Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vrææææææl... Min buggy har i

Tags:
No tags yet.

(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:cry: Jeg har nu gået og knoklet hele weekenden med at lave det sidste på min buggy. Monteret hele ledningsnettet sæder motor osv osv.
Men nu da jeg glæder mig til at starte den finder jeg ud af at der ikke er gnist på et eneste tændrør.
Her er hvad jeg har gjort for at tjekke det:

Målt om der er spændning på klemme 15 på tændspolen når der sættes tændning på. OK

Målt om der er spændning på klemme 1 på tændspolen når der er tændning på og at den forsvinder når der drejes på motoren. OK

Renset platiner. OK

Nye tændrør. OK

Men så kom jeg i tanke om noget. Den bobbel jeg har stående som jeg stjal tændspolen kommer jeg i tanke om at der sad en mærkelig lille dims. Ligner en modstand eller sådan noget, men jeg har aldrig set den før på en tændspole. Er det fordi at den ikke sidder på at det hele går i ged og hvis der er nogen der har set den slags før kan i så ikke lige skrive hvordan de 3 ledninger på den skal sidde. Da jeg selvfølgelig var så dum at jeg bare rev det hele af uden at tjekke hvordan det sad og det virkede på den motor.
Billedet af dimsen er ikke så godt da mit kamera ikke er så glad for nærbilleder.
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg glæder mig helt vildt til at starte min kværn op.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det kan godt tænkes at det er en form for formodstand.

nogen tændspoler skal have en formodstand og andre ikke.

jeg aner ikke hvad det skal være i en vw. men jeg ved at en tændspole er ikke kun en tændspole.
der findes vidst to typer og kun den ene fungerer på en vw type 1.
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:? Hmmmm ja det har jeg også hørt engang. Men nu kan jeg sgu slet ikke finde ud af det mere.
Blev så træt af det hele så jeg tænkte at nu skulle det f..... være nok. Så jeg tog tændspolen fra buggy'en og satte den på vores bobbel der kører hver dag. Ikke noget med den der lille modstand bare på i stedet for den tændspole vi har siddende i forvejen.
Ja godaw doo. Man sætter sig ind i boblen og drejer nøglen. Wroooooom og Tøffe starter som en mis som hun altid har gjort.
Så det må vel så her med være konstateret at tændspolen fra buggy'en intet fejler. Men hvorfor så ingen gnist når det hele sidder på buggy'en :cry:
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) kylle200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tændkabler eller strømfordeler måske? hvor kigger du efter gnisten?
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Brian - læg lige mærke til hvilket katogri/forum du skriver dit indlæg i.. Nu flytter jeg liiiiiige et for dig igen.... Ikk'du der makker dér.. SES!
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den "modstand" er en støjreducer sådan at der ikke er så meget summen i radioen fra tænding og generator.
Problemet kan være at du har koblet strømmen sådan sammen at den klipper forbindelsen til spolen når du drejer nøglen. Det er set før. Der skal IKKE være strøm på minus siden medmindre fordeleren står med platiner åben.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:oops: Først vil jeg lige sige sorry til at jeg startede det her spørgsmål det forkerte sted i forummet. Fik ikke lige set mig rigtigt for da jeg startede, nok pga. total skuffelse og panik over at mit lille barn ikke ville starte. Mange gange undskyld.
Og så selv følgelig en stor tak til alle der kom med hjælpende svar, for den gode nyhed er at den starter nu :wink: . Undrede mig godt nok over da jeg lavede ledningsnet på buggy'en at der på diagrammet stod at der skulle gå en plus fra batteriet til starteren. og fra starteren videre til tændningslås og div. plus til sikringsboksen. Da jeg mente at der skulle gå en plusledning direkte fra tændningslås til batteriet og ikke lige ind og vende om starteren først.
Og sørme om da jeg fik konen til at dreje nøglen og aktivere starteren kunne jeg måle at strømmen til tændspolen dykkede totalt i bund. Hmmmm så var der jo kun en ting tilbage og prøve. Tændspolen direkte til batteriet og konen drejede igen. Wroooooommmm og den starter.
Så nu er det bare og rykke plusledningen til tændningslås osv direkte på batteriet så skulle alt være som det skulle.
Nu kommer der bare et problem senere kan jeg se. Motoren bliver meget hurtig varm. (Efter 30 sekunder til et minut) Ikke så meget olien men selve topstykkerne, men det venter jeg lige med at gå videre med indtil at jeg er sikker på at tændning og blanding står 100 % som det skal.
-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn

Reply

You must log in to post.