Hejsa
Jeg vil lige høre, hvad den optimale tænding er til en type 1...
For der er vel rimelig meget at hente på tænding når vi snakker tunet motor, eller hvad?
på forhånd tak
Hvorledes er din motor tunet??
Hvis du giver lidt info om den vil det sikkert hjælpe folk en hel del med vejlede dig lidt.
Blot ment som en lille hjælp
MSD !!
http://www.msdignition.com. husk at købe både box+fordeler+spole+tændkabler. pris ca. 10K
det jeg er uden på at vide er om man kan sætte en mallorry elektronisk tænding sammen med en icon styrebox(den kan just. tændingen + - 15 grader via progrmmering fra pc)...
ville man på den må kunne få den OPTIMALE tændingskurve?
Det kommer du vist til at lære os om.
Men ellers kører de fleste vist med platiner og nogen har indbygget en eller anden form for kontaktløs.
Effekten af div. "dræberanlæg" er stærkt overdrevet.
Jeg har selv brugt Lumenision på mine tunede motorer og det kunne der vist ikke siges noget dårligt om ifølge værkstedet med rullefelt og occiloskop.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Okay, jeg må jo prøve mig frem, men jeg mener selv at det burde virke, fordi jeg mener ikke selv at den mallorry kan just. 100% med de fjeder kit man sætter iden, og så er det at jeg har en ide om, at jeg ville kunne just. den helt perfekt med den icon styrebox, som jeg har til at ligge på hyllen, men nu må jeg se, skal nok fortælle jer om hvordan der kommer til at virke....
8) Grundlæggende får man jo den bedste ydelse LIGE før den tændingsbanker... Jo tidligere forbrændingen starter jo hurtigere nåes det maksimale forbrændingstryk.
Men virkeligheden er jo ikke helt som i teoribøgerne altid..
Jeg plejer at stille den lidt tidligere end std og så køre en lang tur, så lidt tidligere, ud at køre osv osv.. indtil den når bankegrænsen, og så lidt tilbage..