Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Friske karburatorer på en Type3..

Tags:
No tags yet.

(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da mine karburatorer på min type 3, er i pinlig stand, savner jeg lidt gode råd omkring udskifting.

Hvilke alternativer anbefales?

Det er blot en standard maskine, men hører gerne om en mere aggresiv løsning!
-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det bedste råd vil være at finde nogen nye originale.
Ellers er det svært i en type3 pga. af manglende plads og så længe motoren er std. kan du ikke finde noget bedre.
Der findes korte manifolder til at køre med Weber DCNF.
Der fandtes engang en Weber 34mm. der passede på org. manifolder. Den er vist nok beslægtet med den der sidder på Fiat 127.
Farmer ved nok lidt mere om den slags.
Men ellers er type1 jo leveret org. med type3 karburator i Mexico. De lå i dynger på et træf/stumpemarked jeg var på i USA for 4 år siden. De findes hvis man vil !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Roger den og tak!

Fiatdele er sgu aflyst.! hehe..

Jeg stripser og taper dem jeg har, så jeg kan komme på Blæsermeet...

Men den T3 der lyder som en Puch 3 gear med 2000rpm tomgang, det er er altså mig!...Vi ses..håber jeg!
-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan sagtens få den til at køre selv om de er slidte. Det er ingen undskyldning. Det skal være slemt for det ikke kan. At der er lidt slør hist og her gør ikke noget.
Du har nok nogen udligningsrør der er utætte eller nogen dårlige ledninger til tomgangsdyserne. Eller bare tilstoppede tomgangsdyser.
Udligningsrør er dem der går mellem manifolderne.
Og nej vi ses ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har faktisk nogen ICTére lige nu, med T3 manifolde og speedertræk. ;-)
Men ellers kan vi da renovere de der T3 karbs, hvis ellers ikke de er kørt helt i smadder. Det koster omkr. en 1000las.
Et andewt alternativ er et sæt nye 34 mm solex m. choker og det hele, til ca. kr. 3400.-
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bulli Member
Skrev for 20 years siden | | | |
sådan nogle har jeg da på lager altså solex 32-34 PDSIT-2 næsten nye lå i en kasse med diagram over hvordan de er samlet og lidt nye dyser og fjerdere osv.KOM MED ET BUD


hilsen kylle 23230220 og kasper.a@jubiimail.dk

Reply

You must log in to post.