Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Let tuning af motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har læst en masse indlæg om tuning af motorer og er blevet lidt klogere men kunne godt tænke mig at høre jeres mening.
Jeg har en buggy hvor motoren skal pakkes om (1500) så tænkte jeg at man måske skulle sætte et par andre cyl. på nu man alligevel var der jeg har købt 2 stk db. 36 mm dcnf karbs og db. portede topstykker men hvad kunne jeg med fordel sætte på af cyl. 1776 el. 1914 ? eller ?
og hvad med knast kunne det være en af disse ? Scat C25, Engle W100.
og en anden fordeler 009 ?.
Hvordan er det på en buggy med udstødning er "raketudstødning noget l... eller ? jeg vil helst bruge dem
Jeg ved godt at hvis jeg vælger stor volumen skal blok og toppe bearbejdes og at resten selvfølgelig også skal være i orden men det bliver et vinterprojekt og så kan jeg jo ligeså godt købe ind nu
hvilken effekt kan man få med ovennævnte dele BEM
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
1776, 009, C25 og IKKE raketustødning, men rigtigt tarmslyng. Den kommer ikke til at halte af effekten.
De biler der halter, som du ser rundt omkring til træf, er motorer der enten er defekte eller misligeholdte/fejljusterede.
Til en motor som den du planlægger burde du nok købe en org. krumtap med kontravægte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvaee nu har jeg gået og fintænkt lidt....
er det på grund af længden på afgangsrørene eller er det potten med mere modstand i der gør at tarmslyngen er bedre.
hvilken tarmslyng vil i anbefale evt fra csp eller hofmann speedster.(for at se billeder)
Mht. mine dcnf karbs, der skal jeg have manifolde til, er det bedst at de er så lange som muligt eller...? jeg vil gerne have dem så korte som muligt nemlig
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu må i rette mig hvis det er forkert:
Lange manifolde giver mere bundtræk, korte giver hestene ved højere omdrejninger...

Ang. raketterne: Jeg kørte selv med raketudstødning 1 år. Da jeg skiftede til et tarmslyng og en anden endepotte fik motoren en helt anden, mere stabil gang. Raketterne er dårlige fordi de er så korte - næsten fri udblæsning, og fordi at cylinderne ikke falder i den rette rækkefølge. Det er noget med at det virker bedst hvis udstødningen på cyl. 1+3 går sammen og 2+4. På raketterne er det cyl. 1+2 og 3+4... Og så er der nogle raketter hvor rørene fra topstykket til endepotten ikke er lige lange dvs. der er forskellig modstand... = ikke godt...

Men det skal lige understreges at jeg absolut ikke er en motorguru. Så lyt hellere til "fagfolkene". Jeg kan bare konkludere ud fra egne erfaringer, at det har virket meget positivt på min motor at få et tarmslyng og en anden endepotte på istedet for raketterne!...

BB.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er lidt ked af at måtte skrive dette. Men Scat har lavet opm påC25 knasten. Durationen er næsten den samme, men løftet og "accellerationsrampen" er blevet væsentlig reduceret, hvilket desværre resulterer i et tab i effekt og moment på ca. 7 hk/8nm på en 1600 cc motor med Kads eller tilsvarende. Det er noget rigtig bæ! Det var ellers sådan en fint std+ knast. Nu trækker den bare momentkrven længere i forhold til en std knast.
Jeg har p.t. ikke noget godt alternativ, ud over Engles W100.
Regner med at afprøve en eller to af CB´s nyere knaster, for at se om der er en eller to der kan "ta over".
T.
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu skriver du at du regner med at prøve 2 af CB`s nye knaster for at se om de kan tage over. Så bliver jeg nødt til at spørge hvad du tester knasterne i? Salgsmotorer eller noget du selv går og hygger med?



/Kasper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vi har talt om det før. W100 er for hård ved løfterhullerne.
Hvis det bliver 1776 med to karb. så er Scat C35 et godt valg.
Og BuggyBoy. Din betragtning er helt rigtig. Det er tændingsrækkefølgen der ikke passer til raketudstødningen.
Manifolder til DCNF. Der kan du være nødt til at købe det der findes. De virker nu også fint.
Der findes også DCNF manifolder til type3. Meget korte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde tænkt mig (som den gør det selv mand jeg jo er) at lave manifoldene i rustfrit stål og få dem elpoleret sammen med min styrtbøjle og ruderamme m.m det kan jeg jo så godt hvis der ikke er særlige krav til længde
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej.
Torben du skriver at Scat har lavet C25 om... kan du sige hvornår det er sket da jeg købte en af dig for ca. 1 år siden som jeg endnu ikke har taget i brug. Er den af den gamle eller af den nye slags.

Matias
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ang. Udstødning, så kan jeg kun anbefale dem jeg selv køre med. De ligner lidt bazoka. men er en ægte tarmslyng lavet til buggy, og så er de lavet i rustfri.Du kan se dem monteret på min motor på bilgalleri.dk Det er den gule buggy. Du kan kun købe dem hos http://www.ahnendorp.com
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.