Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Toft Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvordan kan jeg tjekke om der er tænding på tændrørene, uden at sætte fingrene på :D
(permalink) Chritte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey... :D

Ved at sætte tændrøret på stel..... jeg plejer at bruge et prøvetændrør - dvs et tændrør hvor der er en slags klemme på sådan at man kan sætte det på stel uden at røre - det monterer man bare i kablet og kører med starteren...så kan du se om der er gnist.. lidt nemmere hvis man er to... :wink:

ellers kan du også prøve at se her:

http://www.netrep.dk/motor1.htm#Gnist.

Morten 8)
(permalink) BARONEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er det så svært med fingerne da ???
(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej...men der er 10-15 k volt når gnisten springer..det skal du nok ikke have fingerene i.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu bliver I nok sure. Men hvis der er gnist mellem platinerne, 1000 OHM i hvert kabel med hætte. 5000 OHM i rotoren og 0 OHM i tændkabler uden hætte. Midterkullet er til stede i fordelerdækslet og der ellers ikke har været "for mange kokke". Så er der gnist til tændrøret.
Jeg har aldrig brugt tid på at stå og rykke kabler af en motor for at se efter gnister. Jo på en knallert. Og i starten af min læretid. Men jeg blev træt af at få stød og jeg løste ingen problemer.
Jeg forelagde problemet for en mekanikersvend, som jeg havde respekt for, og han lærte mig: Se efter om der er gnist mellem platinerne, når du lige vipper dem med en skrutrækker. Mål kabler og hætter igennem. Se efter om accellerationspumpen giver benzin. Hvis det er OK. Så drej nøglen, så kører den. Den har holdt. Men hvis tændrørene er våde af benzin, så får man ikke liv i den. Glem det.
På sådan en "druknet" motor skulle det sjovt nok hjælpe at trække midterkablet lidt ud, så det trækker 5-10mm gnist !!?? Jeg har ikke prøvet det. Jeg har som sagt aldrig haft en motor der ikke ville starte siden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BARONEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det var da en joke
men sig mig har du aldrig haft nallerne for tæt på ???
er det volt der gør ondt ????ell amps ......
jeg har prøvet en del stød , er da ik død endnu måske jeg har taget skadet,tjaa det syns folk nok
ps jeg er elektronikmekaniker og laver switsmode-strømforsyninger
med godt skræl i .....dvs 20-30 A det gør avs og du ka ikke slippe den igen....
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det rykker bare lidt...der er ikke så mange ampere i så det gør noget alvorligt,,men det er da ubehageligt..
gider du ikke tage tændrøret ud..eller har du ikke lige muligheden for det så tag og prop en skruetrækker op i hætten og læg den så den kan trække gnisten over til motorblokken.
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653

Reply

You must log in to post.