Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HVAD ER METALISERING

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når nogle skriver at de har fået bunden metaliseret, hvad betyder det helt nøjagtigt.
Er det det samme som Zink-spray ????

Er selv i gang med en bund og vil gerne lave det så godt som muligt.
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kan sammenlignes med zinkspray. Det er en offeranode der påsprøjtes emnet. Blandingen er vist ikke bare zink.
Men tag en kigger under Links og kig på Jyderup sandblæseri.

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis zink-spray er den slags maling der findes med zink i, mener jeg ikke det kan sammenlignes med metalisering.

Jeg vil mene at metalisering (som forudsætter sandblæsning først) er en korosionsbeskyttelse som er måske 5 - 10 gange bedre end maling med zink.

Metalisering er et zink/aluminium lag som vha. trykluft og varme pålægges sandblæste emner.

Gives de metaliserede emner dernæst et lag maling har du en meget effektiv korrosionsbeskyttelse.

Det er denne type overflade man giver f.eks. vindmølletårne, udstyr til fiskekuttere o.lign. som kræver en god korrosionsbeskyttelse men ikke lader sig galvanisere pga. størrelse, varmepåvirkning eller pris.

Det er relativt billigt at metalisere.
Det kan lade sig gøre at få sandblæst og metaliseret en hel VW-bund til ca. 1000 kr.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for link til jyde
det jeg kan se er at metalisering er det samme som det Zink-spray man kan købe på spraydåser.

Så mange tak for de friske svar

hilsen

en ny men meget interesseret VW-FREAK
(permalink) Rune76 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
NEJ metalisering er IKKE det samme som zink-spray.
Metalisering foregår som regel med en alu/zink blanding der bliver påført med en pistol hvor blandingen bliver fremført vha trykluft. I enden af pistolen er en flamme der varmer blandingen op så den kan påføres objektet.
Zink-spray er bare maling med zink i.
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Metalliesring er som nævnt tidlige i denne tråd, zink som sprøjtes under stort tryk på sandblæste og og rengjorte metal overflader. Resultatet er at Du får en overflade der kan sammenlignes med alm. varmgalvanisering, dette er blot ikke så hårdt ved emnet, ej heller så varmt at emnet slår sig, ulempen er at Du ikke kan behandle hulrum, hvilket selvfølgelig lader sig gøre med varmgalvanisering da emnet dyppes i den flydende zink. Den metallisede overflade ser ikke ud af meget, men der skal faktisk slibes meget krafitigt på den for at slibe igennem.

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Nova Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Metalliseringsutstyret fungere nesten som et sveiseapparat.

En spole med tråd blir matet frem til en pistol hvor 2 elektroder smelter tråden samtidig som trykkluft blåser det smeltede metallet fast på underlaget.

Det brukes tråd av både zink og aluminium. Alt etter hvor det skal brukes. I oljeindustrien er zink det mest brukte, for dette er det mest holdbare.

Reply

You must log in to post.