En totalt renoveret 1600 motor, der dog har kørt ca. 10.000 km. Bygget på en "F" blok, altså motornummeret er 1300, 40 HK
Motoren har fået "ny" 100 % okay brugt krumtap, nye hovedlejer, plejllejer og knastlejer. Der ligger en 275 graders knast i den.
Der er påsat et Mahle 1600 + cyl sæt, altså nye stempler, ringe, cyl, og pakninger, stødstangsrør o.s.v.
2 stk. nye Go3 1600 topstykker, der er blevet portede og hvori der er sat strammere ventilfjedre. Ventiler er blevet slebet og tilrettet (har fået et 3 angle vavle job), betyder bedre flow ved ventilerne.
Ny 009 fordeler, csp push/pull speedertræk. der forbinder 2 stk. type 3 karbs på høje special manifolde med luftfiltre. Type 3 karbs er renoverede med nye pakninger etc. og der er isat nye bøsninger ved spjældakslerne (de har altid slør her normalt)
Udstødning er et "tarmslyng" med hide away potte.
Der sidder olietemp. føler i blokken, ur til bilen medfølger.
Motoren kører perfekt, har fedt bundtræk og en god tophastihed, marchastighed på 130 på motorvejen er ikke noget problem, kan dog også sagtens køre stærkere, men Benz øko er ca. 11-12 km/l ved 130.
Kølesystem er alm. boble, blæsehuset er standard 03 blæsehus med doghouse til oliekøleren.
Motoren er turn key og komplet lige til at smide i med alt, koblingen er dog 200 mm til "ny" gearkasse, altså med føringsrør. Effekten er 65 - 70 hk, men dette kan sagtens forøges blot ved at montere nogle dobbelte karbs, eks. 36 mm weber eller andet
En bund solid motor, bygget af "Farmer", altså Torben Alstrup
Prisidé 7995,- :) . Sidder pt. i en bil og kan prøves/høres. Er i
Motoren har fået "ny" 100 % okay brugt krumtap, nye hovedlejer, plejllejer og knastlejer. Der ligger en 275 graders knast i den.
Der er påsat et Mahle 1600 + cyl sæt, altså nye stempler, ringe, cyl, og pakninger, stødstangsrør o.s.v.
2 stk. nye Go3 1600 topstykker, der er blevet portede og hvori der er sat strammere ventilfjedre. Ventiler er blevet slebet og tilrettet (har fået et 3 angle vavle job), betyder bedre flow ved ventilerne.
Ny 009 fordeler, csp push/pull speedertræk. der forbinder 2 stk. type 3 karbs på høje special manifolde med luftfiltre. Type 3 karbs er renoverede med nye pakninger etc. og der er isat nye bøsninger ved spjældakslerne (de har altid slør her normalt)
Udstødning er et "tarmslyng" med hide away potte.
Der sidder olietemp. føler i blokken, ur til bilen medfølger.
Motoren kører perfekt, har fedt bundtræk og en god tophastihed, marchastighed på 130 på motorvejen er ikke noget problem, kan dog også sagtens køre stærkere, men Benz øko er ca. 11-12 km/l ved 130.
Kølesystem er alm. boble, blæsehuset er standard 03 blæsehus med doghouse til oliekøleren.
Motoren er turn key og komplet lige til at smide i med alt, koblingen er dog 200 mm til "ny" gearkasse, altså med føringsrør. Effekten er 65 - 70 hk, men dette kan sagtens forøges blot ved at montere nogle dobbelte karbs, eks. 36 mm weber eller andet
En bund solid motor, bygget af "Farmer", altså Torben Alstrup
Prisidé 7995,- :) . Sidder pt. i en bil og kan prøves/høres. Er i