Hej kære vw-venner, så er det sol og sommer igen og vore kære biler skal ud at trille ..
Jeg har en elektrisk pumpe på en T4 1700 motor monteret på min buggy.
Hvad skal trykket fra benzinpumpen være, og hvor meget skal den kunne levere?
Jeg har målt trykket til 0,16 bar og ca 20l i timen, er det ikke for lidt?
mvh Stubbe
Dine målinger er nok i underkant.
Men prøv nu at komme ud at køre og så se i rullefelt om den følger med. Det er nok kun et problem ved fuldgas
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:fe7ccec17b]Dine målinger er nok i underkant.
Men prøv nu at komme ud at køre og så se i rullefelt om den følger med. Det er nok kun et problem ved fuldgas[/quote:fe7ccec17b]
Den har været ude at trille, og den går ikke jævnt op gennem gearerne og heller ved konstant fart eksempelvis 90km/t. Den hakker/tøver lidt i det.
Jeg har kigget på en Facet benzinpumpe ved CSP som kan levere 0,42 bar og 114 L i timen, men bliver det for meget?
Facet laver meget tryk. Du bør nok montere en trykregulator sammen med den.
Men prøv nu at sætte den på først og se om det hjælper.
Er du helt sikker på at dit problem ikke ligger i tændingssystemet ?
men det er selvfølgelig svært at fejlsøge hvis der er andre fejl.
Hvad gør din omdr.tæller ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
en kondensator der er død kan give "hakkende" motorgang ved konstant hastighed.
Prøv at tage dækslet og rotoren af strømfordeleren, drej motoren til platinerne er lukkede, sæt tænding på, og åben ventilerne forsigtigt med en skruetrækker.
Hvis der kommer en ordentlig gnist over platinerne, er kondensatoren defekt
-mht. benzintryk, så check altid først at der er helt fri bane oppe fra tanken:
Snavset tank, tilstoppet filter, sammenklemt benzinslange, tilstoppet benzinhane osv
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg skiftede tændkabler sidste år, og platiner og tændrør er lige skiftet. Det kan selvfølgelig være min gamle strømfordeler det er galt med. Tænding og karburateranlæg er fra en V-type og motorblok er en W-type, hvis det kunne have en betydning.
Mener at min omdrejningstæller "bare" gør et lille stop når dytten er på vej op i fart. Er ikke helt sikker hvad den gør ved jævn fart men det er ikke de store udsving den laver. Ved ikke om det hjalp noget.
Hvor kan man købe en trykregulator henne?
Har ikke købt Facet endnu, men synes selv det lignede den bedste løsning. Jeg har dog taget fejl før 8)
PS. skønt at du ombestemte dig Frank, så vi har din hjælp endnu :D
Takker for de gode råd Morten. Jeg vil tjekke kondensatoren næste weekend og benzintilførslen fra tanken var iorden sidste sommer men vil lige tjekke det igen. Benzinfilter er nyt.
Hvis du lige har skiftet platiner skulle du tage at prøve lige rense dem med noget acetone eller kontaktrens, så tror jeg den kører.
At din omdr.tæller "hakker" er et godt tegn på platinfejl.
Men det sker 1 ud af 10 gange når man skifter platiner at de lige skal renses.
Jeg har i min tid aldrig skiftet en kondensator.
Jeg tror Morten mener filteret i bunden af tanken.
Og jo tak, men ellers havde jeg ikke noget at bruge min PC til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej,
jeg har endelig haft tid til at nusse lidt med min kære buggy og vil derfor lige følge op.
Jeg skiftede benzinpumpen, hvilket ikke hjalp. Så spurgte en af mine venner om ikke jeg havde en tændspole til at ligge som jeg kunne prøve. Jeg susede hjem og fandt en gammel spand, hvor der var 2 bocsh tændspoler som lignede. Jeg skiftede og "vupti" ingen problem længere.
Men tak for de gode råd.