Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  cylinder 3 og 4 bliver for varme?

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jag har lige fået startet min 1914ccm oxyboxer op og efter ca 50km kørsel tog jeg temp på topstykkerne og på blokken blokken er ca 65 gr varm cyl 1og2 topstyk er ca 105 gr varm men cyl 3og4 topstyk er 135 gr varm og på min krom baja udstødning kan man se at udgangen ved cyl 4 er ved at være blå og udgangen ved cyl 2 er normal krom hvad er der galt? jeg køre med 40 idf med hoveddyse 145 luftdyse 220 Erør f11 32 venturi og med 009 fordeler som står ca 7grader før top min udstødning er 1-1/2 tomme

håber der er nogle der kan hjælpe mig

m.v.h bjørn skandshus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Uoriginalt blæserhus.
Præstekraver mangler.
Andet der ikke er originalt ?
Den står for "lavt" i tændingen.
Røret på cyl.4 er måske der først blev blåt.
Topstykkerne bliver ikke nødvendigvis samme temp.
Hvis din motor ellers kører godt, ville jeg nok lige klappe hesten. Men 7 grader før top med 009 er nok for lidt og det kan godt gøre den bliver varm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er et chrom blæsehus fra kb service og der er ingenting indeni med hensyn til tændingen burde det så ikke have indflyelse på alle cylinderne
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Joh, måske, men så er det nok noget af det andet.
Jeg ville køre med originale ting, hvis jeg også ville måle på temp.
Alt andet dur ikke. Det har VW rodet med. Vi kan ikke gøre det bedre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Saatte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De bliver også varmere i venstre side da luften jo skal forbi oliekøleren.
Og krom blæsehus er der intet i vejen med det har jeg kørt med i mange år uden problemer. Der er jo ikke ændret vildt meget på dem.
Så længe olien ikke er for varm er der ikke noget at bekymre sig om.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der er ingem oliekøler på en type v den sidder ude foran
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mange forskellige tests gennem årene viser at venstre topstykke bliver varmere hvis man fjerne den originale oliekøler. Fordi man mister lufttrykket i det store rum der pludselig opstår.
Prøv at se efter hvordan et originalt blæserhus er udformet. Det er meningen at køleren skal være "i vejen" for luften så den tvinges op over og ned til topstykket.
Også i et med udvendig køler er der lavet ledeplader så luften kommer ud til topstykket.
Prøv at se højre side. Der kommer heller ikke luft ned over cylindrene. Det er i topstykket det sjove foregår.
Det er ikke "bare lige" at få luft derhen hvor man vil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.