blæserproblemer!!
nu har jeg lige slået en 1200 motor sammen som jeg skal bruge til syn. Problemer er at den var tidligere 6v med dynamo og nu har jeg så lavet den om til 12v med generator. Selve viften er sgu lige en kvart millimeter for dyb, så den skraber på indei blæserhuset....ikke så meget at den ikke kan dreje rundt men nok til at den laver en fæl mislyd.....faktisk så den lyder lidt som en turbinemotor 8) 8)
det store frokromet spørgsmål er så....kan jeg tage blæseren fra 6v dynamoen og sætte på 12v generatoren eller passer lortet ikk? kunne man evt. nøjes med et par spændeskiver mellem blæserhus og "generatorpladen"???
michael
:D
jeg havde samme problem da jeg købte min buuggy. jeg satte bare en stor skruetrækker ind mellem blæser og blæserhus bagpå og vred til!!! problemet forsvant efter et par vrid til at det kun er en meget svag hylelyd en gang i mellem.
men nu ved jeg da hvorfor at min blæser larmer.
hej jeg havde samme problem på en 1600ccm bus motor og jeg gjorde som du siger med skiver og det lykkedes fint men det var fra 12v dynamo til 12v genarator
hilsen kylle
Og ja. Den "6volts" blæser kan for det meste flyttes over.
Der fíndes modeller der ikke kan "blandes" Men samme årgang hjælper.
Eller bare modeller der er ens, f.eks. 68-
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
tak for hjælpen så hurtigt....det er sgu så ærgerligt at skille noget ad hvis det ikke kan betale sig.
Nej, hvis ikke man gider gøre sine egne erfaringer er det da også hurtigere at sidde ved sin PC.
Hvad tror I VWMorten, Farmer, mfl. Har gjort før internettet blev opfundet.
Vi har sku´været nødt til at finde værktøjet frem og skille ting ad, for at se om ting kunne lade sig gøre.
Hvis vi skulle sidde et eller andet sted og vente på en anden havde prøvet, så havde vi da aldrig fået noget ud at køre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der er sgu da intet i vejen med at trække på andres erfaringer.
Hvor tror du vores samfund havde været idag, hvis alle skulle lave de samme fejl. Så ville vi stadig rende rundt og slå hinanden i hovedet med køller du.
Så konklusionen på ovenstående indlæg må være det man lærer når man er værnepligtig: Tænk, tast, tal.
Men selvfølgelig er det da også rigtigt at egen erfaring er guld værd. Det gælder bare om at finde en balance.
Nej men i tilfældet her ville det have været hurtigere at skrue tingene fra hinanden og "kigge" med fingrene. I stedet for at vente på svar fra internettet.
Så kunne man bruge nettet når man virkeligt har et mystisk problem.
Jeg læser i flere andre "bilfora" og jeg har ikke set andre med så meget pladder som herinde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvis nogen gider svare så slipper jeg for at hive motoren ud af bilen, hvad jeg i øvrigt har gjort nok gange efterhånden til at jeg ikke synes det er pisse skægt. Hvis du ikke gad at svare hvorfor gjorde du det så??? med tiden havde jeg nok hevet lortet ud og brugt et par timer på et rode med det, men der er andet i livet end vw så jeg kan ikke se hvad der er så forkasteligt ved at spørge!!!!! men det er jo nok også fordi jeg stiller så pisse mange åndsvage spørgsmål under tekniske spørgsmål at det må være skide irriterende...........eller nåh nej.......beklager jeg kom til tidsnød og måtte spørge, for det var jo bestemt ikke det forrummet var til....
Rolig Hendrixxx.
Det var jo ikke møntet på dig. Mit sidste svar var til Kylle.
Hvorfor har du din motor ude og i igen så mange gange ? Du behøver da ikke tage motoren ud for at skifte blæser.
Selvfølgelig har du lov at spørge. Jeg kan jo også bare vælge at lade være med at svare, det ved jeg godt. Men jeg vil gerne give mine erfaringer videre. Men af og til kommer det bare til at smitte igennem at jeg selv har opgivet de gamle VW´er.
Beklager.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jeg kunne ikke lige dy mig med at tilføje dette link :-) (ikke for at træde nogen bestemt over tæerne)....[der er jo nok der spamer med trælse PMér når man er lidt skarp i tungen]
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11661&start=15
der er helt ok Frank....du har ret, jeg behøver ikke hive motoren ud for at skifte blæser men når det nu er en baja er det at hive motoren ud det mindste. Det kan lade sig gøre uden men det er bliver hurtigt noget nørkleri så skal jeg rode med motor hiver jeg den ud og op på bordet.....meget nemmere
Niels....læs indlæggene- 9 ud af 10 spørgsmål er de samme: hvad koster en buggy i afgift, hvordan løfter jeg karossen af, 6v til 12v, min motor skyder fordi jeg ikke har passet den, hvilke dæk osv osv osv.....det er derfor at forummet er der og der er da ingen svartvang.....hvor latterligt at du får spam-pm bare fordi du skriver din mening logget ind.......
Alle min erfaringer er kommet ved enten at have læst på det først, eller ved at spørge nogen der havde mere erfaring end mig.
-Jeg har aldrig været god til bare at kaste mig ud i noget jeg ikke aner en skid om, fordi jeg hader at lave noget forkert/ødelægge noget/skulle lave tingene om igen (beundrer lidt dem der kan, men ser også en masse fejl lavet på den måde)
BugserviceDennis er den mand jeg kender der har mest vw-erfaring i DK, og han har lært mig 80% af alt hvad jeg kan
mht dynamoen, du skal bare skifte blæseren..
blæser og blæserhus skal passe sammen og generator og generatorbagplader skal passe sammen
derudover kan du mixe og matche..
Jeg gad ikke at hive motoren ud bare for at skifte dynamo/blæser:
den forreste del af remhjulet af
skralde med 36mm top ind bagi blæseren og en stor skiftenøgle på den inderste del af remhjulet så han du skrue blæseren af
karburator af
de 4 6mm skruer af der holder generatorbagpladen på blæserhuset
generatorspændebåndet af
så kan du vippe generatoren incl bagpladeren ud
blæseren kan så tages ud bagefter.
samles selvfølgeligt omvendt
det hele kan gøres på ca 20min
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
så sandt morten.....20 min hvis man er hvis man har prøvet tricket først....jeg vil vove at påstå at jeg kan gøre det på den samme tid med motoren ude.....og det er uden at brække armen :lol: :lol: :lol:
men naturligvis med brugen at luftværktøj!!!
"Det tager mig en uge".... :roll: med 2 dages ophold på intensiv osv....
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com