Jeg har besluttet mig for at købe en nyrenoveret gearkasse fra CSP! Medmindre i da siger det er noget skrammel der ikke holder...
Den skal sættes på min 53'er bund(svingaksel). Ifølge Dennis fra bug service, kan jeg montere en nyere gearkasse, ved at skifte det foreste gearkasse ophæng. Hvilket jeg har tænkt mig at gøre...
Spørgsmålet er så hvilken gearkasse jeg skal vælge? Motoren bliver en lettere tunet 1776ccm med dobbelt karb. osv. målet er ca. 80-90hk.
Jeg vil gerne have fornemmelsen af at motor og gearkasse passer sammen...
Jeg har bl.a. kigget lidt på denne: (svarer det til alm. 1600 gearinger?)
This tranny compares to the stock Beetle transmission with ID-Number AC, AH, AF, AQ, DA, DB, DC and DD.
It also suits perfect for the Bus pre 67 Swing axle or IRS conversion.
It has a 4.12 ring and pinion ratio with the following shifts:
1st Gear: 3,78
2nd Gear: 2,06
3rd Gear: 1,26
4th Gear: 0,89
Duus
Den skal sættes på min 53'er bund(svingaksel). Ifølge Dennis fra bug service, kan jeg montere en nyere gearkasse, ved at skifte det foreste gearkasse ophæng. Hvilket jeg har tænkt mig at gøre...
Spørgsmålet er så hvilken gearkasse jeg skal vælge? Motoren bliver en lettere tunet 1776ccm med dobbelt karb. osv. målet er ca. 80-90hk.
Jeg vil gerne have fornemmelsen af at motor og gearkasse passer sammen...
Jeg har bl.a. kigget lidt på denne: (svarer det til alm. 1600 gearinger?)
This tranny compares to the stock Beetle transmission with ID-Number AC, AH, AF, AQ, DA, DB, DC and DD.
It also suits perfect for the Bus pre 67 Swing axle or IRS conversion.
It has a 4.12 ring and pinion ratio with the following shifts:
1st Gear: 3,78
2nd Gear: 2,06
3rd Gear: 1,26
4th Gear: 0,89
Duus