Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ildslukker konkurrence hvem kan ge

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
F
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen så tør jeres øjne.
Så lad os sige at konkurrencen så er lukket. Havde dog forventet at flere ville deltage !!
Så dem der er med oploader sine billeder inden kl 2400 i dag.
Og så er den skid slået.
Også dem hvor det er mislykkedes. Så vi kan se ideen med projektet.

Har selv lavet en, men blev ikke helt færdig... skulle have pudset den lidt. :roll:

ps. vil dog gerne have en beskrivelse af hvad man har gjort !!

Hvad siger du blob ??
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Fint fint konkurrencen er slut, som sagt skal jeg nok få lavet min om alligevel. Jeg har dog først set beskeden nu, og er på arbejde. I får en beskrivelse samt billede når jeg er hjemme.

Og nej bare rolig jeg deltager ikke i konkurrencen, så jeg "tager" ikke noget fra jer andre.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Her er den så...
the fire exstingiusher disaster story:

Jeg besluttede mig ret hurtigt til hvordan min ildslukker skulle se ud, men vidste også at jeg ville have mine vanskeligheder ved at udføre ideen.
Billedkunst var langt fra mit favorit fag i gymnasiet!

Jeg vidste jeg ville have en pinstripe på men hvordan det skulle lykkedes var jeg ikke klar over. Jeg gik derfor på jagt på nettet for at "låne" et motiv.

Jeg fandt efter lidt søgen hist og her, det her billede (vist af en MC skærm):

[img:c067815c85]http://www.egeskov.net/images/vwnettet/orig.jpg[/img:c067815c85]

Jeg gik derefter i gang med bearbejde det i phptoshop. Trin 1 - fjern den sorte baggrund:

[img:c067815c85]http://www.egeskov.net/images/vwnettet/step1.jpg[/img:c067815c85]

Dernæst delte jeg billedet i forreste og bagerste streg:

[img:c067815c85]http://www.egeskov.net/images/vwnettet/step2.jpg[/img:c067815c85]

[img:c067815c85]http://www.egeskov.net/images/vwnettet/step3.jpg[/img:c067815c85]

Efter behandlingen i photoshop printede jeg billederne ud og tegnede stregen op. Der efter kopierede jeg det op til det passede i størrelsen til ildslukkeren.

Jeg havde besluttet mig for at ildslukkeren skulle være blå, som min bil, og pinstripen hvid og sølv. Jeg tog til Sadolin i Valby og fortalte om min plan og blev tilrådet at købe noget hobbylak. Hvid havde de ikke hjemme og sølv mente han ikke kunne holde. Så det blev gråt og bordeaux, tæt på originalen.

Næste step var at tegne pinstripen over på noget hyldepapir. Med lys nede fra på et glasbord var det hurtigt gjort. Derefter skar jeg mønsteret ud med en skalpel.

Her efter begyndte tingene så at gå galt. Min oprindelige tanke var at klistre hyldepapiret på ildslukkeren og male mønsteret over. Jeg diskuterede det med Thomas og konklusionen blev at for at få en "ren" streg skulle jeg tegne mønsteret over på og så fjerne "skabelonen".

Problem 1 og 2 opstod! Penslerne var for tygge og det samme var lakken - ja Scharling og Terslev I havde helt ret.

Jeg tog hjem lettere nedtrykt. Men besluttede mig for at lave lidt damage controle. Jeg diskuterede det med Thomas igen og konklusionen blev; køb nye pensler, fortynd lakken, mal over, ret med noget blåt, og giv klarlak.

Det virkede fint med den fortyndede lak og også med at rette med det blå.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Trist Mette,
en anden løsning:
du køber tynd pinstripetape, eller laver det selv ved hjælp af malertape, en glasplade, skarp kniv og en stålineal. Så maler du første mønsterfarve først, laver mønster 1 med tape, maler anden mønsterfarve, laver mønster 2 med tape og maler til sidst med grundfarven - den blå. Når du fjerner tapen skulle det gerne stå knivskarpt.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
kom hid med den, så skal jeg pinstribe den "real"
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak Morten, men nej tak - det lærer jeg ikke noget af eller bliver blot en anelse bedre af.
Det er mit projekt og jeg bliver ved til jeg er tilfreds.

Til Orangebug.. det lyder interessant. Læser det lige igen i morgen, når jeg er knap så træt, så synker det nok bedre ind.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:611497840d="Mette"]Tak Morten, men nej tak - det lærer jeg ikke noget af eller bliver blot en anelse bedre af.
Det er mit projekt og jeg bliver ved til jeg er tilfreds.

Til Orangebug.. det lyder interessant. Læser det lige igen i morgen, når jeg er knap så træt, så synker det nok bedre ind.[/quote:611497840d]

ellers kontakter du mig bare på PM eller mail :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja ja søvn hjælper jeg har fanget ideen i det du skrev OrangeBug - ellers hører du fra mig :wink:
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Tomrer-Gearheads Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:b726926bed="vwmorten"]kom hid med den, så skal jeg pinstribe den "real"[/quote:b726926bed]


Ja... Hvis nogle vil have pinstribe over det hele...!!
så mester jeg det.. kruserduller all over....det lige mig..!!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Min som ikke kom med i konkurrencen fordi jeg ikke fik fingeren ud!
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Cool!
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
efter som at jeg har lidt på fornemmeren at denne ellers lille sjove konkurrence er gået i vasken kan jeg jo lige så godt ligge mit bidrag ind....
en 2kg`s brandslukker som er forvandlet til et blodigt kranie.....
mvh leo-pol
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
lidt mer
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
lige lidt mer....
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mette, hvis du er interesseret kan jeg rentegne din photoshop-ting.
Så bliver den til vektorgrafik som kan plottes spejlvendt ud i folie.

Så skal du have fat i noget enamel-one-shot. Fås i hardcore hobbyforretninger (hvis den slags findes?)

Du kan også få en pinstripemaskine som ligner et pizzahjul. havde engang en som jeg forærede John Elnef - hvordan gik det John???

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.