Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fik en Okrasa hilsen...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
...fra Bengt Holmen, Sverige.

Han har tidligere fortalt mig at han var ved at lave en okrasa med forøget kubik. Mener han snakkede omkring 1400 cc.

Så vidt jeg kunne forstå var hans plan at bruge en 356 krumtap. Cylindrene var originale 30 HK´s, med nogle moderne modeficerede stempler. Hvilke ville han ikke ud med dengang.

Men han sagde at afstanden mellem topstykkerne skulle bibeholdes som original.

Han har da fået den færdig - COOL. Har sagt det før, men siger det gerne igen: VINTAGE SPEED RULES.

Har skriver således:

"Var o bromsade min Okrasamotor i fredags hos JPM i Helsingborg, 64 hk blev det.
Ha de gott i höstrusket
Hälsningar Bengt Holmén"Var o bromsade min Okrasamotor i fredags hos JPM i Helsingborg, 64 hk blev det.
Ha de gott i höstrusket
Hälsningar Bengt Holmén"

Hilsen Henrik H. - MIB
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Han kan bare det der ham Bengt. Det er virkelig en vogn jeg glæder mig til at se i virkeligheden.

Jeg har altid været facineret af hans 50´er split med Express motor.

Imponerende at hive mere end dobbelt effekt ud af den gamle maskine. Du har ret Henrik. Vintage speed er den virkelige udfordring.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har sagt det før, men siger det gerne igen: VINTAGE SPEED RULES.


Jeg giver dig 100% ret Henrik, det er simpelthen for fedt!!
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Man kommer jo ingen steder med det gamle lort :P :P hehe

Jo Helt sikkert - enhver idiot kan lære at bygge og købe en tunet motor - men det kræver et mandfolk at lave en tidstypsk tunet motor -
1 : Man kan jo ikke BARE købe dele på det nærmeste gadehjørne.
2 : Det er svært at finde noget at bygge på som er iorden..
3 . Det kræver selvtilid at bruge det MAX - hvis det går i stykker , køber man jo ikke bare noget nyt næste dag
osv osv

Så total respekt til blå kasket tunning 8) :D hvilket svarer til at stikke bedstefar en håndfuld viagra og håbe han overlever :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja så var ovaleren også lige på rullefelt igår

den gav 40,8hk så det er jeg egentligt ret godt tilfreds med.

Men regner med at den skal på igen til foråret hvor jeg også får

mulighed for justere på den imens.
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Blæret peter, det var sgu da fint. Så mangler bare en skam sænkning!

Nej, det er en cool vogn.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nå, enhver idiot kan tune en motor. Jeg må jo så bare sige at: Det er der jo også mange der gør.
Men ud af os idioter, hvor mange får det så til at virke, bare 5000 km. ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:6d4a6ddd75="Frank_Andersen"]Nå, enhver idiot kan tune en motor. Jeg må jo så bare sige at: Det er der jo også mange der gør.
Men ud af os idioter, hvor mange får det så til at virke, bare 5000 km. ?[/quote:6d4a6ddd75]

Jeg ved ikke hvor mange der holder. Men jeg har da kørt ca 5500km
med min judson i år hvor af der bla var en tur til Spa=900km ud i
et stræk+retur! så det er vist ikke helt galt.
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Alt ære og respekt for vintage speed, det er sgu fedt.

Men jeg kan også godt følge Frank tror jeg, altså hvis der tales store motorer rent kubikmæssigt.

Det er da sikkert rigtigt at "enhver idiot" kan lave en eks. 1914, men at det kræver meget tanke og præcision at lave en tunet motor der kan holde til at få kniven igennem mange km.
(permalink) 48ida Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Spa=900km ud i
et stræk+retur! så det er vist ikke helt galt.

Så må den gå rimeligt langt på literen hvis man kan køre 900km i et stræk :wink: :lol: :)

Rene
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det gør den også :lol:
Nej stoppede da 3-4 gange både derned og hjem for at tanke
benzin/cola og strække ben.
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg vil da vove at påstå at enhver idiot kan lave en motor der holder... det kræver dog præcision og omtanke, samt gode råd fra erfarne motorbyggere.

Min første motor (og eneste "Highperformance" motor indtil videre) er min 1914, og den har nu holdt ca 7000 km og den fejler endnu ingenting.
De fleste er vist heller ikke i tvivl om at den er blevet "testet" igennem, og den har fået lov at arbejde...... er det ikke også derfor man bygger sådan en motor ???

Eneste problem der har været med min motor var for slappe fjedre, men det blev hurtigt udbedret inden der skete skade.... og den har kørt super lige siden.

Idiot eller ej.... man kan godt - lad nu være med at gøre det til noget som kun få kan finde ud af. Alle kan bygge en motor!!!

Men jeg har godt nok også hørt fra rigtig mange (ad omveje), at de ikke ville tippe min motor til at holde mange kilometer - men det gjorde den (indtil videre da - 7-9-13 osv.)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hæ-Hæ, Rasser, det kan jeg lide at høre.
Man skal være kæphøj mens man kan!!
Og fcuk Nemesis!
Der er iøvrigt ikke mange dele i mit motorprojekt (oxyboxer)der ikke er forandret/forbedret mere eller mindre, så når, jeg siger N
-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tager mine ord i mig igen. Det er åbenbart ikke så svært som jeg tror. Så er det nok bare mig der er noget med.
Jeg skal ikke føre mig frem ud i hvad der dur´og ikke dur´mere.
Beklager meget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Arh Rasser "high performace"
ca 63hk pr liter det burde da også holde til en del tæsk og mange flere km end 7000

John

undskyld fik bare såen kløe i fingerne
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:126ee4f622="ELNEF"]Arh Rasser "high performace"
ca 63hk pr liter det burde da også holde til en del tæsk og mange flere km end 7000

John

undskyld fik bare såen kløe i fingerne[/quote:126ee4f622]



hehe forstår godt din kløen... ´ men blev der ikke netop hentydet til en "newbiemotor-bygger" og 1914 motorer ?

Med "highperformance" i -gåseøjne- troede jeg ellers jeg havde sikret mig. Men med det mente jeg blot at det jeg tidligere har lavet af motor er min 43hk 1,3Diesel til min polo..... og så er alt vel highperformance, vil jeg mene ;-)

Frank... det var ikke meningen du skulle reagere sådan, men indimellem synes jeg blot der bliver generaliseret rimelig grovt.
Men jeg mener da at det er med råd fra eks. dig og andre der bygger/har bygget motorer, at vi andre er i stand til at komme mere problemfrit igennem vores motorbygningsprojekt.

I flæng kan der på min hjælpeliste nævnes:
Frank A.
Claus (M-flow)
Farmer
Rolf (Thisted)
Kasper (Mitch Buchannon)
VWMorten
Buggymikael
Jesper Danborn
Alle der anvender http://www.Shoptalkfourms.com
og sikkert tusinde andre som jeg har glemt at nævne her

Uden den hjælp ville jeg med sikkerhed ikke have kunnet bygge noget der kunne holde mere end 5000 km, det er jeg helt med dig i.

Tusind tak til alle jer der har hjulpet med gode råd.... det har været uundværligt


Ang. liter effekt så er det faktisk lidt morsomt...... jeg har lige regnet lidt på, og vi har begge nøjagtig samme litereffekt (elnef) - T1 vs T1.

men kontra en std. 1600 som kun har 31hk pr liter... så er det jo mere end en fordobling.... high performance eller ej.

MEN ... jeg vidste godt at i ville fare op når jeg skrev ovenstående indlæg (det er jo god underholding) håber blot vi kan bevare den sarkastiske/humoristiske tone i indlæggene... og jeg håber samtidig også folk kan klare lidt modgang og lidt "røg", ellers bliver det hurtigt et stort skænderi om hvor eks. grænsen går for en highperformance motor osv. osv.

Jeg kan godt li at prikke til folk og udfordre dem..... det er så bare lidt ærgeligt når det indimellem misforstås - men det er nu engang ulempen ved nettet fremfor at føre en samtale in real life.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jvang Member
Skrev for 20 years siden | | | |
http://www.shoptalkforums.com, det andet sted får man sgu ikke meget hjælp!!!

Reply

You must log in to post.