Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 2 (T3) snak for de interesere

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej. jeg ved det ikke høre hjemme her, men jeg prøver sku lige en hurtig En, alligevel.
Er der nogen der kender til lovlige muligheder for at lægge min Golf GTI motor i min T3 1.6D. Det kan sagtens lade sig gøre.. men må man? Modellen ER jo allerede godkendt med en anden 112 Hk motor i..

Mvh Rasmus
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Du overskrider jo 20% reglen, så det må du vel ikke..

Men du skal jo kun til syn en gang hver andet år.. 80% af VW'er kører med for store motorer bortset fra den ene dag..
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var så mig..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg ved godt jeg overskrider 20% reglen, men da der jo er godkendt identiske biler med 2.1L oxy og 112Hk må det vel være et rent afgiftsmæssigt spørgsmål, eller hvad??
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeps, jeg ved at det er gjort! så bare klø på!

Jeg har selv tænkt at når min 2.1'er dør s får den en GTI maskine!

At bytte en 50hk 1.6 diesel ud med en 2.1DJ maskine har jeg fået godkendt uden problemer..

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ahh Danborn..Now were cooking
Hvordan godkendt? Som i fuldt afgiftsbehandlet eller bare synet uden problemer??

Det klør i fingrene, for den 1.6 diesel er da den sløveste bil jeg nogensinde har kørt i.. og det er sku ikke engang en overdrivelse...i modvind går den 110!!
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeps, den blev toldbehandlet, jeg skulle ikke af med noget. De mente ikke at værdien blev forøget efter ombygningen, det var en 1983 diesel ikke Turbo..
Og det er efterhånden 5-6år siden!!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker for info.. så er jeg sku igang.. Nu vi skriver sammen.. Du har vel ikke nogle pladedele/skaringsdele til sådan en karl til at ligge, eller evt bare lidt info om hvor man kan få de mere specielle stumper til karosseriet (dørskinner ect ect..)
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Merde' Told og skat Køge vil nok ikke ha noget for projektet, men jeg har lige været i SBI roskilde og forelægge den ideen. Not a chance. manden sagde direkte at det ikke kunne lade sig gøre at få godkendt, og alle mine argumenter med identiske T3'ere med 112Hk wasserboxere prellede fuldstændig af på ham.. han sagde direkte at end ikke en Tüv på ombygningen var godt nok, altimens han falbulerede om hvor forkasteligt det var at TüV har opvejet biler for paralell importøre..(og så funderede han lidt over dengang han godkendte en bil med 28% effektforøgelse og egentlig måske lidt havde fortrudt bagefter)

Er der nogen gode ideer med andre knap så restriktive synshaller??
Da det efter synsmandens udsagn er op til den enkelte synsmand at vurdere om det går, ku det måske være en mulighed..For fanden det er jo ikke en Lambo motor der skal i
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Det kan sagtens være at du kan få det godkendt ligesom Jesper siger. Der er nok lige så mange meninger om det som der er synsfolk i landet.

Men sort på hvidt er det IKKE lovligt.

Reglerne er helt tydelige. Der må ikke monteres en anden motortype med mere end 20% flere heste. Slut prut finale..

Men jeg ville da også selv satse og prøve en anden synshal..! Hvis der ikke er nogen der vil godkende det, så er det vel bare at bytte om igen og sige "nå...... Så har vi prøvet det.."
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Det passer ikke helt Anders, 20% reglen er en told & afgift regl... Hvis du har en bil model med 60hk. og der også findes en i samme model med 112 så kan det lade sig gøre at montere en motor fra 112 modellen!! det er kun et spørgsmål om afgift! intet andet!. Selvfølgelig bremser og hvad den større model ellers har. Vi har lige synet en Syncro diesel
hvor vi smed en MW motor med alles velsignelse!!

Få fat i en synsmand der ved hvad han snakker om!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Dem i herfølge plejer at være "gode" :D
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu er det netop sådan at T3 Transportere på gule plader har samme godkendelse nr dvs at enten det er en 60 hk diesel eller en 112 hk benziner så er det godkendelses messigt den samme bil. Grunden erat VW har været så smart at bremser, styrtøj etc er nøjagtig det samme uanset hvilken motor bilen er født med.

Desværre har nogle synsfolk den opfattelse at de har mere styr på tingene end de myndigheder som godkendte bilen da den blev introduceret på det danske marked. Kender til nogle T3'ere som er ombygget med Golf 1,8 90 hk motorer uden problemer, men GTI motor vil de ikke længere godkende af uvisse årsager.
De T3'ere jeg har kendskab til er alle godkendt i Aalborg. Tror nok Frank kan give en mere uddybende grund til at man ikke vil godkende T3'ere med GTI motor.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Nemlig! det altid lidt farligt blande de tre bogstaver ind ibillede!!

I øvrigt har der jo været godkendt én transporter med en 2.5l her i dk!!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vores lokale hugger kører også rundt i en "BUS D" på hvide plader og 1.6 gti motor.
Noget andet der også er muligt er en luftkølet t3'er med 2.0 911T (110hk) motor i.
Eller en 5 cyl. Audi motor er også meget brugt i tyskland og Züd-Afrikaa.

