Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  SVINGELS buggy! Så er der Stinger

Tags:

(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja, et sæt nye sutter ville gøre bilen rigtig dejlig... indtilvidere er den "bare" nice :D

/Party
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har i dag modtaget en check fra told og skat på for meget betalt afgift på 2868.- så den lander på ca 10000,- Er der nogle der har nogle erfaringer ang. det med at anke og komme længere ned i afgift? Fordi den ligner jo ikke noget særlig. Det kan osse bare være at jeg lader det være og siger at 10000,- er ok, men et par tudser mere ville jo ikke gøre noget.

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) donbug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
10000 er vist en pris du kan være tilfreds med jeg ville lade det være ved det
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej bjørn.

tillykke med det endelige resultat, så er det jo bare om at komme igang med at gejle og pynte på den, så den kan være klar til sommeren...

mvh brian.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
10000 er meget fint- jeg gav 9450 så det bliver nok ikke meget bedre. Mit råd: Vær glad og lav buggyen færtig inden det bliver sommer.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg siger tak. Det var osse min første tanke bare at lade det blive ved de 10000,- men det kunne jo ha været at der var nogle der vidste om den kunne blive lavere.
Så kan det godt snart blive sommer 8)

Mvh bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) partyman Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Vi er jo nogle ( eller rettere, "jeg er én" ) der efter et par år i vw-miljøet endnu ikke har været til træf (party skammer sig).... men bliv endlig færdig til sommer så der er noget lækkert at se frem til :o)

/Party
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der kommer ikke til at ske så meget med den inden sommer pga en rejse til Australien næste år. Dog bliver der monteret andre fælge så den kommer til at ligne en buggy.
Men den bliver helt sikker at se på flere danske træf.

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej.
Fed bil som det er at det er som min storebror Bjørn har lavet! :D
Så kan du vel os skaffe en bil til mig? :lol:
Tror den buggy bliver gal når den bliver piftet op, glæder mig godt nok til at se den når den er blevet det.

Kærlig hilsen
Trine Svingel
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der billeder af hvad min vinter er blevet brugt til. Der er blevet til en 1600 med to dobbelte weber, mild portede toppe, std komp, 050 fordeler, tarmslyng og Stinger.
Da vi fik liv i den viste det sig at remhjulet på krumtapen er skæv så der skal lige købes en ny også skal weberne justeres (den går som en fiskekutter) men den kan køre :D. Det er fedt da det er den første vwmotor jeg har lavet.
P1010123.jpg
P1010124.jpg
P1010128.jpg

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det ser lækkert ud 8)
så er det bare at gå i krig med justeringen...


Duus
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis det har nogen interesse , så har jeg lige lavet en Dansk oversættelse af vejledningen til justering af weber idf. Den fylder ca 1,8 mb (med tegning )
Jeg ved bare ikke hvordan jeg får den herind.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Palle Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Niels-Erik: Mail den til Danborn så lægger han den i biblioteket. Der ligger i forvejen kun den engelsek vejledning til weber justering.

Mvh
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja Duus, det er bare derud af skal lige have et nyt remhjul også har jeg bestilt et syncrometer til at justere weberene med.

Hej Niels-erik du må gerne maile den oversættelse på b.svingel@mail.dk

Mvh bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey, fedt at din buggy er klar, den bliver fed!!

Især med stinger :wink: :wink:

Jeg er dog nød til at sige at du må finde nogen andre baglygter inden den går til maleren.
Efter min mening er de simpelthen for store og gør at bagenden virker "rodet"
Meget mere clean med 60ér type1 lygter eller Ford '39 lygter.
Ligesådan kan man fjerne bulen i midten i stil med det bornholmeren er igang med...
Eller...

