Jeg overvejer at montere et sæt droppede spindler på min vw.
Men inden jeg begynder på dette vil jeg gerne høre om nogle af de erfaringer folk har gjort med disse spindler.
Jeg tænker både på positive- og negative sider...
Mvh.
Henrik
min erfaring : alle pengene værd!!!
det er simpethen super, sænket bil med rigtig gode køreegenskaber!
ingen dårlige erfaringer!
Den mest negative ting ved droppede spindler er jo åbenlyst at de forøger sporvidden. Især nu da jeg hører lidt til dem der godt kan lide at have forhjulene "tucked" under skærmene.
IMHO findes der ikke noget grimmere end for brede hjul på en VW..
Jo og det skal dog også siges at jeg har prøvet at efter monteringen af drop spindler så skraber hjulet en smule på den nederste bærearm. Der er jo ikke meget plads. Det var galt da jeg kørte med cookie cutters og skamsænk. Men da jeg smed fuchs på var der intet problem. Brmèrne gør det ikke men der er ikke meget plads..
Spindelsænkning only er ikke særligt pænt da dette giver en "lige op" sænkning og hjulet kommer til at se ud som om det ikke helt følger bilens linjer da det sidder for langt tilbage i skærme.
Men kombinationen af smallet justerbar forbro og droppede spindler giver sgu en superfed ride.. Min vogn kan blive superlav og har stadig masser af vandring..
Forresten hvad sker der for Saab`en Henrik???
Hvis man både kører med justerbar forbro og drop spindler og man ønsker at køre ultra lavt :twisted: kan de nederste bærekugler (hvis det er en bærekugleforbro) komme i kambulage med fælgen.. så river man lige en spåne af fælgen på første ride, not nice, have tried...
Vh Spring
Min VW er en 62´er med gammel model forbro, og de droppede spindler kunne jo være en måde at få skivebremser på. Men det er jo det med sporviddeforøgelsen der bekymrer mig lidt.
Kasper: Saab´en er mine forældres bil.
Havde lidt travlt den morgen på motorvejen...
Henrik
Det er absolut den bedste løsning bort set fra
den øgede sporvidde
MVH Dennis
vw bug service
Kører med droppede spindler og skivebremser.
Fungerer fint bortset fra at dækket skraber på forskærmen når jeg drejer, så jeg planlægger at skifte til 145/60 dæk foran på en std. 15" fælg - jeg håber det løser problemet
Jens
Med hensyn til problemet, hvor fælgkanten rammer bærearmene, er der så ikke nogen, der har prøvet at eksperimentere med at begrænse, hvor meget det er muligt at dreje hjulene?
Det må da være løsningen...
Michael
-------------------------------------------
VH Michael
michaelwerge(a)gmail.com
Viborg
Hvis du vil køre med drop spindler OG skivebremser er vejen frem en 2" smallet forbro, idet begge dele giver en sporviddeforøgning. Når du så bruger en 2" smallere forbro, kommer hjulet til at sidde ca 10 mm længere inde end std. Det gir så plads til lidt mere dæk, - eller lidt lavere stance.
Jeg er personlig modsat Kasper o.a. Jeg vil ha´ hjulene der hvor de skal være, ude ved kanten. :-) Men jeg er jo osse left lane cruiser.
T