Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Eftertænding?

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg køre med en 1914 motor, pt med kadron men snart med 2 stk weber 40 idf. Mit problem er at nogen gange tager motoren lige et par omgange eller 5 efter at jeg har afbrudt tændingen. Den køre ellers fint , går rent og alt det der ,men eftertændingen irriterer mig, er der noget jeg kan gøre? Og er det tændingen som skal finjusteres? Hvis det er ,hvilken vej skal jeg så dreje fordeleren? Med eller mod den pil som sidder på strømfordeleren?
Venlig Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Køb en Alfa motor og sæt i.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ha Ha. Nej tak , Jeg arbejder hos en fiat/alfa forhandler, og stumperne koster mere end jeg tjener . Desuden skifter vi motore på kun 3-4 år gamle alfa er(156) alt for ofte.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Boy that just killed it for the guy trying to sell an Alfa motor !! hehehehe
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Eftertænding kommer af:
For varme tændrør i forhold kompressionsforhold/køremåde, for fed blanding i tomgang, for hurtig tomgang, forkert tændingstidspunkt.
Hvis ikke du ved hvilken vej du skal dreje fordeleren, tror jeg du skal køre på værksted.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:71f57dce38="Frank_Andersen"]
Hvis ikke du ved hvilken vej du skal dreje fordeleren, tror jeg du skal køre på værksted.[/quote:71f57dce38]


:lol:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey Frank, Hvis du ved det , vil du så ikke nok fortælle mig det. Hvem ved måske vil du en dag vide noget om autolak eller glasfiber. Og så kan jeg måske hjælpe. Det er vel det dette forum er til, eller hvad?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) ThomasM Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:0564b4717e]Hvis ikke du ved hvilken vej du skal dreje fordeleren, tror jeg du skal køre på værksted.[/quote:0564b4717e]

Man lærer det jo heller ikke hvis ikke man prøver. Ingen spørgsmål er vel for dumme i dette forum, vi er her for at hjælpe hinanden.

-Thomas
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det har ikke noget med at være dum at gøre. Som manden selv er inde på, så laver han noget med farver og lak og så er der andre der laver noget med motorer.
Men jeg kan da ikke vide hvilken vej han skal dreje fordeleren. Jeg ved jo ikke hvor hans motor lige står i tændingen.
Hvis man har en fejl. stiller man sig da ikke bare op og drejer fordeleren lidt frem eller tilbage, eller gør man ??
Og tak, men hvis jeg vil vide noget om autolak og glasfiber så sætter jeg min bil til maleren.
Jeg har svaret på spørgsmålet om eftertænding. Nærmere kan man ikke komme det ved "fjernfejlsøgning"
Det kan godt være I synes jeg er et surt gammelt røvhul. Men det er da en underlig hobby folk vælger sig hvis ikke man vil sætte sig ind i grundbegreber, som justering af tænding, ventiler og karburatorer.
Efterfulgt af bremser, styretøj og hjullejer.
Når man så har gjort det. Så er spørgsmålet om eftertænding jo godt nok. Og når så man kender grundreglerne så er let at gå ud og lave.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fadca8f4f3="Frank_Andersen"]Det har ikke noget med at være dum at gøre. Som manden selv er inde på, så laver han noget med farver og lak og så er der andre der laver noget med motorer...

Og tak, men hvis jeg vil vide noget om autolak og glasfiber så sætter jeg min bil til maleren.[/quote:fadca8f4f3]
...fordi det ikke interessere dig

[quote:fadca8f4f3="Frank_Andersen"]Jeg har svaret på spørgsmålet om eftertænding. Nærmere kan man ikke komme det ved "fjernfejlsøgning"[/quote:fadca8f4f3]
... 100% OK

[quote:fadca8f4f3="Frank_Andersen"]Det kan godt være I synes jeg er et surt gammelt røvhul. Men det er da en underlig hobby folk vælger sig hvis ikke man vil sætte sig ind i grundbegreber, som justering af tænding, ventiler og karburatorer.
Efterfulgt af bremser, styretøj og hjullejer.[/quote:fadca8f4f3]
...nogle som fx mig lærer én ting af gangen... forarget ? :roll:

[quote:fadca8f4f3="Frank_Andersen"]Når man så har gjort det. Så er spørgsmålet om eftertænding jo godt nok. Og når så man kender grundreglerne så er let at gå ud og lave.[/quote:fadca8f4f3]
... multipliceret med erfaring plus den tid det tager én at synes det er åndsvagt at alle ikke kan...


