Vand i potten, er det en skidt tin
Heyallsammen.
Jeg har haft nogle problemer med at maskinen går RIGTIG dårligt på en kold motor.
Da jeg så en dag startede bilen, og havde glemt musikken i computeren, så jeg at det venstre afgangrør sprøjtede vand.... jeg satser en øl på at der var ca. 1½L væske på jorden da jeg stod og så på.
Anyway, reelt set kan der godt komme vand ind af røret, og det er måske lige vinklet 2 grader fra vandret position, men betyder det virkelig at motoren druknes af et enkelt regnskyld, eller er det noget andet jeg skal kigge efter??
Og er der andre der lider under samme symptomer??
/Party
Når du forbrænder en liter benzin, kommer der ca. 1 liter vand
Din bil er vel ikke vandkølet, for så har du en utæt toppakning eller noget ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
er udstødningen ny? nye udstødninger har det også med at give mere vand af en eller anden grund..
Hvis toppakningen er gået kan du både høre og mærke det når du kører... og det giver RIGTIG meget vand... men den kan jo være revnet.. ?
Hold nu op, der kommer da ikke vand ud af en stålplade.
Vi kan da heller ikke sidde her på nettet og vedtage hvor, hvor meget, eller hvor utæt en toppakning er. Hvis den er revnet er den så ikke utæt ?
En toppakning kan drille rigtigt meget. Den kan f.eks. kun være utæt på kold motor og ligeså snart tingene udvider sig lidt er den tæt igen.
Det skal være meget slemt hvis man kan høre eller mærke det på motoren ud af vejen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
8) Hans bil er ikke vandkølet.. Så er det på plads.. :wink:
Hvis du kører mange korte ture kan der komme en del kondensvand i udstødningen.. Men 1½ liter... Det virker som lidt rigeligt.
Det er vel ikke sådan at du lige har vasket den eller noget..? Eller din sure nabo har hældt vand i..?
Anyway.. Bare ud og køre, så skal det nok fordampe. Det skal jo helst væk inden udstødningen ruster (helt :wink: ) indefra..
hmm. 1L benz => 1L vand? har godt nok aldrig hørt den frase før...
udstødningen er gammel - RIGTIG gammel - , men den funger "ellers fint" :o) og kostede mig 1000 for at få metaliseret for 1 år siden, så den skal lige aftjene sig selv :)
Men jeg har lappet på den før, men de svejsninger jeg lavede var... skal vi sige "optimistike" :o)
Som frank siger, mener jeg også at jeg ville ha lagt mærke til en revnet toppakning.... den salgs har vel sin effekt på performance, og det har jeg ikke just largt mærke til.
Den fik godt nok en omgang hånd her for en 2 uger siden, men det burde ikke ligge der endnu, det er ca 2 tankfulde benz siden.
og ingen sure naboer, med mindre jeg tester den :) så det tror jeg vi kan udelukke... Jeg ha lige haft hoveder, stempler, cylindre og what-nut igennem en større rengøringstur, så en top-pakning der er skæv... jeg tror det ikke, men hvem ved.
Her for et par dage siden da jeg startede den, lød det som om den kun kunne på 2 cylindre, men efter 4-5 min i tomgang og et par revs med speederen gik den da også fint, og har ingen problemer derefter (altså tidsmæssigt..) den har været dum i start et par gange, men nu har vi så også haft lorte sommervejer et stykke tid nu.
Jeg må bare holde hovedhullerne åben og se om det også kommer efter en stille periode med tørvejer.
Men tak for jeres endnu engang fantaktiske hjælp!
/Party
Snakker du bare for at holde fluerne væk fra munden, eller kommer der en konklusion ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:b6196bff1b="Frank_Andersen"]Snakker du bare for at holde fluerne væk fra munden, eller kommer der en konklusion ?[/quote:b6196bff1b]
8) så kender vi dig igen, Frank
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Well frank jeg ved ikke hvad du spiser siden du kender et så fint middel mod fluer, men hvadend det er, ligger det ikke i mit køleskab.
Og hvad en konklusion angår, kommer du sq nok til at holde dig lidt længere, da her lige har pissed ned her.
/Party
Ikke så meget snak - her er lidt regning !
C9H20 (benzin) + 14 O2 (ilt) -> 9 CO2 (kuldioxid) + 10 H2O (vand)
Altså ved fuldstændig forbrænding af 1 mol benzin (128g) forbruges 448g ilt. Der dannes 396g kuldioxid og 180g vand.
Massefylden af benzin er ca. 0,8 g/mL mens vand er 1 g/mL.
En liter benzin er 800g (=6.25 mol) hvilket svarer til 1125g vand.
Så Frank A. har ret - en liter benzin giver en liter vand 8O
Undskyld regneriet :lol:
-------------------------------------------
Vh. Allan
i bliver ved med at snakke om toppakninger osv. men var bilen ikke luftkølet??
er bilen vandkølet så kig i ekspansionsbeholderen og se om der er olie i vandet. Bruger bilen vand? når bilen er startet må det ikke boble i vandet for så kommer der lidt af kompression ud i vandet, og så er toppakningen gået. spilder motoren olie der hvor toppakningen er er det også et sikkert tegn. Er det en benzinbil du kører i skulle det være nogenlunde ligetil at ordne, er det en diesel er du pretty fucked, for det kommer til at koste kassen
Partyman. hvis ikke du har haft problemmer igen, så er det nok bare et par unger der har løbe rundt med skører ide'er og megavandpumpspaceguns ellers hvad de nu hedder.
Uha jeg har haft problemer siden!! men nu tar jeg konsekvensen... jeg skær en vinkel på afgangsrørene og ser om dét funger.
/Party
Køre den meget i tomgang???
nej ikke synderligt.
/Kenneth