Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sjove regler i Norge vedr kitcar -

Tags:
No tags yet.

(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bygg din egen Kit-Car.

MANIA Spyder er en sportsbil for deg som vil realisere drømmen om et spesielt kjøretøy.

Karosseriet er designet av Ulf Bolumlid fra Sverige, og er beregnet for montering på en VW T-1, bunnplate, du kan selvfølgelig lage et eget chassie med motor plassert i midten.

Svenskene kan bygge "hjemmebygde" biler noe vi ikke kan her i Norge, men vi har lov til å bygge om bilen, uten at det skulle innebære nye tollavgifter e.l.

MANIA Spyder bygges rundt det originale VW Boble karosseriet for å få det godkjent som ombygget bil i Norge. VW karosseriet må forsterkes med godkjente roadsterforsterkninger og deretter kappes ned til passende høyde MANIA Spyder karosseriet tilpasses over det nedkappede VW Karosseriet.

Bilen kan bygges på alle VW T-1 opp til 1973, men ikke på 1302 eller 1303 på grunn av Mc Pearson forstillingen. Bilen senkes ved å montere en godkjent "Puma" senkeforstilling og ved å vri fjærplatene bak.

Vi har søkt om å få bygge en ombygget bil med utgangspunktet i en T-1, 1970 modell, dette er blitt godkjent som et "prøveprosjekt som skal følges under arbeid"

Vår MANIA Spyder skal bygges på en 1970 modell VW Roadster med VW T-1 karosseri som er nedskjært til toppen av skjermfestene, MANIA Spyder karosseriet skal da tilpasses rundt det gjenværende T-1 karosseriet.

Godkjente hjul, ratt, seter, lys og annet skal selvfølgelig være i orden ved godkjenning på biltilsynet.

MANIA Spyder karosseriet består av frontparti med kanaler, forsterkede dører, bakparti og Frontrute med ruteramme i glassfiber. Alle hull til lys o.l. må byggeren ta opp selv. Dørene er ikke hengslet, dørhengsler tas fra en Saab 96 og dørlåsene fra MB eller Volvo 240.

Ta kontakt med oss for flere opplysninger om hvordan du kan bygge din egen MANIA Spyder.
(permalink) MortenP Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvorfor er det kun os danskere der skal lide !
:cry:
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
fordi det er "de kloge" der bestemmer - altså de kloge inde på diverse kontorer og kollegtiver
(permalink) Nova Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er det ikke mulig for dere dansker å bygge en spyder?

Jeg tror ikke det er så veldig synd på dere, dere har det mye enklere når det gjelder andre ting.

For å kunne bygge meg en Nova så brukte jeg flere år med papirarbeid.
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det er utroligt at det skal gøres så besværligt ! men sku være svensker :-) :arrow:
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ovenstående tekst er fra http://www.vwservice.no


ved
Knut Andersen
Veteran & VW-Service
Boks 123
N-1620 Gressvik
Norway

Tlf: +47 69325188
Web: http://www.vwservice.no

Reply

You must log in to post.