PS: nu kender vi jo ikke hinanden Frank, men du er hermed velkommen til at gi' mig en på hatten ha ha :lol: jeg kan dog ikke [i:fadca8f4f3]svare igen [/i:fadca8f4f3]før i næste uge, da gutter'n og jeg tager et smut til Köln... :twisted:


C'ya :roll:
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fb014cefe4="niels-erik"]Jeg køre med en 1914 motor, pt med kadron men snart med 2 stk weber 40 idf. Mit problem er at nogen gange tager motoren lige et par omgange eller 5 efter at jeg har afbrudt tændingen. Den køre ellers fint , går rent og alt det der ,men eftertændingen irriterer mig, er der noget jeg kan gøre? Og er det tændingen som skal finjusteres? Hvis det er ,hvilken vej skal jeg så dreje fordeleren? Med eller mod den pil som sidder på strømfordeleren?
Venlig Hilsen Niels Erik[/quote:fb014cefe4]


Jeg vil mene du skal dreje strømfordeleren en smule med ur'et men vil da klart anbefale at få tændingstidspunktet kontroleret med en tændingspistol, og i den grad også tomgangshastigheden...

Mvh Martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hatten af for at du gider sidde og klippe og klistre
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ThomasM Member
Skrev for 20 years siden | | | |
frank
Det er sgu ikke fordi jeg synes du er en sur røv.. Jeg synes da det er fedt du gider at svare så mange spørgsmål, har set en masse svar fra din side.
Men når han nu spørger om hvad vej han skal dreje strømfordeleren, så er det jo fordi han ikke ved det. Og har man nu ikke den store lyst til at læse diverse manualer, så er det jo nærliggende at bruge dette forum. Det skal jo læres på en eller anden måde.


-Thomas
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo jo, men det er jo et spørgsmål som man ikke kan svare på! der jo ingen på denne jord der kan sige hvilken vej han skal dreje, det afhænger jo helt af hvordan den står nu!.

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har skrevet før, at jeg har meget stor respekt for, at Frank, Farmer, Morten osv. vil dele deres erfaringer og gode råd med os andre, der slet ikke har samme viden om VW'er og hvad dertil hører. Det har jeg stadig - og i stigende grad - og jeg forstår godt, at de nogle gange kan blive lidt trætte af os nye. Gamle biler er, som alt andet, der består af mere end en ting, der kan virke eller ikke virke, noget kompliceret noget at rode med og det bliver på ingen måde nemmere, hvis man ikke har et grundkendskab til, hvodan tingene hænger sammen. Nogle gange savner jeg virkelig noget ydmyghed og respekt fra os nyes side. Hvis svaret fra de gamle er "gå hjem og læs et par bøger om det", så er det nok fordi, der ikke er et entydigt svar at give og det må vi så tage til efterretning. Frank kunne da godt have svaret fx. "drej den til højre", men det gjorde han ikke, fordi der kan være mange andre ting, der giver den beskrevne fejl. Jeg kan sgu' da helller ikke give et entydigt svar på spørgsmålet "min computer kører dårligt, har den fået virus?" over et internet baseret forum.
Prøv nu lige at tage jer sammen og lad være med at slagte manden, bare fordi han er ærlig.
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
fuldstændig enig nimbus46.......(har også selv en nimbus :-)

men jeg vil alligevel give Frank ret, på den måde at når folk kan finde ud af at surfe rundt på internettet og er ivrig bruger af vwnettet, så kan de også beuge søge funktionen på vwnettets side......ved at søge på den kan man få en masse svar på emner der drejer sig om ens eget (hvor der givet er en af de ovenstående der er kommer med guldkorn til)

derudover er der naturligvis http://www.google.dk og links siden på vwnettet........
Prøv lige selv at stille "computeren/nettet" spørgsmålet først, så spare man jo Franks tid og køre ham forhåbentligt ikke træt. Der er mange der spørger om det samme gang på gang...med få ugers interval
.......søg og du skal finde!!
Ihvertfald er det ingen skade til at prøve sig frem på internettet, der er et hav af sider der beskriver selv den mindste detalje på en vw.......Synes det er super at Frank gider at komme med de gode svar, men jeg tror det er sjovere for ham hvis det er seriøse og konkrete spørgsmål......Han svare jo meget konkret. (jeg skal naturligvis ikke side og skrive på hans vegne, håber aldrig han bliver træt af vwnettet )

På et tidspunkt svarede jeg på et indlæg, hvor der var en der havde købt en rød bobbel. Vedkommede spurgte om det var en type 1, bobbel eller käfer han havde. Dette undrede mig jo lidt da man vel sætter sig lidt ind i hvad man køber. Ved at bruge søge funktionen kunne jeg konstater at han havde spurgt på det samme kort tid for inden......det medfører at det er lidt træls at sidde og bruge til på at skrive, når svaret er i forumet i forvejen....enda oprettet af manden selv hvortil der var afgivet fyldestgørende svar.

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11458

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11300

http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11302



bemærk antal indlæg fra samme bruger...



mvh. Niels

...........og det er skrevet i en god tone........:-D
-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1

Reply

You must log in to post.