Hej Alle.
Lige et spørgsmål, den lak som der sidder på torsionsstængerne. hvis der er kommet ridser i den, hvordan udbedrer man så det ??.
Mener der er tale om noget speciallak, og at VW siger at der død og pine ikke må være nogen ridser i denne
mvh
Henrik
det har jeg også hørt - der må sågar vist ikke engang - komme fedtfingre på - men jeg har nu aldrig knækket en af den grund , både ridser og fedtfingre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvorfor er de så knækket ?
Bare smør noget rustbeskyttelse på når du samler bilen. Så tager de fjedre nok 20 år mere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Okay, Frank.
Takker.
mvh
Henrik
[color=darkred:afa412eaf7]er det bare mig ??? ... eler er det DISSE stænger her vi snakker om ???
se mit billed #1
for der er det altså KUN for at undgå at kondesn / fugt / vand / kvælstof ... osv osv trænger ind i matrialet St50 ... som er et meget sejhærdet matriale, der ligeledes er meget flæksibelt.. ikke begynder at rusnne, eller på enden måde løbe an ... for så er det RIGTIG nok, at så knækker de stakkels torsjon´s stænger ...
så grunden til de er knækket, som du siger er nog : at de engang har været demonteret, og så fået SLAG, eller kraftige stød :-(
... men bare rolig, de kan sendblæses, og IGEN PULVER-LAKERES, hvis du finder nogle andre gamle stænger, der heller ikke ser nye ud længere ;-)
Pulver-lak : meget selt matriale, der tåler stor belastning (ikke som Auto-lak) ...[/color:afa412eaf7]
[color=darkblue:afa412eaf7]Malerfirmaet K Ibsen ApS
Sådan fra et ingeniørmæssigt synspunkt hedder det der sker kærvbrud.
De stakkels stænger virker som torsionsfjedre, og vridning af en massiv stang afstedkommer meget store spændinger der hvor "flytningen" er størst, altså på ydersiden af stangen.
Hvilket også er fint, det er de nemlig dimensioneret til, problemet opstår hvis der kommer bare den mindste lille rustklat/inperfektion, så vil kærvvirkningen lige omkring "hullet" forårsage meget større spændinger end materialet kan holde til hvorved en "kædereaktion" starter og skidtet knækker.
PS: I teorien burde "problemet" være størst på de tykke torsionsstænger da drejningen(spændingerne) her er størst.
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
nice billede!! lidt Airride er der vist! bare lidt små slanger på de bags... :D
små slanger...
Det kommer vel an på, hvad den skal kunne :-) ... for du har da RET, SKAL DEN KUNNE SPRINGE SOM NUSEN, N