Skivebremser på 1303
Kan man bruge spindlen fra en Golf I / II på en 1303 ´74???
Til ombygning fra tromler til skiver????
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
Og så lave 4-hjulstræk ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
8) For lige at lade sarmasmen ligge.. :D
Så nej.. Men 1303 findes jo allerede med skivebremser på S og LS modellerne, så du skal bare finde stumperne fra sådan en..
Det var nu ikke for at være sarmasmisk. Men hvorfor montere noget fra en forhjulstrukket bil, hvis ikke det var for at lave firehjulstræk ?
Det der måske kunne komme på tale var noget fra 411, som jeg ikke har prøvet. Eller fra en Porsche 924-944 som heller ikke passer.
Det eneste jeg har hørt om fra en Golf er noget med at de forreste støddæmpere skulle passe. Men altså kun indsatsen, eller patronen om I vil. Vistnok hvis man sænker eller noget.
Nej tag noget fra en 1303, måske fra 1975-76 og frem (cabriolet) der kører med type4 bremser !!
Eller svejs et øre på tromlebremsespindlen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
8) Frank, vi er blevet så vant til din jyske lune, så man ved jo aldrig...! :D
Tak for både gode og dårlige svar og kommentarer(Frank)
Jeg har fundet løsningen på min opgave!!!
CSP har skivebremse-adaptere til 1303 fjederben med tromlebremse
Derefter passer bl.a. skiver og caliber fra en t-3
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
Check lige her
http://www.toplineparts.com
Det er en anden mulighed for vw skivebremser på din 1303.
-------------------------------------------
Vh. Allan
hej hvis du mangler calipere så har jeg 2 stk brugt pris giv et bud
Hej Milton
Det er nøjagtig samme system som CSP har. De sælger blot adapterne alene og så kan du selv finde dine bremsedele.
Til Kylle:
Jeg har selv bremsedele fra type 3 elles tak!!!
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
Prøv evt. at søge efter et sæt spindler på VW Marknaden:
http://www.silverminken.se/vwmarknaden/
Så vidt som jeg erindrer har alle svenske 1303er skivebremser.
Mvh Frank
Hvori er den dårlige kommentar ? det er da ikke mig der ikke kan stave til sarkastisk. Og det var da heller ikke dig ?
Jeg kunne jo også vælge at holde mund. Men er sku´da ingen grund til at tage noget fra en bil der overhovedet ikke har noget til fælles med en 1303. Og da slet ikke når man kan købe originale spindler til 1303 m. skiver netop fordi bilen findes m. skiver fra werket.
At de så findes fra 1975-76 med type 4 forbremser var da bare et tips.
Husk at bruge en hovedcylinder uden fortryksventiler. Ellers hænger skivebremserne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for svaret Frank
Kommentaren er ment som en joke....Skal nok prøve at gøre mere tydeligt næste gang!!!!!! hehehe
Kan man bare skifte spindlen på tromlebremsefjederbenet med en ny skivebremse spindel?????
Er der ikke forskel på benene???
-------------------------------------------
1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
Mig bekendt er der ikke forskel på fjederbenene, bortset fra spindlerne altså, om det er til tromle eller skivebremser.
Husk dog at der er forkel på fjederbenene afhængig af årgang.
Jeg mener at det skifter i aug 73 (74 modellen), men det er jeg nu ikke helt sikker på.
Mvh Frank
Jeg har nogle gange bygget en tromle-spindel om til skiver ved at svejse et øre på, hvori der så kan laves gevind til at bolte caliberen på.
Der skal man så få drejet den krave, som ankerpladen har at centrere på, væk for ellers kan skiven ikke få plads til pakdåsen.
Men den skal også lige op i en drejebænk alligevel for lige at rette fladerne op efter svejsearbejdet.
Det kan kun anbefales at blive udført af uddannede svejsere. Kedelsmede, offshoresvejsere el. lign.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:698be0ca67="Frank_Andersen"]Jeg har nogle gange bygget en tromle-spindel om til skiver ved at svejse et øre på, hvori der så kan laves gevind til at bolte caliberen på.
Der skal man så få drejet den krave, som ankerpladen har at centrere på, væk for ellers kan skiven ikke få plads til pakdåsen.
Men den skal også lige op i en drejebænk alligevel for lige at rette fladerne op efter svejsearbejdet.
Det kan kun anbefales at blive udført af uddannede svejsere. Kedelsmede, offshoresvejsere el. lign.[/quote:698be0ca67]
Jeg tror sgu også det hjælper på synet så at du er synsmand :lol: :lol:
En sådan konstruktion ville jeg ikke vise ved SBI, men igen selvfølgelig hvis det er lavet ordentligt og pænt, hvem vil så opdage det
Frank, så mere af nysgerrighed. Da jeg lavede min 03 om til skriver med de org. spindler (73 model) brugte jeg den org. hovedcyl. og har ikke haft problemer med at den "hænger i skiverne". Alle de steder jeg søgte kunne jeg ikke finde forskel på en hovedbremse cyl. til tromle kontra en til skiver ??
Men det er jo dig der gl. SMC mek., så er der forskel?
mvh
Henrik
Alle dem jeg har lavet er blevet synet uden kommentar. Men jo du har ret. Der er heller ingen der kan se det. Jo hvis du kigger efter på indersiden, altså fra en grav eller lift kan du godt se svejsesømmen. Men når den er sandblæst og malet sort, ses det ikke.
Om det hjælper at være synsmand ? Jo jeg håber da at de kunder jeg har haft med VW´er føler de har fået en fair behandling.
Jeg har ikke selv synet nogen af mine egne ombyggede spindler.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nej, det var heller ikke sådan jeg mente, at du synede dine egne ting !
mvh
Henrik :D