[u:6a47c76ecf]Hel Bil :[/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Er det hele bilen eller kun motoren du skal købe? [/i:6a47c76ecf]
Jeg er på jagt efter en hel bil, netop for at gøre projektet lidt nemmere. Så kan jeg trods alt se hvordan tinge-ne er samlet.
*****
[u:6a47c76ecf]For Stor :[/u:6a47c76ecf]
Ja men vel ikke større (flade areal) end en luftkølet T4 motor. Jeg tænker mest på bagstykket. Hvor meget for stor den er til siderne ved jeg endnu ikke.
Den fylder som en type 1 longblok. hverken mere eller mindre
*****
[u:6a47c76ecf]For Tung : [/u:6a47c76ecf]
Kan vel afhjælpes med som du siger en Bay motor beslag + ombygning
Den vejer ihvertfald ikke mere end en type 4 så det er ikke noget problem
WBX har en bagerste motorbøjle der kan modificeres så den kan bruges
*****
[u:6a47c76ecf]Vandkølet : [/u:6a47c76ecf]
Det er derfor jeg vil ha en HEL bil. Så jeg kan se hvordan det er samlet
*****
[u:6a47c76ecf]Gearkassen :[/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Gearkassen skal modificeres til bære motoren og især til at klare kræfterne fra motoren, be-slag osv.[/i:6a47c76ecf]
Hvad tænker du specielt på ? Tror du ikke det er nok med original beslaget, sammen med et Bay Beslag ?
[i:6a47c76ecf]Kører du med orginalle aksler og gearkasse? [/i:6a47c76ecf]
Jeg er ikke sikker på at de er så glade for en masse moment! og så skal du nok lede efter et 215mm T4 svinghjul
Har hørt en at en original Splitbus gearkasse skulle være god for at kunne klare op til ca 150 hk ?
Der skal fræses en del ud i gearkassen og du skal bruge en starter fra en automatic hvis du vil køre med et 228mm svinghjul
En wasserboxer er født med et 228mm svinghjul, men alle type-4 svinghjul passer! der er bare ikke så mange af dem...
Gearkasse / Aksler er intet problem
*****
[u:6a47c76ecf]Karrossen : [/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Karrossen og motorblik skal håndlaves(mange timer med måling osv)
[/i:6a47c76ecf]
Der skal vel egentlig ikke laves så meget køleblik til den vandkølet motor, eller skal der ? Den bliver jo kølet på en anden måde og er vel ligeglad med luftcirkulationen. Selvfølgelig skal bagstykket tilpasses da motoren er dybere
Køleblik: ..??? (SKAL IKKE BRUGES)
*****
[u:6a47c76ecf]Køleanlæg : [/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Der skal findes og tilrettes passende køleanlæg (Danborn bruger noget fra alfa)[/i:6a47c76ecf]
Det er ikke det der skrammer mig mest. Der har jeg jo originale at kigge efter.
Køleren kunne fx. ligge under maven mellem ramen...
**
Vandkøling **
Vandpumpen kan sagtens klare at "pumpe" vandet op foran på bussen
*****
[u:6a47c76ecf]Varmeanlæg : [/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Der skal laves et varmeanlæg (Danborn bruger noget fra en Polo) [/i:6a47c76ecf]
Det er nok her der opstår problemer. Men Danborn kan jo nok hjælpe en del J
*****
[u:6a47c76ecf]Potten : [/u:6a47c76ecf]
[i:6a47c76ecf]Der skal nok også laves noget custom potteværk.[/i:6a47c76ecf]
Ja den skal laves om så den passer, men det ser jeg heller ikke som det største problem.
*****
[u:6a47c76ecf]Motor i orden : [/u:6a47c76ecf]
Ja det er det der er min store bekymring, for jeg vil helst ha noget HELT standard, men med en