Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkasse til T1 fra 1970 købes

Tags:
No tags yet.

(permalink) PFA Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja...så gik den sgu.... mangler meget en gearkasse, skal IKKE være med faste aksler. Jeg behøver kun selve gearkassen er der nogle der har en liggende.... Helst Sjælland.


Jeg ved ikke om jeg behøver at skifte gearkassen eller om det kan være noget andet.. Den gik i stykker på følgende måde.... Kører ud af motor vejen ca 30 km med 120-130 km/t skal køre af ved en afkørelse og kobler ud ved ca 50 km/t, der lyder et lille "klonk" og da jeg holder helt stille og vil have den i 1. er den presset MEGET presset, får dog banket den i anden gear og kommer videre til tredje og fjerde gear går uden problemer. Når bilen står stille og man kobler ud er det baggearet og 1. gear der er værst... det kan dog lade sig køre, men der er noget HELT galt..... Kom nu, hjælp... ellers er der ingen træf for mig... forstat god sommer..eller mangel på samme...

Motoren er en 1600 m/ kardron og 286 graders knast, og gearkassen den std. der sad i, der er hverken kørt ræs eller noget.... Og bilen har kørt 4500 km siden jeg byggede den uden problemer... Og der er ny gearkasse olie på.... er der nogle der kan forklarer.....??? Vil jo gerne ud og cruise når der kommer rigtig sommer... Ses derude..

Venlig Hilsen
Peter Andersen 20924750
(permalink) 48ida Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d98e13d559="DimZ"]Ja...så gik den sgu.... mangler meget en gearkasse, skal IKKE være med faste aksler. Jeg behøver kun selve gearkassen er der nogle der har en liggende.... Helst Sjælland.


Jeg ved ikke om jeg behøver at skifte gearkassen eller om det kan være noget andet.. Den gik i stykker på følgende måde.... Kører ud af motor vejen ca 30 km med 120-130 km/t skal køre af ved en afkørelse og kobler ud ved ca 50 km/t, der lyder et lille "klonk" og da jeg holder helt stille og vil have den i 1. er den presset MEGET presset, får dog banket den i anden gear og kommer videre til tredje og fjerde gear går uden problemer. Når bilen står stille og man kobler ud er det baggearet og 1. gear der er værst... det kan dog lade sig køre, men der er noget HELT galt..... Kom nu, hjælp... ellers er der ingen træf for mig... forstat god sommer..eller mangel på samme...

Motoren er en 1600 m/ kardron og 286 graders knast, og gearkassen den std. der sad i, der er hverken kørt ræs eller noget.... Og bilen har kørt 4500 km siden jeg byggede den uden problemer... Og der er ny gearkasse olie på.... er der nogle der kan forklarer.....??? Vil jo gerne ud og cruise når der kommer rigtig sommer... Ses derude..

Venlig Hilsen
Peter Andersen 20924750[/quote:d98e13d559]

Det er helt sikkert ikke gearkassen det er galt med det er nærmere koblingskabel eller gaflerne hvor udrykker lejet sidder der er knækket, det kan også være trykfoden, men jeg skyder på udrykkerarmen
Rene
(permalink) PFA Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Super Rene.....
(permalink) 48ida Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5b163d1348="DimZ"]Super Rene.....
(permalink) PFA Member
Skrev for 20 years siden | | | |
oki, den står nemlig hos en mekaninker så jeg flår lige motoren ud (surt når kadronerne lige er justeret og bare kører).. Så må vi se hvad det er, koblingen føles ellers rimlig normal... derfor tænkte jeg at det var gearks. men kunne jo godt skifte gear når jeg kørte... når jeg prøver engang, det bliver bare først i næste uge... har du læst min pm, og er du evt. interesseret... Mvh Peter

Reply

You must log in to post.