Hej
Jeg er lidt på udkig efter nogen som har prøvet at bygge spjældhuse på en type 1!!!
Kunne godt tænke mig at høre lidt om det, da jeg selv går lidt med tanken om at bygge det på en.
Er det en helt tosset ide jeg har fået mig???....
Jeg mener jo at jeg på den måde ville kunne just. det hele helt perfekt...
På forhånd tak
Sjældhuse eller karburatorer ? Justeringen er vel den samme ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ikke helt for hvis man laver den med splældhuse, bygger man jo styrebox på som kommer til at styre din benzin og tænding....man vil få en meget bedere mulighed for at fin just. blandingen, mellem benzin og luft, og fin just. tændingen....
kan det virkelig passe at der ikke er nogen, som har prøvet at bygge det???
Okey jeg troede du mente selve spjældet som sådan. For de skal jo stadig synkroniseres.
Jeg har bygget det på et par type4 motorer. det var CB´s sæt. Spjældhusene er vel okey men indsprøjtningssystemet, styreboksen, dur ikke.
Min egen 2,6L tabte 20 HK.
Men det var jo nok ikke spjældenes skyld. Det ligger nok mere i at den styreboks ikke kan ændres.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det skal selvfølgelig være en styrebox hvor både benzin og tænding er fuldt programmerbar...for ellers dur det ikke.....
Men ja nu har jeg købt noget, et sæt webber sprøjt, med 40mm spjældhuse, så må vi jo se om det ikke kommer til at spille max.
For min teori ang. benzin og tænding just. burde give pote.
og så burde det jo også give lidt at jeg går fra dobbelt 40mm dolloto med 32 mm venturi i, til ren 40 mm på spjældhusene...
Så er det da bare ud med de venturier... så har du samme effekt !!! :lol: :lol: :wink:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
så let er det desvære ikke, der er jo en grund til at man putter dem i, nemlig for at just. blandingen imellem luft og benzin mest optimal...
Men det problem har man jo ikke med når det bliver elektronisk for så kan du selv programmere hvor meget dysserne skal give...det jo der hele iden med elektronisk indsp. ligger