Men Hey, det er din bil og du skal lave den efter dit eget hjerte....
Vi ses til træf!
-------------------------------------------
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er der sket lidt med buggyen igen. Bunden inden i er blevet malet med autolak i blanksort. Der er monteret omdrejningstæller, olietemperatur måler og tankmåler da jeg kørte sidste år uden. Desuden har jeg forkælet den med et aftagelig ratnav og en EMPI gearskifter( som jeg ikke kan få i bakgear er der en der kan hjælpe :? ) og selvfølgeligt det vigtigste af det hele et sæt buggy fælge og et sæt nrplader.

P7180003.JPG
P7180004.JPG
P7180005.JPG
P7180006.JPG
P1010204.JPG

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
8) Looking damn nice svingel..... så skal der snart rives lidt lakrids af :lol: S
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den er da ved at se godt ud, det pyntede med lidt motor gejl,og lid bredere sutter.... Meeen de baglygter... nå... Skal ikke blande mig...

Keep up the good work...

Hilsen

Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) donbug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
kanon at se at du også har fået din buggy på plader jeg syntes du skrev at der ikke skulle laves så meget da du skulle til australien i 2006 jeg syntes du har fået lavet en del.
Lækkert at se
Claus
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:4876d6ab51="Yellow-BUGGY"]Den er da ved at se godt ud, det pyntede med lidt motor gejl,og lid bredere sutter.... Meeen de baglygter... nå... Skal ikke blande mig...

Keep up the good work...

Hilsen

Christoffer[/quote:4876d6ab51]

enig - busbaglygter er fede nok - det skal bare være busbaglygter fra en bus fra før 1960 - jeg syntes det er lidt cool at anvende så mange VW dele som det er muligt når man laver et sådan projekt...
[img:4876d6ab51]http://www.splitbus.dk/images/ibsbuggy1.jpg[/img:4876d6ab51]
her er der vw bus baglygter på min gamle buggy feks - syntes selv det så meget fedt ud, de skulle måske ha siddet lidt længere nede - men det passede med nogle gamle huller der allerede var i karossen - og skulle de flyttes skulle der males - og det gad jeg ikke
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:9e874247d6="donbug"]kanon at se at du også har fået din buggy på plader jeg syntes du skrev at der ikke skulle laves så meget da du skulle til australien i 2006 jeg syntes du har fået lavet en del.
Lækkert at se
Claus[/quote:9e874247d6]

Jo, men motoren var klar og så skal der jo instrumenter til osse og bunden trængte til lidt farvelade. Er ellers vild med mine lygter! Der kan lige stå en pils eller to :)
Bliver osse lavet om når den skal males men har lige bestilt flybilleter til 22000,- Så det må vente lidt endnu( til vi kommer hjem fra Aus og jeg har sparet lidt penge sammen)
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SVINGEL skrev:
[quote:9e874247d6="donbug"]kanon at se at du også har fået din buggy på plader jeg syntes du skrev at der ikke skulle laves så meget da du skulle til australien i 2006 jeg syntes du har fået lavet en del.
Lækkert at se
Claus[/quote:9e874247d6]

Jo, men motoren var klar og så skal der jo instrumenter til osse og bunden trængte til lidt farvelade. Er ellers vild med mine lygter! Der kan lige stå en pils eller to :)
Bliver osse lavet om når den skal males men har lige bestilt flybilleter til 22000,- Så det må vente lidt endnu( til vi kommer hjem fra Aus og jeg har sparet lidt penge sammen)



Lige en lille note til denne post.
Da vi kom hjem fra Australien købte vi så vores første hus. Så det bliver nok heller ikke i år den kommer til maler, men tilgengæld er der forhåbentlig mulighed for at jeg får en ordentlig garage for mig selv.
Men regner da med at køre en masse km i den i år.
Skal dog lige have kigget på min benzin måler(har ikke glemt dig Hammerbus skal nok komme forbi)

mVWh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej vwfreaks

Efter 3 års opmagisenering et sæt nye bremsebakker( tak for super service Thomas ang, afhentning) .
Blev dyret sku synet så nu skulle der gerne være 8år til næste gang.

Mvh Bjørn

-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352

Reply

You must log in to post.