hejsa....
jeg mangler desværre et glas til en afviser, derfor vil jeg gerne købe et sæt eller bedre en enkelt eller et glas....
på forhånd tak.....
hilsen steffen
er der ingen der kan hjælpe????
SWF eller SHO? Gul eller orange?
-------------------------------------------
mobil: 60608016
jeg mangler også men forstår bare minus af det der swf og det de rdu skriver .... hvor er det henne ? jeg mangle r2 orange
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
hej med jer
det kan købes hos
csp de har det 1 stk eller 2 stk
Semaphore Lens 953 031 111
til 19E stk
Eller er det mig der er helt forkert på den :roll:
Hvis det er så undskylder jeg meget
Hej,
Der var to leverandører af afviservinger til Volkswagen, SWF og SHO. På bagsiden af afviseren er der ved siden af VW-logoet og reservedelsnummeret også et logo for enten SWF eller SHO. Yderplade og lense passer KUN til ét af fabrikaterne, så vær sikker på, at I får fat i det rigtige. Jeg ved ikke hvad reproerne passer til...
Man kan også kende SWF og SHO afvisere fra hinanden på følgende kendetegn (Gælder KUN afvisere med glat yderplade):
På SWF afvisere er yderpladen nittet på, og
på SHO afvisere er yderpladen skruet på.
SHO afvisere er derfor lettere at have med at gøre, og virker iøvrigt også lang bedre. Afvisere til kabrioletter, som var specielle, blev altid leveret af SWF.
Afvisere fra ca. 1940 - ca. 1948:
Kun SWF. Afviserne til højre og venstre side var spejlvendte. Lenserne var orange.
Ca. 1948 - ca. april 1951:
SWF: Afviserne var med "ribbede" yderplader med 2 skruer. Orange lenser.
SHO: Afviserne var med "rillede" yderplader med 4 nitter. Orange lenser.
Ca. april 1951 - midt i "Zwitter"-perioden:
SWF: Som tidligere, men kun med 1 skrue.
SHO: Som tidligere.
Midt i Zwitter-perioden - ca. 1955:
Både SWF og SHO: Glatte yderplader, stadig med orange lenser.
Ca. 1955 - ca. 1960:
Både SWF og SHO: Gule lenser.
Fra engang i 1960´er årgangen og frem (Bilerne blev kun leveret med afvisere til august 1960, men afviserne blev produceret lidt endnu til reservedele.):
Det gummistop, som afviservingen falder tilbage på bliver flyttet fra før at have siddet under motoren, til nu af sidde foroven på ydersiden af motoren.
Håber det løser lidt af mysteriet...?
Med venlig hilsen,
Ken Nielsen.
-------------------------------------------
mobil: 60608016