Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ca. pris på ombygning til 1,6 mo

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej nu kan jeg se at der er mange der skriver at blæserkølede vw motorer er rimeligt dyre hvis de skal have bare en smule ekstra hk. jeg har kikket hos kb i århus og syntes ikke at det lyder så slemt for at købe cylindre, stempler og toppe til en 1,6'er men der skal jo også en masse andre ting til, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget i andre ca. har brugt når i har bygget jeres motorer om.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har brugt 7-8000 kr. Har kørt lav budget, men har bygget en 1600 ccm på 1300 blok. Skarp knast, dobbelt weber, 009 fordeler og tarmslyng. Tro mig det løber hurtigt op. 100 kr her og 100 kr der!
troede jeg sagtens ku gøre det på 5-6000, men den ligger ca. på 8000 nu.
(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja ok for når man ser på priserne er de ikke så dyre men skal man, som du skriver, have mange "småting" til et par hundrede kr. kan jeg godt se det. Det at spørge nogle der selv har "trådt lidt i spinaten" giver nok de mest realiste svar. og tak forresten, så er det med at finde en buggy med en god moter, der kan man godt spare lidt.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
"Tuningsgrejerne" som knast og karburatorer og topstykker er vel egentligt nede på et lavt prisleje i forhold til andre biler.
Problemet med de luftkølede VW´er er at grundmotorene er opslidte og skal de have mere end 5000 omdr. ret mange gange skal man starte med at købe en krumtap med kontravægte.
95 ud af 100 blokke er ødelagte sådan at de ikke kan holde hovedlejerne på plads. Så skal man være nogenlunde sikker på at få noget ud af sin investering i alle tuningsdelene, skal man nok starte med at købe en ny blok. Tænk på at de nyeste motorer vi kan finde brugte, er fra omkring 1979, fra en transporter.
Dit bedste bud på at finde en brugbar blok er fra en Jeans. Denne 1200 motor kan bygges om til 1600+ og har ofte ikke levet så hårdt et liv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.