Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gulcromatisering

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
kunne godt tænke mig at nogle af undervogns delene på min buggy blev gulcromatiseret, men kan ikke finde det som vw morten skrev om det, men man sandblæser bare emnet og så for det belagt ikke???
og er det en overflader der holder eller hvad?? som f.eks varmgalvanisering????
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) oval-joker Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er en kold galv. Der er med et blålig skær og en der er gul. Den gule er den der bliver brugt på bremse slangerne hvor du skruger bremserøret fast. Så kender du det måske
(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja men er den stærk?????
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej det holder ikke nær så godt som varmgalvanisering, men tilgengæld behøver du heller ikke fjerne materiale fra alle gevind. Det er ikke holdbart nok, hvis du vil bruge det på en helårsbil, og har dele der sidder ubeskyttet i det åbne. Som f.eks hvis du ville bruge det på ankerplader osv. Det holder et stykke tid, men så vil det begynde og ruste.

Det er jo en overfladebehandling som benyttes på mange træskruer, til udendørsbrug. De ruster også efter en årrække. De fleste bolte og møtrikker er blåcromatiseret. Det er den sølfarvede overflade. Den er knap så holdbar som guld, og du kender vel holdbarheden på den overflade? Ikke vildt god, men langt bedre end ingenting. Til dele der er lidt mere beskyttede, er det en genial overfladebehandling, som ikke behøver efterbehandling.

Alene som en metode til at få sine dele rengjort og overfladebehandlet, så de får en finish, som var det nye dele, er alle pengene værd. Jeg har en spand jeg smide div. dele i løbende. Når jeg så har noget der skal bruges til en bil, så ryger hele spandens indhold med.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) virring Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok tak kan man male det bagefter ???eller er det for dumt?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) skovbamsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg mener hvia man skal male på det bag efter skal man vist vælge blå kromatisering. men mon ikke at de folk der gør sådan noget ved det....
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis det skal holde er hverken gul - eller blåkromatisering stærkt nok - det er udelukkende for at holde rusten væk indtil varerne er solgt. På skruer etc. arbejdes der noget med keramikbelægning og lignende. Men der er de samme problemer som med varmgalvanisering - belægningen er så tyk at det skarpe skær på gevindet forsvinder.
Så glem kromatisering, især hvis bilen skal køre om vinteren. Hvis tingene skal males, så brug en god grunder i stedet.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn

Reply

You must log in to post.