HJ
jeg skal til syn med min jagtvogn men den er for lav til at gå i gennem.... der sidder en justerbar forbro der er skruet helt op og std. støddæmpere men mangler stadig at hæve den 7 cm!! er der en der har en god ide?!? evt. nogle længere støddæmpere og hva de hedder? kit og bug bent havde ik nogle idér andet end at klippe 7 cm af synsmandens tommestok :-/
husk at når du hæver din justerbareforbro, skal dine dæmpere være pillet af.
så sænker du dine "bærearme" til de ikke kan mere, sætter et par bukke under dine spindler så bladfjedrene spændes og først her efter monteres dine støddæmpere.
hvis du hæver din forbro med stæddæmpere monteret får dine bladfjedre ikke lov til at strække sig og du kan der for ikke hæve max...
bare en ide...
Kan du hente noget ved at sætte andre hjul på???..kunne være du kører med en lav profil??
Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
jeg tror du måske kører med alm t1 spindlere!!! skal du bygge en baja i "original" stil så skal den jo hæves en del foran, og så sætter man vw181 spindlere på for det hæver den en del......så check lige at det er de rigtige spindlere
og hvis det er som hendrixx siger.... så mener jeg da at fastoldvw (rune) har en næsten komplet forbro som står klar til afhentning, så hugger du da bare spindler herfra.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Desværre boys, min forbro er uden bærearme og spindler..
Hvis begge dine bærekugler sidder under bærearmene har du jagtvognsspindler, ellers ikke.
-------------------------------------------
jow har købt nogle 65 dæk jeg sætter på men mangler stadig de 7 cm! begge bærekugler sidder ik under bærearmene... men hva kan jeg så gøre? kan man ik få nogle længere støddæmpere der passer ?! går lidt med den ide selv at forlænge støddæmperne men ville jo være bedre hvis der var nogle der passer....
du SKAL ha far i de org spindler til din bil - der er ingen vej uden om - støddæmperer hæver ikke en bil - de dæmper bare affjedringen - man kan dog få nogle med hjælpefjedre - men der skal papir på at du må køre med dem til syn -efter bogen - og det kan man vist ikke få - så led efter de spindler - så skal du nok få den synet - du skal også ha de to nederste bærearme med kugler der er iorden ..... good luck :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
fååårker.... hvor kan jeg lige finde såen nogle henne??!? hvis der er en der lige tilfældigvis skulle ha såen nogen med bærearme liggende som jeg ku "låne" i et par dage så må du meget gerne skrive el ringe på 40611578! Skal til omsyn på fredag så er ved at ha lidt bagtravlt....
Forresten er der ik lige en der er hurtig på tasterne og kan svarer mig på hva tændpunkts afstanden på tændrørene ska være? kan det passe det er 0.7? og tændpunkt på platiner er 10 grader før top og bund ik?
jow også lige hvordan sykroniserer man bedst to karburatorer? køre med 2 kadron 40 mm og syns ik helt jeg kan få det til at spille....
du stikker en haveslange i begge ører , og fører dem ned i toppen af karboriderne - når de lyder ens skulle den være der,(LYDER TOSSET - MEN VIRKER :mrgreen: ) det med tændrørene lyder rigtig nok mht til det andet kommer det an på hvilken motor du har
Du er vist da også lidt sent ude med klargøringen - hva med :
rust
bremser den lige
er slanger og rør iorden
virker ALT lys
kører den ligeud
er der mere end 5 cm ratslør
kan håndbremsen rykkes mere end 7 takker
seler
Co2
lygtejustering
el net og gummigennemføringer
oliespild
pedalvandring
styre og bære kugler
larmer potten for meget
osv osv --- go arbejds lyst :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bornholmers liste er meget god.
Bortset fra en klassisk fejl. Politikerne snakker om CO2, en ugiftig luftart man har fundet på at lægge afgift på, vi andre måler CO, det er nemlig giftig.
