Brænder mine tændrør af
Jeg har et problem med mine tændrør,sidste sommer var der lige pluslig et der ikke vrikede efter 500km,nu har den stået hele vinteren,hvor den har været startet en gang imellem.Nu har de kørt 1500km,og nu er der lige to der ikke vriker,de ser fine ud der er ikke noget der er smeltet,devriker bare ikke
,kan der være fejl just.af krabs,kan det være tændingen,eller har jeg været uheldig.
Det er en 1914 med 284knast to 400idf og 009
en eletronisk tænding,og en tændspole fra Flamethrower 3ohm
Tændrør er NGK BPR6HS er der evt. nogle jeg skal prøve.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Hvad svarer 6 til i glødetal på et NGK ?
Hvad mener du med at de ikke vriker ?
Hvad har du i kompressionsforhold ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Glødetallet 5 i NGK er til en std motor, og 6 er anbefalet til lettere tunede motorer!
skete det efter den blå tåge du smid ud på den tur igår Henrik
pizzaman
Med de ikke vriker,jeg var ude at køre en tur igår,den kørte fint,da den havede stået et par timer,og skulle køre den ind,gik den kun på 3cyl.jeg fant ud af hvad for en det var galt med,og satte et nyt i,og så gik den fint igen.Der er ikke noget når den køre,det sker efter den har været stoppet.
Kompression er 9,5:1
det er 044 toppe
Det kan ikke være tændspolen der ødelægger dem?
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
[color=orange:f38eacc002] [/color:f38eacc002]hej henrik
havdde i en god tur i går i club fyn?
min buggy hang jo opppe under loftet ned hos doktor John.
men se billederne under Arne `s blå buggy
hvor mange deltog der? men jeg kommer den 4 juli igen
kommer du med til Fanø??
uden login
Arne
Glødetallet lyder jo rigtigt så. Måske du skulle op i 7 eller 8. men det er sikkert ikke det.
Det med tændspolen kan man ikke afvise. Prøv at køre med noget af det man bruger fra en VW.
Hvis den bruger så meget olie som der måske antydes kan det godt forhindre et tændrør i at vrikke
Ved nærmere eftertanke kunne det godt være en karburator der løber over, når du slukker den og varmen trænger op fra topstykkerne, så den står og "drukner"
Sådan et tændrør kan være umuligt at få til at virke igen
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg tror mere på det med at tændrøret "drukner" ind imellem. Det er MEGET sjældent at tændspolen får tændrør til at stå af. Så er der andet der ryger først.
Men kører du med 9,5 - 1 Kompression ??? Så burde du nok gå op i BP7 i stedet.
T.
Vi var ude at køre en tur igår,hvor vi lå på 40-50km/t end 2-3km så begyndte den lige pluslig at ryge meget kraftigt blå røg,sså kørte jeg den godt op i omdr,og så holte det op,og de sidste 20km var der ingenting,jeg kan ikke se på oliepinden at den har brugt noget.
Jeg prøver lige og finder ude at om den drukner tændrørene
ellers må jeg op i en bp7.
arne jeg troede du kom igår så vi kunnne se den fine buggy,jeg har jo ikke set den endnu,men jeg hørte lidt fra john om at i havede fået motoren ude at køre.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Har du krumtaphusudluftningen ført op i luftfilteret ?
Det var da i øvrigt et råd: Hvis ens motor begynder at ryge blå, skal den bare godt op i omdr.
Uha-uha, det koster tusindekronesedler sådan noget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Bemærk at tændrør godt kan være defekte, selvom der er gnist.
I gamle dage (hvor tændrør var dyrere ?) testede man dem ofte på en tester der satte tryk på røret. Dette foregik i et lille kammer med f. eks 8 Bar. Gennem en lille glasrude kunne man så se om røret også gnistede når det kom under tryk (som det jo gør ved alm. forbrænding). Det er nemlig ikke sikkert at det gør det selvom man har set at det gnister ved almindelig testning.....
Men tændrør er jo billige, hvorfor ikke bare købe 4 nye ???
Mvh Birke
Nu må du ikke misforstå mig den fik jo selvfølgelig ikke fuld gas,men halv gas ca,der var jo ikke nogle mislyde og olielampen lyste heller ikke,nu var det første tur efter længere stilstand,så kan det vel godt være en oliering der har sat sig,det ved jeg da fra da jeg var mekker på lastbiler,der kunne det lade sig gør hvis de havede stået stille længe.
Jeg køre bare med udluftningen ved oliepåfyldningen,og så en slange ned på vejen,ved godt det ikke er lovligt.
Jeg køber også 4nye tændrør.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Kommer der olie ud af krumtaphusudluftningen ?
Hvor er slangen i givet fald koblet på motoren ?
På ventildækslerne ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg bruger den studs som er på oliepåfyldningen,det bruger vw jo,jeg har ingen udluftning andre steder,kun den ene.Har et billede så kan du se det,jeg ved godt det skal laves om når den skal til syn,der sætter jeg nok bare et lille kn filter på.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
jeg kører også 1914 med samme komp. som din.... og jeg er gået fra 6 til 7 (NGK)..... det kører fint nu, og blev også skiftet pga. tændrørsproblemer.
Men jeg troede nu at NGK 6´eren var std. tændrør til vw...og ikke 5
Bosch w8ac er det ikke det samme som NGK b6hs, og er w8ac ikke std. rør?
Og hvis man går ned i boschskalaen bliver de koldere, og omvendt med NGK ??? ikke sandt???
Men blå røg lyder skummelt....... uha
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Henrik. Du kører med elektrisk benzinpumpe ikke ?
Så tag og lav den dækplade over std pumpehullet om så du kan montere en udluftningsslange der osse.
De der fancy olieepåfyldninger har ikke volumen nok til at sorteere olie fra luften,. Derfor vil den svine en del.
Lav selv en lille åndebox eller køb en billig Bugpack til få $$
Det er bedre.
Har du ikke fået den ny udst. på ??
T
Jo jeg køre med elektrisk benzinpumpe.Har du sådan en pugpack liggene på lager Farmer.Den nye udstødning er ikke kommet på endnu,jeg skal ha lavet en overgang mellem potte og røret,og helst i rustfri,men ham der skal lave det har ikke haft tid.
Rasser jeg køber også en ngk 7 så er det nok det der er galt,hvis du også har haft problemer.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Sender en primo næste uge.
T.