Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Brug af syre og 1303 snak

Tags:
No tags yet.

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har de sidste to weekender, brugt noget tid på at fjerne overfladerust fra en 1303 bund jeg har købt for en rum tid siden...

Jeg havde tænkt mig at den skulle sandblæses og metaliseres og jeg ved ikke hvad, men syntes det var på tide at lave noget ved den, i stedet for at sidde på mine hænder...

her er et link til siden, hvor jeg lagt nogle af de billeder ud, som jeg har taget af processen.
uofficiel rustfjerner.dk side

jeg regner med at det hedder tjærepap, det jeg brugte tid op at skrabe af bunden, men det er info skrevet for uvidende mennesker.

Jeg har været lidt i tvivl om, om det var en god ide at fjerne rusten med syren, men jeg er da åbent for bemærkninger...

Jeg kender ikke et sted her i midtjylland hvor jeg kan få sandblæst og metaliseret en bund - er der nogen der kender et sted :?: .

Jeg brugte Hammerite til at male bunden, selvom jeg har fået at vide at det ikke er optimalt, da -nogen- synes det ikke er så godt som andre produkter - men det er hvad jeg havde til rådighjed, og desuden har jeg kun brugt det på hvad der kommer til at være "indendørs"

Jeg regner med, at alt andet - får noget "rustolium" hvis det er det det hedder (fik det anbefalet af gut der har erfaring med Ford A og andre gamle biler) og så en omgang fejlblandet to-komponent-lak...
(permalink) Rotten Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b9d624dcb4="TonniDueK"]Jeg har de sidste to weekender, brugt noget tid på at fjerne overfladerust fra en 1303 bund jeg har købt for en rum tid siden...

Jeg havde tænkt mig at den skulle sandblæses og metaliseres og jeg ved ikke hvad, men syntes det var på tide at lave noget ved den, i stedet for at sidde på mine hænder...

her er et link til siden, hvor jeg lagt nogle af de billeder ud, som jeg har taget af processen.
uofficiel rustfjerner.dk side

jeg regner med at det hedder tjærepap, det jeg brugte tid op at skrabe af bunden, men det er info skrevet for uvidende mennesker.

Jeg har været lidt i tvivl om, om det var en god ide at fjerne rusten med syren, men jeg er da åbent for bemærkninger...

Jeg kender ikke et sted her i midtjylland hvor jeg kan få sandblæst og metaliseret en bund - er der nogen der kender et sted :?: .

Jeg brugte Hammerite til at male bunden, selvom jeg har fået at vide at det ikke er optimalt, da -nogen- synes det ikke er så godt som andre produkter - men det er hvad jeg havde til rådighjed, og desuden har jeg kun brugt det på hvad der kommer til at være "indendørs"

Jeg regner med, at alt andet - får noget "rustolium" hvis det er det det hedder (fik det anbefalet af gut der har erfaring med Ford A og andre gamle biler) og så en omgang fejlblandet to-komponent-lak...[/quote:b9d624dcb4]

Silkeborg Autolakering kan gøre det.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8O - der kan man da bare se... Det er ikke langt væk fra hvor bunden står... Tak for infoen :)
(permalink) thomas_ishj Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Tonni
Børsting/Pedersen ved Uldum kan også gøre det...endda til en fair pris
Brugte dem til min Ghiabund for nogle år siden....det er så også det eneste der ikke er ved at rådne op :cry:

M.v.h. Thomas Ishøj
Juelsminde
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Thomas

Du skal have tak for informationen - Nu hvor jeg har haft mit sjov med at leget med syren, tror jeg at det ville være dumt, ikke at spare sammen til en metalisering, nu hvor bunden er adskildt...

men ok, nu er jeg jo også dum når jeg vil lave en 1303'er...

Jeg har hørt at der pladedele til en 1303 der er en del dyrer end til de andre modeller...er det derfor at den er sorteper inden for bobler?

1303 kan vel ikke have et dårligt ry, fordi at i '80erne, hvor de gamle bobler blev retro, der var 1303 modellen jo ikke særlig gammel, eller rettere sagt - den var kun en 10 år, og der er jo ikke noget smart i at have en 10 gammel bil (og når ens børn er flove over at man kører i den) - det kan vel ikke passe at dette har hængt ved? En 1303'er er jo også ved at være 30 år i dag... og derfor interessant :?:
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er cool at køre 1303, selvom den måske ikke har så meget gade-respekt blandt VW-freaks.
-Det kan da godt være at der er en enkelt pladedel der er lidt dyrere end de andre, men ellers er det vel bare fordi den ikke ser gammel nok ud (buet forrude, vinyl-instrumentbrædt osv), og kører for godt :wink:

/Anders

(som lige har været i Norge i sin 1303)
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var mig der havde glemt at logge ind, da jeg piskede ovenstående indlæg...
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja - jeg synes også de kører bedre end de gamle modeller, og det gi'r godt med de 10 ekstra hk... og hvad fa'en -folk på gaden kan ikke se forskel alligevel haha...

ulemper ved en 1303?
-det er mere besværligt at løfte karosseriet fra / sætte på plads vha. håndkraft pga. fjederbenene vil vælte ud til siderne, men kom nu... :?
er det derfor ?

fordele
benzin tanken vil jeg mene sidder mere beskyttet da der ikke er adgang ned til vejbanen ...

jeg mener jeg har læst et sted i et indlæg her på vwnette , en forklaring på hvorfor at en 1303 bund skulle ruste mere end bunden med forbro... jeg har prøvet at søge på det, (ved at skrive 1303 and rust) men jeg kan ikke finde indlægget...
- er det ikke muligt at tage sig nogle forholdsregler for dette, fx ved at gå helt amok med rustbeskyttelse de steder, eller ?


Tonni
, der bekæmper sin uvidenhed ved at stille dumme spørgsmål og helst ikke vil indrømme at han heller ikke kunne se forskel før han selv købte en 1303 for et år siden... men jeg kan godt være ærlig om det - det' jo fredag!

Reply

You must log in to post.