Politikerne ved heller ikke at der kommer mere CO2 ud af en motor med katalysator, end en uden. Men næsten ingen CO. De snakker bare.
Det er i øvrigt ikke så svært at få en bil godkendt. På en gammel bil, kan det være nødvendigt at gennemrestaurere den efter 20-30 års mishandling. Men derefter kan en hobbybil sku´da altid godkendes. Herregud, et syn er lovens minimumskrav. Er der hobbybiler der er så dårlige ? Jeg forstår det ikke.
I øvrigt er der ingen regler om 5 cm ratslør eller 7 tænder på håndbremsen.
Der må ikke være "væsentligt slør" og håndbremsen skal kunne holde bilen på en 18% stigning ved fuld læs. Med anhængertræk 12% ved fuld vogntogsvægt.
Vi syner mange biler med en stram håndbremse, den virker bare ikke ude i hjulene.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hehe ja er lidt sent ude det ved jeg godt :D men har da lavet rust bremser ledningsnet osv. var til syn i mandags og det var ik så galt! det med højden også svinede den lidt for meget + et par andre småting som er ordnet nu! det er en std type1 1600 men en 009 strømfordeler jeg har i så lyder det ik rigtig nok med 10 grader før bund og top?
den skal indstilles ca 9-10 grader før top, ved ca. 1000 omdr.
Det er ihvertfald hvad jeg har lært, og det plejer at virke...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
En 009 er nok svær at stille ved 1000 omdr. Den skal stilles statisk eller på 30-35 grader ved 3000 omdr.
En 009 hører i øvrigt ikke hjemme på en std. motor.
Den er en nødløsning, også på en tunet motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvor lav er din 181? Jeg skal jo selv til syn med min med std type 1 forbro og jeg mener ikke den er for lav + at der er fuld affjedring på..
Hvad bestemmer det? er det frihøjde eller lygtehøjde..
Den er fra 1974. Frank?
Frihøjden er jo den samme som på en type1 nu..
-------------------------------------------
50cm til underkant af lysåbning.
Den skal være før 01.01.1971 for at den regel ikke gælder.
Der er ingen frihøjdekrav eller andre krav. De fleste sænkninger dumper på at de ikke har nogen fjedervandring. Så de f.eks. ikke kan bremse når der er glat. Fordi de ikke "læner" sig lidt frem på forakslen.
På "almindelige" biler er problemet ofte at fjederen sidder løs, når man hæver dem op.
En tüv godkendelse på sænkningssættet hjælper ikke hvis bilen ikke fungerer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvad mener du med at en 009 er en nødløsning? Er der ik en der kan hjælpe med nogle jagtvognsspindler?!?!? jeg SKAL ha fat i nogle inden fredag!! hvis de ikke er til salg så til låns et par dage for en sum gryn selvfølgelig
lige nu med forbroen skruet helt op er der 40 cm til underkanten af lygterne! har nogle andre dæk jeg ska ha på så der reder jeg en 2 - 3 cm så jeg mangler en 7 - 8 cm endnu : (
Jeg har et sæt arme, spindler og støddæmpere fra en 181. Der er ingen bremser.
500kr. plus porto.
En 009´s avanceringskurve er for kort til en VW motor, der skal bruges til andet end dragracing
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:3396f5affa="Frank_Andersen"]Jeg har et sæt arme, spindler og støddæmpere fra en 181. Der er ingen bremser.
500kr. plus porto.
En 009´s avanceringskurve er for kort til en VW motor, der skal bruges til andet end dragracing[/quote:3396f5affa]
de er SOLGT :D men så sidder jeg jo og tænker på om mine tromler passer på?!?
frank
hvordan stiller man en 009ér statisk
og hvad mener du med 30 35 grader
Statisk er med motoren slukket.
30-35 graders fortænding
Kender I ikke grundbegreberne ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hey frank kan du ik lige skrive til mig på
mail@neofler.lir.dk?