Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er kasterne færdig?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej derude

Er der nogle af jer kloge hoveder som kan fortælle mig om disse knaster er slidt op?
Jeg ved ikke lige hvorledes de må se ud.

De er begge taget ud af T4 CU, men der står ikke helt det samme på dem. Det første lange nummer er ens, men derefter står der 8 på den ene og 12 på den anden? Er de ens alligevel?
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
de er vist nok slidt op , de kan dog slibes op igen
MVH Dennis
god Weekend
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad koster det at slibe sådan en op?

Jeg tænkte på om det kunne betale sig i forhold til at købe en ny.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, de er ødelagte. Er de fra en motor med hydrauliske løftere ? Og fra en bus ?
Du skal sørge for at købe en personvognsknast, f.eks. en org. 914 2,0L
Pas på med de amerikanske. Ikke at der er noget i vejen med dem. Men jeg har dem mistænkt for at når de sælger en mild tuningsknast, så sammenligner de med en bus-knast.
Det kan nok ikke betale sig at slibe dem.
Spørg på hos et motorrenoveringsfirma.
Herregud Dennis, hvad koster en ny ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er korrekt at de begge har kørt med hydr.løftere. Den ene har siddet i en bus og den anden en sumpbåd. (det er hvad sælgere har oplyst)

Hvor meget kræver det for at kunne konvertere til alm løftere? Er det en kostbar affære?

Hvad er foreskellen på en til personvogn og en til bus? Er det fordi bussen en skal have mere bundtræk?

Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej der er ikke nogen problemer i at bygge om til mekaniske løftere.
Men se nu efter at blokken er OK. De sene type4 motorer med hydrauliske løftere levede et hårdt liv i de tunge busser.
Ligesom knastakslerne tog skade så se efter om vippearmsakslerne også har taget skade.
Hele ventilmekanismen lever en kummerlig tilværelse når der aldrig lige gives plads til at olien lige får plads.
Forskellen på en bus og en personvogn er mindre ventiler, lavere kompression og mildere knast. For at give mere bundtræk og levetid.
Men som nævnt har jag aldrig set type4 motorer tage skade, som når de kørte i en bus. Men det kan jo også være at disse biler ikke fik den nødvendige omsorg. Efter at have tjent som firmabil eller militærbil, tjente de tit som camping/nr.2-bil og så ved vi jo godt hvordan det går med vedligehold og omtanke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad skal man bruge for at bygge om til mekaniske løftere?

Hvordan chekker man bedst om en blok er i orden?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Knast, løftere og stødstænger.
Mål, se og føl.
Vær især opmærksom på hovedlejeboringerne, som på type1.
Og i dit tilfælde også løfterboringerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der ikke en der gidder skrive lidt om hvordan man lidt trin for trinagtig laver en T4 med hydr. om til mekaniske løftere?
Hvad kræver det?
Skal blokken beabejdes?

Hvis man nu skulle lave en indkøbsliste hvad skulle der så stå på den?

Jeg ved godt at en motor med mekaniske løftere kan peppes mere end med hydr., men hvorfor egentlig?

Hov nu er jeg blevet i tvivl om noget. Jeg har lige snakket med en bekendt som siger at måden man kan kende hydr. fra alm., er fordi at der på hydr. ikke er nogen indstillingsmuligheder? Det mener jeg jo ikke helt kan passe idet man sagtens kan just på en T4 med. Er der ikke en som kan fortælle os hvad foreskellen er?

Jakob
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Arh kom nu, er der ikke en som lige gider bruge 2minnuter på at hjælpe mig??

Jeg har endnu ikke så meget forstand på motor, men det skal da nok komme.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er stadig justérskruer på nogen motorer med hydrauliske løftere, fordi de skal grundindstilles. Så vidt jeg husker skal en luftkølet stilles på 0 og derefter spændes 1 omgang på skruen. Altså 1mm. forspænding.
Der er ingen ben i at ombygge til mekanisk. Det er bare at samle den med de dele, jeg før har nævnt, til en motor med mekaniske løftere.
At man ikke kan bruge hydrauliske til tuning passer ikke helt. De gør man jo på amerikanske V8. Men det er nok individuelt for de enkelte motortyper.
Det har nok bla. noget med profilen på knasten og hvor god motoren er til at forsyne løfterne med olie.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay mange tak.

Så må jeg vidst hellere igang med det når finasserne er til det...

Mange tak for hjælpen Frank. Godt at nogle gidder hjælpe os som har mindre viden om motorer, men arbejder på at få det.

Reply

You must log in to post.