nogen der kender til afgift....
nogen der kender til lidt afgift på en bobbel fra 63...har været inde på toldogskat,men forstår ikke hvad det er de skiver....mvh mads :cry:
8) 3-5000 skulle ikke være skudt helt forbi..
"VW BOBLE 1200 LIM 117 SEDAN 31/12-1962 4000 4200 8200" skal forstås sådan at en folkevogn først registreret nytårsaftensdag 1962 har en anslået handelsværdi uden afgift på 4000 kroner (pænt af dem...) og afgiften i lige præcis dette tilfælde baseret på køretøjets stand er 4200 kroner, så den i alt med afgiften betalt har en handelsværdi på 8200 kroner (helt i skoven for en synbar bil men hva'...)
Print nogle eksempler ud af deres afgiftsvurderinger fra sitet og vedlæg din egen afgiftsansøgning, så kan de se hvad de skal sætte den til uden at behøve at bruge hovedet - det virkede i hvertfald på få hundrede kroners nøjagtighed for mig. Go' fornøjelse :-)
[quote:133d722627="Jakob K"]"VW BOBLE 1200 LIM 117 SEDAN 31/12-1962 4000 4200 8200" skal forstås sådan at en folkevogn først registreret nytårsaftensdag 1962 har en anslået handelsværdi uden afgift på 4000 kroner (pænt af dem...) og afgiften i lige præcis dette tilfælde baseret på køretøjets stand er 4200 kroner, så den i alt med afgiften betalt har en handelsværdi på 8200 kroner (helt i skoven for en synbar bil men hva'...)
Print nogle eksempler ud af deres afgiftsvurderinger fra sitet og vedlæg din egen afgiftsansøgning, så kan de se hvad de skal sætte den til uden at behøve at bruge hovedet - det virkede i hvertfald på få hundrede kroners nøjagtighed for mig. Go' fornøjelse :-)[/quote:133d722627]
Ha.... det er sgu min bil der er blevet Afgiftsbehandlet der!
Morsomt i lige skulle finde den.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
tak for hjælpen jakob...det var pænt af dig...det er noget jeg bruge :wink: ..så det kan faktisk godt betale sig at købe en bobbel fra sverige...
[quote:454c3f4b43="lilleole"]tak for hjælpen jakob...det var pænt af dig...det er noget jeg bruge :wink: ..så det kan faktisk godt betale sig at købe en bobbel fra sverige...[/quote:454c3f4b43]
Du skal tage med i dit regnestykke at du skal til Sverige og se den, hvis du altså ikke køber den ubeset. Oven i det skal du hente den hjem, hvilket ikke er det store hvis den køre og er på plader.
Du skal også huske at du skal have prøveplader når man kommer til DK.
I mit tilfælde har har det kostet noget i nærheden 2k inden jeg havde fundet den oval så jeg syntes var god nok og havde den hjemme. Dette er dog inklusiv en forgæves tur for at se en oval som kun havde "overflade" rust, en tur til Göteborg (på BSA B40 med 80 km/t) samt at hente bilen hjem på autotrailer.
Der er noget at spare, men man skal huske at tage hele regnestykket med.
Søren
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Har lige et lille spørgsmål ang. afgift.....
Nu har jeg jo købt en buggy, det lyder måske lidt dumt, men jeg kan vel godt køre ud og få den synet inden jeg begynder på at betale afgift/depositum?
Har lige sendt forespørgslen afsted i dag...
[quote:1c766a211b="Volle"]Har lige et lille spørgsmål ang. afgift.....
Nu har jeg jo købt en buggy, det lyder måske lidt dumt, men jeg kan vel godt køre ud og få den synet inden jeg begynder på at betale afgift/depositum?
Har lige sendt forespørgslen afsted i dag...[/quote:1c766a211b]
Du skal faktisk ud af få lavet et toldsyn inden din bil skal til vurderingsmyndigheden.
Et toldsyn er så vidt jeg husker svarende til et almindeligt syn, men hvor de også slår fast at det er den korrekte bil du har.
Frank, ret mig hvis jeg er helt gal på den.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Hey!
Ved import skal du igennem 2 syn -
1. toldsyn
2. registreringssyn (et alm. syn af bilen stand, funktion mv.)
Ad1.
Ved toldsynet konstaterer man bilens udstyr, årgang, vægt mv. Toldsynet kræver at man møder op med en vejeseddel ellers bliver man sendt hjem;-)
Vejningen foretages ca. 30 forskellige steder i DK - i københavn på Lüdersvej ude i frihavnen. Vejningen koster kun 375 kroner :evil:
Og har man en vejeseddel så skulle man tro at alt var i skønneste orden - men nej. Vejningen skal være foretaget maximum 24 timer inden toldsynet.
Ad2.
Registreringssynet foretages umiddelbart efter toldsynet og foregår som normalt.
