Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kableføringsrør + af med hatten

Tags:
No tags yet.

(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har fundet ud af at de rør der løber i tunnellen på min Buggy, ikke er mont helt efter foreskrifterne....
Benz. rør, røret til koblingskablet og speederkablet ligger og gnider op ad hinanden når man kobler ud! 8O
Hvordan er rørene fastgjort originalt? jeg har en idé om at der er gået noget galt under opkortningen, jeg har en idé om at lige hive karossen af og så få det fikset. problemet er at hullet der er v. stelnummeret er lige i samlingen hvor karossen er sat på...så af med hatten så der er plads!
Som jeg kan se ligger de løst inde i tunnelen!

Det næste er så, af med karossen:

Er jeg helt forkert på den hvis jeg siger at man kan hive karossen af når man har afmonteret ratstammeforb, speedometerkabel, benz. slange på tanken og ledninger på motoren? Selve ledningsnettet sidder vel mere eller mindre i karossen? og tanken følger vel med op?
Håber ikke det var alt for meget på en gang.... :)
/Ole
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det kommer jo an på hvilken buggy det er. Hvis det er en linder skal fronthjelmen først af, derefter tank, og sidst karossen. Hvis dit problem kun er at kablerne "smælder" i tunellen kunne du evt afmontere gearskiftet og komme en lille klat fugeskum ned mellem koblingskablet. der sidder jo et 15 cm langt plastic rør på beholderen så du burde kunne ramme rimeligt præcis. Jeg havde samme problem men da jeg fik moslet mine 3/4" oliekøleslanger igennem tunellen forsvandt problemet.
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror ikke det kan klares med skum....foran (der er lavet en klap i tunnellen) er de "fastgjort" med et slangespændebånd, bagved er de ikke fastgjort!
Hvis tanken sidder i karossen, kan jeg så ikke løfte det hele af på en gang? man kan vist godt tage fronten af min alene, men så skal jeg jo afmontere alle instumenter m.m., det andet ville være derligt nemt! :roll:
Jeg skal have karossen af for at få gjort bunden lækker! :wink:
/Ole
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det hjælper vel ikke noget at tage toppen af. Det er jo inde i tunnelen den er gal.
Rørene er fastgjorte oppe foran lige bag pedalerne.
Der kan de godt brække løse. Er du ferm med en svejser kan du nok komme ind i hullet der er til pedalerne. Ellers må du skære hul i tunnelen fra højre side og svejse en lap på bagefter.
Jeg er i tvivl om de også har en holder lige bag håndbremsen. Men ellers sidder de bare ud bagi. Nogen er også lige hæftet op under tunnelen lige bag klappen under bagsædet. Kontrollér og svejs efter.
Gene Berg foreskriver at man skærer hul lige bag håndbremsen i siden af tunnelen og laver en ekstra holder, som man svejser fast inden i bunden af tunnelen. Det har jeg selv gjort på et par stykker der kørte med hård kobling. Virker rigtig godt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Frank!
Jeg har nu tænkt mig at tage toppen af alligevel; jeg skal lige have gået bunden efter og gjort den pæn; jeg har bl.a. fundet 2 små huller, men det bedste resultat vil blive hvis jeg piller den af vil jeg mene, så det er ikke pga. kabelrørene alene, det vil dog alligevel give mig noget mere plads.
Der er skåre hul i højre side lige ved siden af pedalerne; jeg kan ikke komme ned via det hul der er ved stelnummeret; karossen er for tæt på...
Det kan godt se ud som om at der har været en form for holder foran, det har jeg selvfølgelig tænkt mig at svejse sammen, men for at rette op på det klam bagi vil det være nemmest at hive karossen af.... Det ser ud som om at alle rørene er flettet sammen og derefter lagt ind i tunellen!!
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men ang. afmont af karossen; SKAL jeg have frontstk. og tank af først, eller kan det hele løftes op? :?:
/Ole
(permalink) Leonard Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b2993be19f="Volle"]Men ang. afmont af karossen; SKAL jeg have frontstk. og tank af først, eller kan det hele løftes op? :?:
/Ole[/quote:b2993be19f]
Min buggy er skilt ad uden at tank og ledningsnet er pillet af karossen. Først skruede vi sæderne af, derefter styrtbøjlen, så løsnede vi alle boltene, skilte styretøjet nede ved forbroen, tog benzinslangen af tanken og da ledningerne gik igennem bunden nede bag under bagsædet måtte de lige skrues ud af baglygterne og af motoren så de kunne trækkes igennem. Så var det bare at løfte karossen af, dvs. der var lige 2 beslag forrest på forbroen, der også havde fat i karossen, men så var den også fri.
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Leonard:
Det var lige dét jeg havde tænkt mig at gøre; men hvis jeg så skal have tanken af (min tankmåler viser konstant fuld) så skal "snuden" vel af, jeg går ikke ud fra at man kan løfte tanken ned?
Det kan godt være at jeg venter med at gøre det til ef værer til syn & vurdering....ville jo gerne ud og rulle lidt her til sommer... 8)
/Ole

Reply

You must log in to post.