Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor hakker og skyder!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw1303 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:cry: :cry: :cry:

Hjælp!!!

Min motor skyder og går som som en gammel fiskekutter.

motor: 1641 ccm - 2x dob weber - tarmslyng

Jeg synes at jeg har prøvet alt!!!

HJ
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK....

Men hjæp os først ved at fortælle alt det du har prøvet, og hvordan og hvornår problemet er opstået!

Men tjek lige du har tændkablerne monteret i korrekt rækkefølge, tænding er indstillet korrekt, platiner er fejlfri og indstillet perfekt, tændrør er ok, dyser ikke er tilstoppet og at karburatoren er korrekt dyset og indstillet.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Haverslev Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Måske er der en lille revne i strømfordeler dækslet ?
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis en motor skyder, er der enten hul i udstødning eller også får en eller flere cylindre for mager blanding..

Når du har webere på, vil det være mest sandsynligt at du ikke har synchroniseret dem ordentligt, eller at der er skidt i en af de 4 tomgangsdyser.

når man skal fejlfinde på en motor eller få en motor til at gå ordentligt gør man
i nævnte rækkefølge:

Justerer/checker ventiler
checker udstødning for utætheder
checker tændingsrækkefølge
checker platiner
checker tændingstidspunkt statisk
checker indsugningspakninger
checker/renser tomgangsdyser
checker at alle accelerationsdyser sprøjter
grundjustrerer karbutatorer
så starter man motoren
check tænding dynamisk
synchroniserer karburatorer uden speedertræk
monterer speedertræk
synchroniserer karburatorer i høj tomgang med speedertræk på.

når/hvis man finder en fejl på vej gennem listen, så er man nødt til at stoppe og rette/reparere den, der er fx. ingen ide i at synchronisere karburatorer på en bil hvor tændingen står forkert.

-og husk at det er værdiløst at eje et sæt webere hvis man ikke har ambitioner om at lære at synchronisere dem...
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
æhm meget flot rækkefølge, men tag du nu et stykke gummieslange og pil dine luftfiltre af så weberne er blottede. dernæst tager du og sætter slangen i øret og den anden lige over spjældet på karb. så kan du tydeligt høre om de suger lige meget. (det er ALFA OMEGA på webere og delorto) mener den har jo kørt før ikke???, så prøv nu dette først

luftmængen justere du på blandeskruen og dem er der 2 stk af på hver karb, hvis det er dobbelte altså ellers prøv at kigge på http://www.powerpage.dk

Reply

You must log in to post.