Jeg er stødt på det flere gange her på siden "IRS" hvad er det??
"Independent Rear Suspension" eller på dansk fireleddet bagtøj. En opgradering af (eller bare en anden måde at lave) bagtøjet på. Jeg mener at den kom omkring ´68.
Mht. dit andet spørgsmål om udskiftning af motor og gearkasse i en zwitter skal du være opmærksom på, at bagtøjet skal passe til gearkassen. Det kan vist godt bygges om, men der skal du nok have svar fra en af de garvede ombyggere.
Hmm, jeg synes at jeg havde et link til en hjemmeside, der havde en fornuftig oversigt over de tekniske ændringer på de forskellige modeller, men jeg kan ikke finde det lige nu. Måske nogle andre kan hjælpe?
Tak for overhalingen Kubelsvin :wink:
Ok tak for linket ;-)
Som jeg har forstået det hvis man gerne vil have en negativ cambervinkel ved sænkning skal man have en af de gamle undervogne UDEN IRS
Nej en IRS får også negativ camber ved indfjedring og sænkning. Bare ikke så meget som svingaksel.
Det er den mindre camberændring man er ude efter når man i 1968 kommer med IRS. Især til det amerikanske marked. På grund af en trafiksikkerheds hetz mod biler med svingaksel i USA. ( Chevrolet Corvair)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.