Man kunne vel også tage en 1.9 diesel fra en T4( de vender vist rigtigt)

Dette bare for at sige at der er mange muligheder
-------------------------------------------
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
He He i har sku siddet og ventet på jeg loggede af, så debaten rigtigt kunne tage fart..Bastards.. Nå.

Rolf: det var også efter den devise: sammenlignelighed med en anden model, jeg ville dækkes ind under.. Mht godkendelse nr, hvad er det? mener du typegodkendelsen? for så er halvdelen af min "dokumentation" sikret. og det var netop en af min sysnmands anker, at han netop IKKE kunne være sikker på at der ikke var revideret på bilen løbende som motorydelserne steg med årene.

Danborn: Den 2.5L, er det indføjet som en konstruktiv ændring på registreringbeviset, for så må man da kunne henvise til det som en slags præcedens(selvom det er en anden motor, den ER jo tungere og kraftigere).
Er vedkommende en "offentlig" person der kunne tænkes at ville "bidrage" med diverse fotokopier?
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Tja, Bussen kører vist stadig rundt men med en 2.1'er, jeg ved bare ikke hvor eller hvem dr har den nu!. Jeg købte motoren Som er en 2.5l
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Så lige du mangler pladestumper!

Jeg tror da stadig du kan få de fleste stumper i almindelig handel
Har desværre ikke noget liggende!. Jeg har alt andet en pladesutmper
En masse extra gejl:
Servostyring komplet, Carat kofangere, Speedo med omd. tæller, tonet forrude, Carat rat og en masse andet hvis det skulle være!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok det lyder da godt.. VAG er bare af gammel vane det sidste sted jeg kikker.. ;-) men jeg vil da lige suse forbi..

Og mht
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Taget fra Detailforskrifter for motorkøretøjer..

For ibrugværende køretøj gælder, at ved konstruktive ændringer af
motor eller forureningsbegrænsende udstyr skal de tekniske krav
gældende ved 1. registrering eller ibrugtagning overholdes.
Ved konstruktive ændringer skal det dokumenteres, at luftforureningsbestemmelserne
overholdes. Derudover er der for effektforøgelse over
20% yderligere krav om dokumentation for støj (se pkt. 7.05.001 (4))
samt køretøjets egnethed for effektforøgelsen.
Bestemmelserne om, at ibrugværende køretøjer ved konstruktive ændringer
af motor eller forureningsbegrænsende udstyr skal opfylde de
tekniske krav, gælder for alle køretøjer uanset tidspunktet for første registrering,
medmindre køretøjerne er godkendt og registreret med konstruktive
ændringer før 1. april 2004. Det fremgår således af bilens registreringsattest,
at bilen er godkendt med konstruktive ændringer.

Det handler altså IKKE kun om afgift...

Men så vidt jeg har fortstået er det rigtigt at hvis en diesel er født med samme bremser og undervogn som en 2,1 f.eks. så skal det kunne godkendes..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er godtnok en tvetydig formulering, men jeg tror det væsentlige ligger i dette "Ibrugværende", ham jeg talte med sagde også direkte at emmisioner ikke ville blive et problem da bilen har været indregistret i lang tid og er så gammel som den er.
Den regel tror jeg er lavet for at stoppe noget import af 1000Hk mitzuer fra fjernøsten eller noget lignende.

Men nu tager jeg til folkevogn i morgen og får Piech til at skrive at der ingen forskel er på en 1.6D og en 2,5L bag på en Post-it så, ka vi se hvad Etaten siger til det!!
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg havde ikke læst denne tråd fordi der stod T3. Jeg troede den handlede om type3, som jeg ikke ved noget om. Næsten ikke !!
Men T3, som der ikke er noget der hedder, må være type2 fra 80-90 ikke ?
Det burde være muligt at godkende den med 112HK uanset hvilken motor der frembringer dem. Det er så op til toldvæsenet om de vil have noget for det. Vi er holdt op med at bekymre os i Aalborg fordi toldvæsenet heller ikke gør noget.
Derudover skal et par andre ting overholdes:
Motoren skal overholde de samme forureningskrav som den bil man bygger om. Det hænger typisk sammen med årgangen. Så det nemmeste er at bruge en motor fra samme år eller nyere. Kom evt. med typegodkendelse eller andet der kan bevise det. Altså fra den bil hvor motoren kommer fra.
Egenvægten må ikke øges med mere end 50kg. Vi kan forlange en vejeseddel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder sku godt.. så kommer jeg bare et smut til ålborg når den skal igennem syn.. Vink Vink Say no more...

Nej spøg til side. Da jeg HAR afklaret sagen med Told/Skat, hvilket cirkulære/regelsæt kan jeg som kunde henvise min stædige synsmands opmærksomhed på?

Mht Forurening Så er Bilen fra 80 og motoren fra 87 så der burde ikke være forringelser ved det snare tværtimod..
Altså det er vel for fanden ikke normalt at folk de kommer med en doktorafhandling fra teknologiskinstitut for at skifte deres Ascona motor ud..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal vel bevise at en 50HK og en 112HK har samme undervogn og bremser.
Typegodkendelse ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Glimrende! har lige snakket med Scandinavisk motorimport, de vil finde og sende mig dokumentationen(typegodkendelser) på at de to modeller er ens..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com

Reply »

You must log in to post.