Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  mit buggy projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så blev jeg endelig færdig med mit buggy projekt.

Bunden stammer fra en model 1968

Modellen er en MK3 med empi - lemmetz fælge, Porsche 911 vdo instrumenter, specialt lavet bagsæde, cobra sæder, H-seler, justerbar forbro, simoni x2 rat, empi gear stang, hvide blinklys.

MOTOR
1914 ccm wasserboxer ombygget til type 1 med 40 mm dobbelt weber empi 040 topstykker, mahle cylindersæt, modvægtet kromtap (6900 rpm). 220 mm. kobling/svinghjul + diverse crom og ekstern oliekøler fra en Misubitsi L300.

Afgiften endte med kr. 11.500
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Guf guf... :D
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Yummy...... feeed buggy...

Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Tulle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fed BUGGY, jeg kommer på tirsdag og prøver den med den nye motor :roll:
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lækker slæde 8)

Har du ikke nogle billeder af den under opbygningen :?:

Havde du store problemer med at sætte skørterne på :?:
(permalink) Toft Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lækker vogn, overvejer selv og skal i gang, men er lidt nervøs for fiber arbejdet.
Hvor meget har du lavet på din???

MVH Toft
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg må indrømme at jeg er også frisk på at høre lidt om du selv har lavet dit glasfiber arbejde. Jeg er selv i gang me den samme model og har været det i omkring 2 år nu. Men er nu kommet til det tidspunkt at jeg skal i ghang med at lave noget glasfiber arbejde på den. Har lige prøve at lægge et stykke på ca. 20 cm til at samle sideskjørter og selve karossen. Alt var slebet helt i bund som jeg havde fået at vide at man skal. Men dagen efter var alt lige til at tage af igen efter at det var gennemhærdet. Hvad går der galt og hvem er en haj til glasfiberarbejde.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du har fået fat/lavet de fælge i bag!

Jeg har et par fælge magen til, men der er ikke så bred en indsænkning på. Hvis du ville skrive eller ringe, så jeg måske selv kunne lave dem, ville det være alletiders.

E-mail: hl97889798@post.tele.dk
tlf: 20235467

MEGA lækker buggy du har fået lavet dig!!!! :D Virkelig flot arbejde.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
-> lindholm bruger du polyester eller epoxy.

hvis du bruger epoxy SKAL blandingsforholdet være meget tæt på det angivne somregel 5 dele epoxy til 1 del hærder. vel og mærke vægtmæssigt.

udover det er den en god ide at rense det område som skal laves med acetone men pas på acetone tager mange ting væk ... fedt, lak, maling, farve så pas på hvad du rammer med det.

det er mit råd til dig.

jeg har efterhånden arbejdet meget med disse materialer. og jeg vil bare sige BRUG beskyttelses handsker og arbejder du i en garage eller andre små rum så brug åndedrats værn (en kulfilter maske kan anbefales)

Jeg er idag overfølsom for epoxy og polyester. hvis jeg rører ved det begynder det at klø. jeg hade aldrig brugt handsker før jeg blev overfølsom. - blot efter at have arbejdet med det 10-15 gange.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der kommer flere billeder af opbygningen og motoren når jeg får dem scannet ind for de er normale billeder
med hensyn til skørterne har jeg popnittet dem sammen langs kanten og der efter støbt dem på undersiden og inde i skærmene det er bare om at klø på det er ikke så svært
mine fælge ved jeg ikke hvordan de er lavet men jeg har hørt at det er en valset ring der er svejst på fælgnavet
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
her er lidt billeder af mit wasserboxer projekt der følger flere
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lidt flere billeder
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lidt flere billeder af min buggy
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) 8) FLOT RYGL
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hold da kæft
hvor er den flot fra 03 til 13 ville den få 15 tror jeg det ser mega godt ud

er dine sideskørter "lige" i begge sider ved bag skærmen??? mine
ligner noget er er løgn hvor var/ er dine???

JB
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
mine skørter var også skæve men det er bare om at klø på med glasfiber og popnitter så skal det nok lykkes
(permalink) Tulle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej BS. Fed motor den ser godt ud, der må være noget saft i......
Hvornår skal der et andet rat i ????????? :wink:
Kommer i ned og får en piller paller? :D :D
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så fik jeg endelig min oxyboxer samlet færdig og fik den også igang i opstarts fasen var der lidt problemer med oliespild men den skulle bare have en breaterbox og så køre den så nu er det bare ud på de danske veje og fyre den af i (sol og godt vejr) ha ha lorte land hvorfanden bliver solen af????????

Reply

You must log in to post.