Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olieskift

Tags:
No tags yet.

(permalink) Silotte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey med jer alle

Jeg har købt en vw1200 årgang 74 for nogle måneder siden :D og skulle skifte olie på kræet efter de 3000km, så er det bare jeg spørger, er det virkelig meningen man skal ned under bilen og fjerne det direkte fra tanken, eller kan man nøjes med at suge det ud via hullet til målepinden??? :roll: (har ikke haft bil før min vw og kan ikke rigtigt ud fra manualen se hvordan det gøres)
Hilsen Silotte
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Silotte

Ja det er virkelig rigtigt at du skal ned under bilen.
Husk at rense sien og skifte pakning.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:D ja man bliver nemt beskidt med en vw.

og si rensningen er ikke mindre svinende
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
du bliver jo nok nødt til at bide i det sure æble, men det er nu overhovedet ikke slemt....

Men pas på man kan godt blive beskidt :roll:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Silotte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for de mange henvendelser. Jeg har skam allerede bidt i det sure æble, men efter en snak med min far blev vi i tvivl om der var en lettere måde at gøre det på, o gtænkte så der måtte være nogle kloge mennesker her :lol:
(permalink) Rune76 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan så fortælle dig at det er omtrænt samme procedure for alle biler -altså ikke et VW fænomen.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er helt forbudt at springe over sien.
Op i 70´erne forsvinder bundproppen midt i dækslet også, for at tvinge folk til at tage sien ud.
Det er også det eneste filter der er og der samler sig meget skidt. "Almindelige" biler har jo et oliefilter ( der også skal skiftes ved hvert olieskift )
Skift hver 7500 eller 2 gange om året.
Ventiljust. Nye tændrør/platiner hver anden gang, altså hver 15000. Blyfri benzin 92 oktan og den vil tjene dig trofast mange tusinde kilometer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
forresten her for en uge siden rensede jeg min si i forb med olie skift. der lå nogle små runde gummi dimser i sien (3-4 stykker) sådan ca 8 mm i diameter og 1-2 milimeter høje. der var et hul i midten ca 3-4 mm og de var altså ringformede men knækket et sted på ringen. det var ikke o ringe. de var "firkantede" ikke runde i kanten.

Nogen der har en andelse om dette er noget vigtigt der mangler i motoren. pakning et eller andet sted eller sådan noget.

synes at det var lidt mærkeligt at pille oliesien af hvorefter at der ligger gummi dimser i bunden.

den kører fint og olietrykket er altid fint.
(permalink) Daddy_Cool Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg kan ikke give et svar,
men jeg fandt også sådan en da jeg rensede olie sien forleden dag :?:
Ja og min motor køre også fint.
Men er der en der har et svar er jeg da også intresseret.

Hilsen Daddy_Cool
-------------------------------------------
René
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er sansynligvis olie deflektore fra ventilerne der er blevet trætte
det har ikke den store betydning.

Reply

You must log in to post.