Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  karburator/pumpe problem ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her håber jeg virkelig der er en der kan hjælpe, jeg har monteret en 114 l/t pumpe lige før karburatoren. jeg har fået oplyst at pumpen skal køre kontinuerligt når der er gang i motoren (tænding på). Men benzinen pisser simpelthen ud gennem luftfilteret - hvad er der galt ? skal man slet ikke bruge en pumpe på sådan en karburator basse her?
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej
din pumpe er for kraftig, du bliver nødt at mont en bensintryksregulator for at få trykket ned
MVH Dennis
vw bug service
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ps
hvorfor ikke bare bruge std pumpen
den skulle lev rigelig bensin
MVH Dennis
vw bug service
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Dennis.

tak for dit hurtige svar, kan du anbefale en bestemt type? du har måske en?
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har ikke nogen std. pumpe monteret.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
HEJ
en regulator kan jeg desv ikke klare
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmm. jeg har lige snakket med scantune, han siger jeg skal finde en trykregulator der regulerer trykket i forhold til turbotrykket. Den fåes vidst ved et engelsk firma der hedder noget lignende FSE - nogen der kender regulatoren eller firmaet? eller måske har en liggende (god pris gives)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
0,3 bar skal den give. Det kan karburatorens nåleventil styre. Man måler ikke liter her.
Svømmerhøjden kan jo være helt tosset, eller svømmeren sidder i klemme eller noget ?
Men en trykregulator skader ikke. Den tager også lige pulserne fra pumpen.
Det ser jo ud til at du suger i din karburator, så der skal ikke reguleres med ladetrykket.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:276dbace1b="Frank_Andersen"]0,3 bar skal den give. Det kan karburatorens nåleventil styre. Man måler ikke liter her.
Svømmerhøjden kan jo være helt tosset, eller svømmeren sidder i klemme eller noget ?
Men en trykregulator skader ikke. Den tager også lige pulserne fra pumpen.
[i:276dbace1b]Det ser jo ud til at du suger i din karburator, så der skal ikke reguleres med ladetrykket[/i:276dbace1b].[/quote:276dbace1b]

jeg fik ikke nævnt til scantune at det er en sugekarburator, så det er sikkert derfor.
vil den kunne køre uden pumpe?. hvad hvis jeg sætter en std. regulator på skal jeg så ikke have et tilbageløb til tanken? [size=9:276dbace1b]øvøv.. jeg havde håbet at skulle prøvekøre i weekenden.[/size:276dbace1b]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu hopper kæden sku´af for mig.
Hvad skal du have til tanken ?
Nej du kan ikke køre uden pumpe.
Hvad mener du med en std. regulator ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Frank.
skal der ikke tilbageløb til tanken hvis jeg monterer en regulator som den på billedet?
skal jeg starte med at skille karburatoren ad og tjekke om svømmeren hænger mv. eller er der noget andet jeg bør gøre først?
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nå, men jeg må jo hellere starte fra en ende af og skille karburillen ad og rense nåleventiler mv.. :cry:
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har haft skilt karburatoren ad. svømmeren og ventilen ser ud til at fungere fint. Jeg har monteret en trykregulator, men det er stadig det samme - det render i en tynd stråle ud gennem luftfilteret når pumpen kører.. nogen der har et forslag????
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu funger det. Karburatoren skulle ligge i ca. 5 grader mod indsugningen og regulatoren var ikke indstillet korrekt. Motoren brøler nu som en løve i brunst og pladerne henter jeg på mandag - tak for hjælpen. :lol:
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis den er så følsom overfor at sidde med en 5 graders hældning, er svømmer nok lidt høj ?
Men det var da dejligt der var liv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.