Ventiljusterings spørgsmål for v
Hejsa - her er problemet (motoren er en 1200er):
Justerskruerne kan ikke skrues nok op i vippearmene så ventilspillerum kan opnåes...
Vi har taget topstykkerne af - ventillængderne ligger cirka på 112,2 mm
[b:5d8f611399]spørgsmål[/b:5d8f611399]: Hvor lang er en ny ventil ?
Er der nogen der har haft lignende problem og en løsning?
[quote:277ec67ee5="TonniDueK"]Hejsa - her er problemet (motoren er en 1200er):
Justerskruerne kan ikke skrues nok op i vippearmene så ventilspillerum kan opnåes...
Vi har taget topstykkerne af - ventillængderne ligger cirka på 112,2 mm
[b:277ec67ee5]spørgsmål[/b:277ec67ee5]: Hvor lang er en ny ventil ?
Er der nogen der har haft lignende problem og en løsning?[/quote:277ec67ee5]
Jeg prøver at kaste mig ud i dette, men jeg pointerer at jeg ikke er sikker i min sag, husker bare for nogle år siden en lignende fortælling.
Det jeg fik at vide dengang var at ventilsæderne havde sat sig på grund af for meget blyfri benzin, og idet sæderne ligger dybere i topstykket komme ventilstammen også nærmere vippetøjet, så derfor kan man ikke justere.
Kan det være sådan noget som er sket ??
-Mvh Tonny
Mulig løsning!
2 nyrenoverede topstykker som jeg har liggende. De kan blive dine for 500,- + fragt.
tlf. 2961 4961
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Jeg har oplevet det samme en sen aften, hvor jeg burde være gået i seng.. Jeg stod og målte på den forkerte cylinder (2'eren i stedet for 1'eren) - det var først da jeg havde fået revet toppen af at jeg opdagede hvad der var galt. Ikke fordi jeg vil påstå at i er trætte, men det kan ske!!
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Jeg har set det på motorer der kørte på gas. Men ikke på benzin, heller ikke blyfrit.
Jeg havde en 1973´er 1200 jeg kørte med blyfri 92 i 4 år. Jeg holdt netop øje med ventilerne af samme grund og havde sjældent nødigt at justere dem. Der har ikke været bly i vores benzin i mange år. Det sker der sku ikke noget ved. Der findes ikke bedre sæder og ventiler end det VW er født med.
112mm er længden på en std. ventil. Hvis ikke sæderne er sunket 2-3mm. tror jeg også I har været trætte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
topstykkerne kan været borede ved en evt renovering, VEGE gjorde ofte dette.
Boringen gør at toppene kommer tættere motorblokken hvis ikke i har monteret de afstandsringe som VEGE monterede for at kompensere for dette.
toppene tættere ved blokken->stødstængerne for lange->vippearmene går tættere på ventilerne.
-men check først at i justerer ventiler på den rigtige måde
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
jeg må hellere lige få min far til at læse det her i morgen - :?:
Mange tak for svarene - jeg håber en dag jeg selv vil forstå hvad det egentlig er I har skrevet... :wink:
Skulle man så ikke vente med at tage topstykkerne af ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
min far er mekaniker og har været det siden 1972 - han mener vist han ved hvad han gør - jeg prøver så bare at lære lidt af det ved at give mig ud i sådanne "dumme" projekter som de her... i hans øjne dumme - ment på den måde, at jeg stresser ham med for mange spørgsmål... :wink:
Hej Tonni.
Har sendt dig en PM. :wink:
[quote:5c9b9519eb="Mingo"]Hej Tonni.
Har sendt dig en PM. :wink:[/quote:5c9b9519eb]
Hej Mingo - jeg har svaret med en PM :D
[quote:5c9b9519eb="Allan_Wind"]Mulig løsning!
2 nyrenoverede topstykker som jeg har liggende. De kan blive dine for 500,- + fragt.
tlf. 2961 4961[/quote:5c9b9519eb]
Hej Allan_Wind
jeg er interesseret i at købe dine topstykker - jeg er så udmiddelbart i tvivl om de passer, pga. at sidste gang jeg købte noget hos Bent Kit og buggyservice spurgte jeg også til topstykker - han skulle bruge et nr. der står i topstykkerne - dem har jeg jo så nu, men ved ikke hvad han skulle bruge dem til?
Motoren er den oprindelige motor der sad i bilen da den blev købt i 1963, det kan jeg se udfra toldattesten som jeg har.
spørgsmålet er så - passer dine topstykker på min motor?
her er nogle billeder af de nævte numre
mvh tonni
De passer på den 1200 34hk motor du har!
De har samme res.dels nummer, men et lidt andet bogstav. Bogstavet fortæller hvilken revision af delen man er nået til. Det betyder jo egentlig bare at der er foretaget forbedringer.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
:D cool - hvis du gider at skrive en PM - om hvordan vi skal fortsætte - så er dine topstykker solgt :D