Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bremseudluftningsproblem

Tags:
No tags yet.

(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg fik udluftet de bagerste bremser i aftes men de forreste driller mig. Jeg kan ikke få luft/væske ud. Nu har jeg lige opserveret at selvom jeg løsner luftskruen foran kan jeg ikke træde pedalen helt i bund. hvad har jeg mon gjort galt?
det hele er nyt. skive forrest, tromle bagerst. 2 kreds cylinder fra KB.
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du skiftet slanger også? Kan det evt. være en slage eller en luftskrue der er helt stoppet?
Har du prøvet at pille udluftningsskruen helt ud?
Er det i begge sider?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du taget propperne ud af tilgangsstudserne på den nye hovedcyl ?
Prøv som nænvt at tage skruerne helt ud og lade bilen stå og så se om det begynder at løbe, måske ½ time
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har taget propperne ud, ellers kunne jeg jo ikke montere indløbet fra beholderen. hvis jeg vrikker gummibøsningen løs fra den forreste kreds er der massere af væske. jeg har prøvet med luftskruen helt ude. Kan det skyldes noget justering at stempelstangen eller hvad man nu kalder den stang der trykker på stemplet i cylinderen.??
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde presis samme problem med min buggy hvor det dog bare var bagved der ikke kom væske ud... og jeg prøvede næsten alt og da jeg så faktisk havde dømt hovedcylinderen for død, tænkte jeg lige at jeg kunne prøve at løsne bremserøret før bremse slangen og der strømmede væsken fint ud... så de bagerste bremseslanger var åbenbart TOTALT lukket selv når de så fine ud...

Mvh Martin
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg ved ikke om du har gjort det allerede, men med ny hovedcylinder udlufter jeg altid først på selvehovedcylinderen ved at lade væsken dryppe igennem selv, så jeg er sikker på at den er fyldt op med væske inden jeg pumper løs.. To årsager:
For det første vil du have svært ved at opbygge tryk i cylinderen hvis der er luftlommer i, og for det andet har en ny cylinder ikke godt af "tørkørsel"..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg prøver lige at rense og blæse det hele igennem i aften. Jeg skal jo hente plader i morgen så det var fedt hvis jeg også kunne bremse en gang imellem.....
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej JBI
hvordan fik du løst problemet ???
jeg står med samme problem lige nu, ingen problem med bagbremser, kan også få væske ud ved kalibre i forhjul, men jeg kan ikke få tryk så den kan bremse, så et lille hint om hvordan du fik løst problemet ! :)
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nuser: Nu ved jeg godt at det måske lyder lidt åndssvagt; men hvis du kan lufte den ud hele vejen rundt; er det så ikke fordi dine bakker ikke er juseret ordenligt? Det kunne jo være? :)
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
problemet lå i at bremsepedalen ikke kunne komme langt nok tilbage. selvom justeringsskruen på stemplet var helt tilbage kunne den ikke trække stemplet helt ud. Jeg afmonterede pedalsættet og sleb ca. 5mm af bremsepedalen der hvor stoppet sidder - nu virker det.
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Volle: jeg har skiver foran, så det er ikke det der er problemet
JBI: prøver lige om det er samme problem jeg er løbet ind i, takker for hjælpen
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men du har vel tromler bag? Det var bare en idé... :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Stoppet i bunden burde være justerbart.
Pedalerne skal stå ens og der skal være 5-10mm frigang på bremsepedalen ( 1-2mm på stempelstangen )
Når de grundlæggende ting ikke er i orden, er det jo ikke nemt at råde dig over nettet.
Når de er i orden kan man begynde ar rode efter mystiske fejl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har fået løst problemet, kontrol af hele bremsekreds afslørede at der var "byttet" om på højre og venstre kaliber :oops: , det er nu rettet og bremserne er iorden :D, så fik man også "lært" det, takker alle for hjælpen :D
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det du prøver at fortælle er så at luftskruerne vendte nedad ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jep, :oops: , så det må vist kaldes en "dummert" :oops:

Reply

You must log in to post.