[quote:772b2344fe="Klas"]er også nysgerrig.. så der var en til salg i sverige for 65000,-.. men den er vel ikke til at få godkendt herhjemme...[/quote:772b2344fe]
[quote:5f994e78e6="Klas"]øv, har ofte kigget på deres side for at se om der var sket noget nyt..
Hvad er grunden til at de dropper det? problemer med godkendelser eller andet træls?[/quote:5f994e78e6]
tjaa.. det var ikke mig der talte med ham, men han er vidst lidt bange for det med godkendelsen samt tid og penge.
Jeg tror der går lang tid før vi ser en mania på danske plader. Medmindre man bare køber en gammel dansk inregistreret lang buggy og udskifter karossen - uden at oplyse T&S mv,. om den lille ansigtsløftning...
jeg er ikke kommt en et maget længere... har harft en down periode.... men nu er der lys fremad.. vi har fundet et super værksted .... det er jo lige som alfa-omega... så nu er svejseren køørt i stilling..... mere følger
[quote:232aab9be7="horsepowerfreak"]jeg er ikke kommt en et maget længere... har harft en down periode.... men nu er der lys fremad.. vi har fundet et super værksted .... det er jo lige som alfa-omega... så nu er svejseren køørt i stilling..... mere følger[/quote:232aab9be7]
det er/har lige været en buggy til salg på bilbasen. en lang model der er betalt afg. af, og den står til 26000 hvis jeg husker rigtigt. Hvis det var mig, tror jeg jeg ville købe den og syne den, og så på med mania toppen, og så bare lige på buggy karrossen når man skal til syn. lidt lige som JBI skriver.
------------------------------------------- Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
man behøver da ikke smide en anden karosse på!? Det er da stadig en buggy, så den kan da sagtens synes. Men om den ændrer identitet er jo så en anden sag.. men det er jo told og skat's område, ikke synshallens..
ja der er ikke sket så meget siden sidst men den bund jo den er ved at blive til en buggy istedet for men..men jeg fandt en kulsejlet projekt i sverig som jeg har købt... så lidt er der sket.. aligevel... jeg vil ikke korte den men prøve at få den godkendt i fuld størrelse da jeg har en bekendt hos statens tsk inst.. som sidder med disse sager... og er meget intresseret i projektet og vil meget gerne hjælpe....
jMin plan er at få den toldbehandlet under en "mania buggy"og vil regne med en afgift på en 20- 25 k..
men her er lidt billeder men der er et stykke vej endnu men det går frem ad.....
buggyen er også ved at tage form bunden er klar og karrossen er også i hus... så den regner jeg med er klar i løbet af sommeren 2006..
problemet med dette at finde en anden "lang" buggy og lave den om er alt det plade arb der skal laves før maniakarrossen kan sidde.. det er ikke noget problem at få en "lang" buggy godkendt ... men problemet er når man går ind og svejser på bunden... og derved laver om på den.... ved at forstærke den....med den konstruktion der skal til for maniakarrossen kan sidde på bunden.... som du kan se på mine billeder er karrossen meget rå når den kommer hjem.. som kit...
og ligeledes hvis du læser på godkendelsespapirene her på vwnettet skal bunden være standart med orginale eller replacment dele
ellers kan synsmanden kræve en svingningsanalyse og det koster knapper her taler vi langt over 50.000.. og foruden en laaaang til til at lave den analyse da den teststand først skal laves igen da statens tek. inst. ikke har den gamlestand mere og en ny skal laves først....
ja som sagtkom karossen til buggyen hjem billeder kommer senere.. er der forresten nogle der ved hvor det er billigst at få sandblæst og metaliseret bunden?
bunden er en 1303 men nyt rammevovet fra en 1300 til den nye forbro.
bunden skal bare sandblæses og metaliseres og derefter sprøjtemales men epoxy.....