Jeg vil råde dig til at følge nedenstående proces:
1. Ansøg om foreløbig værdiansættelse på bilen. Passer det ind i dit kram så køb den pågældende bil
2. Bestil toldsyn og reg.syn (husk: det er ikke alle synshaller som tilbyder toldsyn)
3. Inden syn kører du forbi en af de autoriserede vejere (husk kontanter - nul dankort)
4. Efter syn kører du så til dit lokale told-pusher og betaler afgift. Først når det er gjort kan du få nr.plader
5. Smut på motorkontoret med synsrapport, afgiftseddel, forsikringsbevis (husk det...ellers er der ingen plader)
6. Bestil tid til endelig vurdering - alle veteraner skal vurderes mens nyere biler kun indkaldes ved stikprøve eller hvis man selv ønsker det
Hvis alt dette ovenstående er gået glat - ja så har du en nysynet bil med plader på.
Held og lykke
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
Sådan som jeg har forstået det skal man:
1-Ansøge om foreløbig værdiansættelse.
2-Få bilen synes (alm. reg. syn)
3-Betale afgift depositum
4-Evt. hente plader
5-Til vurdering
Er jeg helt ude og svømme???
Jeg kender godt til processen vedr. alm. syn og registrering, har også prøvet det med vejningen....
Hvordan bestiller jeg et toldsyn? Er det også SBI?
Munken:
Hvis jeg følger din model, Tror jeg har luret den :!: , så skal jeg vel stadig til vurdering bagefter??
Hvorfor skal det være så skide besværligt?!? :evil:
....har lige rettet det ovenfor....glemte lige den endelige vurdering.
Og ja, toldsyn bestiller du samtidig med det alm. syn hos SBI
Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
Okay, så har jeg luret modellen.... 8)
Hmm......tja, det er jo bare at klø på!
Tak for det!
Du skal bare lige huske på at lige så snart du har fået den indregistreret(fået plader på den) så har du dermed accepteret den foreløbige værdi ansættelse. Så er der ingen kære mor. Du kan så godt klage over vurderingen men det er ikke sikkert du får noget som helst ud af det.
Så mit råd er at hvor meget man end ønsker sig plader på sin Buggy, så vent til du er HELT tilfreds med din vurdering.
En anden ting er ikke at lave så mange ting inden syn & vurdering. Jo grimmere den ser ud jo bedre er det. Noget af det mest negative ved det afgift system er at du jo reelt kommer til at betale afgift af ting du er nødt til at lave på den for at få den i "lovmæssig forsvarlig stand"
MVWH
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
[quote:671d65ee8c="Volle"]Okay, så har jeg luret modellen.... 8)
Hmm......tja, det er jo bare at klø på!
Tak for det![/quote:671d65ee8c]
Her er forkalringen på toldsyn, samt hvilke steder i landet man kan få det fortaget
https://www.bilsyn.dk/aut/public/hvader/for_synet-pages/synstyper/toldsyn.htm
Bemærkede lige at toldsynet faktisk er gratis... 8O Og ja, jeg læste det 2 gange. Det er da godt nok sjældent at man finder gratis glæder fra den front.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
Kom lige til at tænke på noget....hvad er meningen med at få bilen vejet?
På min svenske reg.attest står der hvor meget bilen vejer og at den er ombygget til buggy samt hvilke ændringer der er lavet, selv dækdimention!! Hvad vil de så med den vejeseddel? Skjult intægt eller skal de bare gøre det så surt for os som muligt? :roll:
De kan ikke bruge den svenske vægt til noget, da det er noget med at de måler bilens vægt med fører og 80kg bagage.... det mener jeg ihvertfald, det var ihvertfald hvad de sagde til mig da min buggy skulle toldsynes, om det er rigtig aner jeg ikke...
Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
:evil:
De skal bare lave så mange udgifter til os som overhovedet muligt!!
Jeg har besluttet mig for at klø på med min; få den synet og vurderet; så kan jeg lave den lækker til vinter og så til næste sommer trille ud i den ondeste og lækreste buggy med DK plader på! :twisted:
(Man er sgu nødt til at tro på sig selv!)
[quote:213489ff86="Yellow-BUGGY"]De kan ikke bruge den svenske vægt til noget, da det er noget med at de måler bilens vægt med fører og 80kg bagage.... det mener jeg ihvertfald, det var ihvertfald hvad de sagde til mig da min buggy skulle toldsynes, om det er rigtig aner jeg ikke...
Hilsen Christoffer[/quote:213489ff86]
Yep, det kan meget vel være. Men man stiller uvægerligt sig selv det spørgsmål: Hvorfor er det at de ikke bare kigger typebetegnelserne for en tilsvarende dansk bil op. I mit tilfælde med en standard bobbel fra 1960 er der vel næppe noget problem i at finde ud af hvad de 1000-vis andre bobbler fra 1960 som har kørt på danske veje har vejet.
Men det er der jo ligesom ikke penge i - næ, lad os lave noget bureakratisk regelværk der holder hjulene i gang hos en række virksomheder som ellers ville være en døde..........
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo