Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motoradskillelses spørgsmål vdr.

Tags:
No tags yet.

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa gutter og gutinde(r)

Jeg har taget topstykkerne af 1200'ern (motornr. 7422168). Jeg har læst i haynes at man efter at have taget topstykkerne af, ikke må dreje motoren... Det har jeg heller ikke gjort, men da jeg var ved at tage højre topstykke af, sad en cylinder mere fast på topstykket end på selve motoren - hvilket betød at jeg måtte skubbe cylinderen lidt tilbage efter at have fået lirket topstykket fri...

- har det nogen betydning for samlingen bagefter ? og hvorfor må motoren ikke drejes ?

vi har fundet ud af, at udstødningsventilernes ventilstyr var meget slidte...

- er der nogen der har erfaring med, hvad der kan betale sig der? selve topstykkerne er meget pæne (motoren har kørt omkring 155.000)

pt er vi ved at høre hvad det skal koste at på nye ventilstyr samt ventiler

- hvad koster "nye" topstykker?

på forhånd tak hvis der er nogen der kan svare på bare noget af det :)
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke dreje motoren?? -sikke noget vrøvl..

Man er fx. nødt til at dreje motoren for at kunne montere/afmontere stemplerne
(det er nok noget du har læst forkert)

Priser på styr fås hos cylinderservicefirmaer
Priser på topstykker fås hos flere af vores "sponsorer"
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle dreje motoren.. Det er måske fordi de mener at man skubber cylindrene ud af blokken og så bliver nødt til at skifte pakningerne mellem blok og cylindre.. Men newsflash, Haynes... Det gør man alligevel, når man har sin motor skilt ad... :roll:
Sammen med alle andre pakninger for den sags skyld og evt. nye stempelringe.
Var det nu mig så fik den nye stempler og cylindre med det samme.. De koster ikke en bukket femmer. Så ved du at det er nyt og i orden!

Du har formodentligt købt et komplet pakningssæt, og sørg nu for at bruge næsten det hele.. Der er en ting man skal vide om VW motorer... De er kronisk utætte.. Når man har pakket en motor om, men lige tænkt at en eller anden pakning som ser fin ud og er lidt besværlig at komme til, lige bliver sprunget over.. Så bliver den med STATSGARANTI utæt!

Så tag lige dem alle sammen.. Mere for din egen skyld.. :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis motorfirmaet ikke kan levere styr, har jeg masser.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej - I skal have tak for de gode svar begge (edit) TRE hov :D

ang. haynes bogen så der står der i bogen for 1200er side 20 afsnit 11.4

"[i:3998b2828c] bla bla bla... If the cylinder barrels are not taken off the pistons they will rest in position but the engine must not be turned. If the engine is to be turned the barrels should be temporarily tied down to the crankcase with sting or wire[/i:3998b2828c]"

altså hvis cylindrene ikke skal af, og motoren skal drejes - skal cylindrene midlertidig bindes fast med snor eller ståltråd...
da jeg så står der og følger "opskriften" så præcis som mulig (ligesom når jeg laver mad - med stopur osv), blev jeg nervøs over at alt ville blive ødelagt og falde fra hinanden hvis der skete noget med cylindrene... :lol:

jeg skal huske det med pakningerne...
(edit) og ventilstyr

Reply

You must log in to post.