Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  12v - men kun når motoren er igan

Tags:
No tags yet.

(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg vil gerne give min karburator lidt større benzintryk og for at forebygge at det skal kunne løbe af sig selv med pumpen kørende og motoren stoppet har jeg brug for 12v kun når motoren kører, kan det mon fikses? det er med generator og extern laderelæ.
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan jo sætte et relæ ind der er styret af D+..
D+ er jo den der giver plus på den anden side af ladelampen når generatoren lader.

MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad gør du så for at give større benzintryk ?
Hvad kommer det det ved hvor du tager strømmen fra ? Jeg mener du kan da ikke hæve trykket ved at tage 12v det ene eller det andet sted. De 0,20-0,30 bar er da forudbestemt ved pumpens konstruktion.
Der kan købes et specielt sikkerhedsrelæ der lige kører med pumpen når du sætter til tænding og så først kører når der kommer impuls fra klemme 1. Det er i øvrigt et lovkrav at pumpen stopper, hvis motoren stopper.
Men du kan sikkert også gøre det som Jesper siger. Du skal bare lave en kontakt så du kan køre med pumpen for at fylde svømmerhuset op, efter længere tids stilstand. Det kan jo være nødvendigt på en bil der ikke kører hver dag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er sådan et sikkerhedsrelæ jeg har brug for. Det vil jeg købe i morgen. Grunden til jeg vil have det sådan er at karburatoren har svært ved at holde for trykket når motoren er slukket medmindre trykket kun er omkring 0,2. Når motoren er igang er der ingen problemer og som du skriver er der ingen grund til at pumpen kører med tænding på uden motoren startet. Med sådan et relæ kan jeg jo sagtens give den 0,3 bar uden risiko for at benzinen vil kunne løbe ud hvis jeg glemmer at tage tændingen fra.

Reply

You must log in to post.