Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Monopol på syn af biler i DK brud

Tags:
No tags yet.

(permalink) Palle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[b:db07a816df]Dette er en pressemeddelslse fra Trafikministeriet. Lad os håbe på der kommer noget godt ud af det, for vores allesammens skyld.[/b:db07a816df]

[i:db07a816df]Statens monopol på syn af biler brudt

Folketinget har i dag ved 3. behandling vedtaget et lovforslag fremsat af regeringen om godkendelse og syn af køretøjer. Med lovforslaget liberaliseres synsmarkedet, således at private virksomheder kan opnå en godkendelse af Færdselsstyrelsen til at foretage syn af køretøjer.

Fra 1. september 2004 kan autoværksteder godkendes til at foretages omsyn af personbiler og motorcykler.

Fra 1. januar 2005 kan synsvirksomheder, der ikke samtidig reparerer køretøjer, godkendes til at syne og omsyne køretøjer. Dermed er statens monopol på syn af biler brudt, og Statens Bilinspektion udsat for konkurrence fra private virksomheder.

Indtil 1. januar 2007 vil der være prisloft på syn og omsyn, således at priserne reelt ikke kan overstige, de priser som forbrugerne i dag betaler for syn og omsyn.

Statens Bilinspektion vil blive søgt solgt umiddelbart efter, der er åbnet for fri konkurrence
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) Steen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man skal dog stadigvæk huske at virksomheder der syner biler
i Danmark arbejder efter de samme regler som gælder SBI.
Om det giver en forskel er svært at sige og man må faktisk ikke
håbe at det betyder andet end en priskrig. Hvis man tænker sig om er
de regler vi har i Danmark jo ikke helt hjernedøde og tager faktisk
højde for vores sikkerhed.

Derfor, tænk jer om. Ikke alle regler er helt hjernedøde. :!:
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det bliver jo nok sådan at folk kører derhen hvor deres biler bliver godkendte.
Nok især bilforhandlerne, ikke så meget bilejerne. men de køber jo så hos forhandlerne. Det skal nok blive godt.
Jeg tror personligt det eneste gode der kommer ud af det er at jeg nok får "fri"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Daddy_Cool Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg er heller ikke sikker på at det er nogen fordel,
jeg kan godt lide tanken om at bilparken bliver kigget efter.
Så man er sikker på at det ikke er penge der styre
hvor godt eller om bilerne bliver synet.
Jeg vil gerne forsat være sikker på at det er veluddandede folk
der syner vognparken her i landet.
Der er jeg ikke helt sikker på at en privatisering vil kunne magte.

Daddy_Cool
-------------------------------------------
René
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
øhm....vil en forhandler så kunne komme til at syne sin egne biler??? 8O 8O 8O 8O
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej, men i og med at man selv kan vælge, så ved jeg da allerede nu at der vil være nogen der kører andre steder hen.
Vi har da kunder der er vant til at få deres vilje, bare de råber højest. De får da deres biler godkendte et eller andet sted.
Misforstå mig ikke. Jeg er da ligeglad. Jeg har da ikke et ønske om at Danmarks bilpark skal være i orden. Det må bilejerne sku´da selv om. Jeg skal ikke køre i dem. Det er da ikke bilernes skyld der sker ulykker. Det er da kun SF der tror det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sigmo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
At standarten bliver holdt er da fint, og hvis priskrig kan blive resultatet kan jeg da kun læne mig tilbage og smile over
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
til Frank: Fuldstændig enig......De tror jo også at der køre S-tog og HT busser i midt og vestjylland.
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige nøjagtigt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Palle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:2b233bf31a]Fra 1. januar 2005 kan synsvirksomheder, der ikke samtidig reparerer køretøjer, godkendes til at syne og omsyne køretøjer. Dermed er statens monopol på syn af biler brudt, og Statens Bilinspektion udsat for konkurrence fra private virksomheder.[/quote:2b233bf31a]

Nej, bilforhandlere vil ikke kunne syne deres egne biler.

Det skal som jeg forstår det være et privat firma som udelukkende syner biler og ikke andet.
Men man kan da godt stille sig lidt tvivlende over for om de kan magte det som SBI gør i dag. Vi får se.

Frank: Det må du da glæde dig lidt til at du får lidt mere "fri" så er der mere tid til de luftkølede.

Nemlig ja! :D :D
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det skulle man synes. Men det har jeg ikke økonomi til mere. Så jeg må nøjes med 130HK i min gamle Polo
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja du må jo "nøjes"

Lars
-------------------------------------------
(permalink) spliff Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I England kan selv baggårdsmekanikeren syne biler - og så smutter man ned på posthuset og får sit MOT certifikat (godkendelse) som skal sidde i forruden... 8O

Staten kan jo sælge bilinspektionen til Arriva ...når de nu er så glade for bla. den engelske model. Det skal nok gå godt - prøv lige at se noget lort som kan køre rundt i UK, og det er set i lyset at biler er NOGET billigere derovre.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Arriva er jo velkomne.
Det er jo også ligemeget hvem der syner biler. Det er meget sjældent bilernes skyld at folk kører galt.
Det er bare en ekstra skat, det er penge det drejer sig om.
Med hensyn til bilpriser i DK, så vil jeg hellere give 300.000 for en bil end 40 kr. for en liter mælk.
Så længe forretningen Danmark skal drives som den åbenbart skal, så lad de rige betale. Den dag de sænker bilpriserne og hæver prisen for at bruge dem, har jeg ikke råd til at køre på arbejde. men nu bor jeg jo heller ikke i Kbh.
Her hvor jeg bor kører den første bus kl 11.25 ?? Hvem skal bruge den ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det var da endelig noget man kan se frem til med fornuft!

hernede har vi forskellige virksomheder, som f.eks. T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror bare at tyskerne har en bedre moral end danskerne. Der vil næsten med garanti blive noget med at få synet hos "kammerater" her i landet.
Hvordan er det i Tyskland ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.