Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nogen som har erfaring med spjæld

Tags:
No tags yet.

(permalink) Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg er lidt på udkig efter nogen som har prøvet at bygge spjældhuse på en type 1!!!

Kunne godt tænke mig at høre lidt om det, da jeg selv går lidt med tanken om at bygge det på en.

Er det en helt tosset ide jeg har fået mig???....

Jeg mener jo at jeg på den måde ville kunne just. det hele helt perfekt...

På forhånd tak
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sjældhuse eller karburatorer ? Justeringen er vel den samme ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke helt for hvis man laver den med splældhuse, bygger man jo styrebox på som kommer til at styre din benzin og tænding....man vil få en meget bedere mulighed for at fin just. blandingen, mellem benzin og luft, og fin just. tændingen....

kan det virkelig passe at der ikke er nogen, som har prøvet at bygge det???
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okey jeg troede du mente selve spjældet som sådan. For de skal jo stadig synkroniseres.
Jeg har bygget det på et par type4 motorer. det var CB´s sæt. Spjældhusene er vel okey men indsprøjtningssystemet, styreboksen, dur ikke.
Min egen 2,6L tabte 20 HK.
Men det var jo nok ikke spjældenes skyld. Det ligger nok mere i at den styreboks ikke kan ændres.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det skal selvfølgelig være en styrebox hvor både benzin og tænding er fuldt programmerbar...for ellers dur det ikke.....

Men ja nu har jeg købt noget, et sæt webber sprøjt, med 40mm spjældhuse, så må vi jo se om det ikke kommer til at spille max.
For min teori ang. benzin og tænding just. burde give pote.
og så burde det jo også give lidt at jeg går fra dobbelt 40mm dolloto med 32 mm venturi i, til ren 40 mm på spjældhusene...
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
MegaSquirt
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er det da bare ud med de venturier... så har du samme effekt !!! :lol: :lol: :wink:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så let er det desvære ikke, der er jo en grund til at man putter dem i, nemlig for at just. blandingen imellem luft og benzin mest optimal...

Men det problem har man jo ikke med når det bliver elektronisk for så kan du selv programmere hvor meget dysserne skal give...det jo der hele iden med elektronisk indsp. ligger
(permalink) luffe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
http://www.twminduction.com/ThrottleBody/ThrottleBody-FR.html er en side omkring spjældhuse. mvh luffe :roll:

Reply

You must log in to post.