8) Du skal endelig ikke køre den på et alm værksted.. De aner ikke hvad de laver, og prøver sikkert at hælde både kølervæske og 0w30 olie på den.. :roll:
Find en "nørd" i dit område, eller kør den til et vw-specialværksted.. Der findes et par stykker.
Og nej, reservedele koster næsten intet i forhold til moderne biler, og der er ikke de store ben i at lave en VW hvis man kender den..
Forkerte tændrør eller sod i topstykkerne / på stemplerne kan være rød glødende når motoren slukkes efter " normal " kørsel.
Selv om tændingen / gnisten i tændrørene forsvinder når du " slukker " for motoren, kan gløderne stadig væk antænde benzinen der bliver trukket ud af karburatorens tomgangsdyse. = motoren halter videre indtil gløderne dør ud.
De senere modeller har en elektrisk cut off ventil der lukker for tomgangsdysen samtidig med du slukker for motoren.
Få en til at tjekke tændrør / tænding / karb. indstilling og rens motoren med dansk vand eller feks. REDEX.
( hældes langtsomt ned i karburatoren, imens motoren køre med ca. 3000 omdr. )
bilen har kørt på bornholm fra 1956 til ca 1975. stod så stille i en garrage indtil 1987 så købte kaffe Henrik den og gjorde den total istand og har kun kørt 83556 km. ok så må jeg rode lidt med motoren imorgen.
Nu ved jeg jo ikke hvordan dine hænder vender :wink:
Hvis du skruer dine tændrør ud, så pas på du ikke sætter dem skæve i igen eller spænder dem for hårdt, da tændrørs gevind i topstykkerne ikke tillader meget mishandling !
Jeg kunne godt hjælpe dig hvis jeg havede tid,men det kniber lidt fortiden,men prøv at kontakte pizzaman,de er en 3 stykker i vejle allested der kan hjælpe dig med problemet.
------------------------------------------- Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn