Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:34 ses_auto: jacob m
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lak på torsionsstænger ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Alle.

Lige et spørgsmål, den lak som der sidder på torsionsstængerne. hvis der er kommet ridser i den, hvordan udbedrer man så det ??.

Mener der er tale om noget speciallak, og at VW siger at der død og pine ikke må være nogen ridser i denne

mvh
Henrik
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det har jeg også hørt - der må sågar vist ikke engang - komme fedtfingre på - men jeg har nu aldrig knækket en af den grund , både ridser og fedtfingre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor er de så knækket ?
Bare smør noget rustbeskyttelse på når du samler bilen. Så tager de fjedre nok 20 år mere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay, Frank.

Takker.

mvh
Henrik
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[color=darkred:afa412eaf7]er det bare mig ??? ... eler er det DISSE stænger her vi snakker om ???
se mit billed #1

for der er det altså KUN for at undgå at kondesn / fugt / vand / kvælstof ... osv osv trænger ind i matrialet St50 ... som er et meget sejhærdet matriale, der ligeledes er meget flæksibelt.. ikke begynder at rusnne, eller på enden måde løbe an ... for så er det RIGTIG nok, at så knækker de stakkels torsjon´s stænger ...

så grunden til de er knækket, som du siger er nog : at de engang har været demonteret, og så fået SLAG, eller kraftige stød :-(
... men bare rolig, de kan sendblæses, og IGEN PULVER-LAKERES, hvis du finder nogle andre gamle stænger, der heller ikke ser nye ud længere ;-)

Pulver-lak : meget selt matriale, der tåler stor belastning (ikke som Auto-lak) ...[/color:afa412eaf7]

[color=darkblue:afa412eaf7]Malerfirmaet K Ibsen ApS
(permalink) REN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sådan fra et ingeniørmæssigt synspunkt hedder det der sker kærvbrud.
De stakkels stænger virker som torsionsfjedre, og vridning af en massiv stang afstedkommer meget store spændinger der hvor "flytningen" er størst, altså på ydersiden af stangen.
Hvilket også er fint, det er de nemlig dimensioneret til, problemet opstår hvis der kommer bare den mindste lille rustklat/inperfektion, så vil kærvvirkningen lige omkring "hullet" forårsage meget større spændinger end materialet kan holde til hvorved en "kædereaktion" starter og skidtet knækker.

PS: I teorien burde "problemet" være størst på de tykke torsionsstænger da drejningen(spændingerne) her er størst.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Neuroz Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nice billede!! lidt Airride er der vist! bare lidt små slanger på de bags... :D
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
små slanger...

Det kommer vel an på, hvad den skal kunne :-) ... for du har da RET, SKAL DEN KUNNE SPRINGE SOM NUSEN, N

Reply

You must log in to post.