Hvordan sætter man pænest seler
Hej
Jeg vil gerne have nogen seler i min 53´er hvilket den som bekendt ikke er født med. Hvilke skal jeg vælge for at de ikke kommer til at se for "nye" ud? Jeg kunne tænke mig nogle 3-punkts seler, og kan jeg blot flytte nogle sele fæster fra en nyere VW 1200 over på min tunnel? Vil det være det rigtige at gøre?
Er der nogen der har nogle billeder af hvad I har gjort? Eller er jeg den eneste der er en tøsedreng.......:-)
MVH
Henrik
Hej Henrik
Jeg har 3-punktsseler i min 56´er, men det er ikke rulleseler. Det virker fint. Jeg har dog ikke selv monteret dem, så jeg ved ikke hvordan det er lavet.
Hilsen Steven.
Hej Steven
Har du billeder af dem? Og har du evt. nogle fæster til at ligge fra en nyere slagtet bobbel.....?
MVH
Henrik
[quote:e1344b726e="HEKN"]Hej Steven
Har du billeder af dem? Og har du evt. nogle fæster til at ligge fra en nyere slagtet bobbel.....?
MVH
Henrik[/quote:e1344b726e]
Hej Henrik
Jeg har ikke nogle fæster liggende, men jeg kan godt prøve at tage nogle billeder af selerne i min VW, det kan dog ikke blive før på tirsdag.
Hilsen Steven.
vil i godt nok til at bore huller alle steder for at sætte seler i en bil , hvor det ikke engang er lovpligtigt at de skal være i , ved da godt at de hjælper ved et trafik uheld - men en bobbel bliver alligevel så smasket at man kommer alvorligt til skade uanset om man har seler eller ej , det eneste kollisionudstyr de har er hardyskiven - den skulle knække ved frontalt sammen stød så man ikke bliver spidet at ratstammen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja..... :oops: Jeg ved godt at det ikke er helt godt..... Men alligevel - det kan da ikke passe at jeg er den eneste der har haft den tanke. Eller? Jeg ved godt at den ikke er helt crash sikker - men seler er vel egentlig ok...... Har du kørt i dine Bornholmer uden seler? MVH
MVH
Henrik
ja - måske dumt - tjaaah - måske ikke , det er jo en priotering - seler redder liv ja - men i hvilke biler og med hvilke hastigheder - og hvad med de gange de koster liv - ved det ikke - du bestemmer jo selv hvad du har det bedst med - men ha lige i baghovedet at du overlever sgu nok ikke alligevel hvis det går rigtig galt i en så gammel bil
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:b31accf235="Bornholmer"]ja - måske dumt - tjaaah - måske ikke , det er jo en priotering - seler redder liv ja - men i hvilke biler og med hvilke hastigheder - og hvad med de gange de koster liv - ved det ikke - du bestemmer jo selv hvad du har det bedst med - men ha lige i baghovedet at du overlever sgu nok ikke alligevel hvis det går rigtig galt i en så gammel bil[/quote:b31accf235]
Nej de er jo ikke bygget til at køre galt i......:-) Men alligevel. Ja, faktisk reddede min fætter livet engang ved at blive kastet over i den anden side af bilen ved en sidekollision.
Det kan være jeg nøjes med mavebæltet, men nu må jeg lige se Stevens billeder....:-)
/Henrik
Hørte lige i radioen at hver 10. der bliver dræbt i trafikken, ikke har haft sele på... Det betyder vel så at det har de 9 andre... Og at det derfor er sikrest at køre uden, eller er det bare mig der har misforståer noget :lol:
René
Prøv lige at spørge FDM omkring deres mening om seler.
Der er overhovedet ingen tvivl - seler redder liv!
Selvfølgelig er de gamle slæder væsentligt farligere at køre rundt i - alt andet
lige - men man behøver jo ikke at gøre dem endnu farligere ved at undlade
seler. Er man først kvadret, hjælper det ikke at henvise til lovgivningen.
Personlig vil jeg hellere være i live i én eller anden form, fremfor at sidde
på en sky, iført harpe og vinger, og glæde mig over, at min smadrede ´60er var 100% original UDEN seler.
Jeg har et sæt seler + bøjle til tunnelen - de kan afhentes gratis.
mvh
Biffo
[quote:52296bb5fa="Biffo"]Prøv lige at spørge FDM omkring deres mening om seler.
Der er overhovedet ingen tvivl - seler redder liv!
Selvfølgelig er de gamle slæder væsentligt farligere at køre rundt i - alt andet
lige - men man behøver jo ikke at gøre dem endnu farligere ved at undlade
seler. Er man først kvadret, hjælper det ikke at henvise til lovgivningen.
Personlig vil jeg hellere være i live i én eller anden form, fremfor at sidde
på en sky, iført harpe og vinger, og glæde mig over, at min smadrede ´60er var 100% original UDEN seler.
Jeg har et sæt seler + bøjle til tunnelen - de kan afhentes gratis.
mvh
Biffo[/quote:52296bb5fa]
Hej Biffo
Enig....:-) Er det originale VW seler.
[quote:bff6f3fe54="Bornholmer"]- en bobbel bliver alligevel så smasket at man kommer alvorligt til skade uanset om man har seler eller ej....[/quote:bff6f3fe54]
En bobbel bliver da smasket, men jeg mener at kunne huske at der var lavet en crash-test af VW type 1 & Golf'erne. Resultatet var at man skulle helt op i en Golf III, før den var mere sikker end en Type 1.
- En gammel værkfører fra VW, fortalte mig at det var EKSTREMT vigtigt at man havde reservehjulet monteret i brønden. Ved frontale kollisioner var reservehjulet fra fabrikkens side, beregnet til at tage smasket og fordele trykket........så ka' vi jo tænke over det......elller ignorere det....
-------------------------------------------
58'er Roadster projekt (Danmarks suverænt længstvarende projekt)
1200 66/74'er "konebil"
HEJ
jeg sætter mange nye seler i vw'er,for som bag
i de gamle svejser jeg en møtrik i dørstolpen og så
kan de fleste seler mont uden problemer
MVH Dennis
vw bug service
[quote:5e7ac51bf9="bug_service"]HEJ
så kan de fleste seler mont uden problemer
MVH Dennis
vw bug service[/quote:5e7ac51bf9]
Hej Dennis
Til montering bag, bruger du så rulleseler fra et bestemt bilmærke, eller er det nogle nye uoriginale?
Hvad koster et sæt til montering bag, og er det lagervare?
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk