Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Renovering af 1200 T1 motor - UPDA

Tags:
No tags yet.

(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er gået i gang med at renovere min 1200 motor.
Her er resultatet indtil videre...
[img:1986f0c50a]http://www.upit.dk/u/Blok.jpg[/img:1986f0c50a]
Men nu er jeg ligesom gået lidt fast :-(
1) Hvordan får jeg stempelpinden ud? Jeg har fjernet de 2 seegerringe i hver hvert stempel, men stempelpinden sidder urokkeligt fast. Hvad gør jeg?
2) Jeg har fjernet stødstængerne...pånær 3 som ikke har lyst til at komme ud lige nu :evil: Nogen der har et husmodertip ( :!: ) til hvordan jeg får de sidste stødstænger ud?
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bank krydspindene forsigtigt ud...
Kan ikke forklare hvorfor stødstængerne ikke vil ud.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Følger løfterne ikke med ud på sådan en ?
Hvis det er tilfældet, kan det være fordi løfteren er ødelagt i enden og ikke kan gå ud af huset.
Hvis du skal renovere den, kan du jo bare vente og så skille blokken ad og se hvad der foregår
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Løfterne på min fulgte ikke med ud, så det tror jeg ikke de gør. Men det lyder underligt at stød-stangen ikke vil ud. Men sidder jo ikke fast i noget derinde.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er en 30hk motor, hvor løfteren er en integreret del af stødstangen. Det er ikke usædvanligt at de kan være svære at få hevet ud. der sætter sig aflejninger på den inderste del af det stykke som fungerer som løfter, og det gør at den stritter imod.

Som foreslået så vent til du har skilt blokken ad og tap den ud med en bolchehammer, eller andet der ikke skader.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker for svarerne :D
Jeg fandt ud af, at en 13´er top passer i diameteren på en stempelpind, så den brugte jeg til at banke stempelpindene ud med.
Hvad angår stødstængerne/løfterne så venter jeg med dem, til jeg har fået delt blokken.
Igen...takker for svarerne
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
I´m stuck again! :(
Jeg er klar til at dele blokken...lige så snart jeg har fået det %#¤#"%&-svinghjul af! :evil:
Møtrikken som spænder på svinghjulet har fået lov til at stå i blød i WD40 natten over, men den sidder (stadig) forbavsende godt fast. Kan det virkelig passe, at man skal bruge slagnøgle for at få svinghjulet af? "Plejer" man ikke at kunne løsne svinghjulet uden brug af luftværktøj?
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
du kan bare lade svinghjulet sidde på når du skiller blokken fra hinanden, svinghulet sidder jo fast på krumtappen, så når du skiller blokken fra hinanden så vil du bare kunne tage krumtappen ud med svinghjulet på.
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad så med de to møtrikker/bolte, som sidder inde bag svinghjulet? Dem skal jeg da have af, inden jeg kan skille blokken fra hinanden, men dem kan jeg ikke komme til, inden jeg har fået svinghjulet af.
Skulle måske lige nævne, at det er en A-blok.
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bolten til svinghjulet sidder godt fast!

Jeg fulgte følgende fremgangsmetode:

drej motoren så remmærket er i top

Sørg for at markere hvor bolten på svinghjulet har siddet - så du kan spænde bolten tilbage til samme punkt og dermed samme kraft

Tegn en streg med lak eller lav kørner prikker på hhv svinghjulet og på blokken - så kan du se at det er toppen af svinghjulet når remskiven står i top.

- alt dette er til når svinghjulet sættes på igen, så det kan sættes på i samme position så der ikke kommer i uballance..

Skru to bolte i toppen af svinghjulet (i to af hullerne hvor koblingen skrues på)

få en til at holde kontra med en lang jernstang sat i mellem de to bolte du lige har skruet i.

Tag din topnøgle og forlæng den med et jernrør der kan holde til at der tages ved

hold lidt ved motoren mens I tager ved. Tag ved i små organiserede stød så skulle bolten gerne komme af - med lidt gåpåmod, sved og tålmodighed...

held og lykke og lad være med at tabe svinghjulet :wink:
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej der skal sku´tages ved. Svinghjulet er spændt 30kgm og det skal det igen.
Det er det første man som amatør løsner medens motoren endnu står på jorden komplet.
1,5-2m. stang/rør hjælper og så en god top
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Andreas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu er det vel ikke venstre-gevind? :oops:
-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Næj
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.