Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fiber-projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Juniorsplitten Member
Skrev for 19 years siden | | | |
prøv at ligge mærke til de biler i baggrunden, de er da også meget fede
-------------------------------------------
66´ 1300 Seablau
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
og flamingo opløses af polyester.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [img:0ef8d06f00]http://www.thesamba.com/vw/forum/images/smiles/eusa_clap.gif[/img:0ef8d06f00]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:2abc36f31c="Bornholmer"]så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [/quote:2abc36f31c]

jeps det ved man... tungt som bare fa'en og skide besværligt at bearbejde, mår man skal formgive en hel karosse. :cry:
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4dcd804155="microracerdk"][quote:4dcd804155="Bornholmer"]så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [/quote:4dcd804155]

jeps det ved man... tungt som bare fa'en og skide besværligt at bearbejde, mår man skal formgive en hel karosse. :cry:[/quote:4dcd804155]
Hvis det er til en hel karosse....så tror jeg du skal satse på en anden løsning,for de plader de brugte på billedet ser ud til at være tilsvarende til dem man bruger når man laver sandwitch konstruktioner både mv. dvs at det ikke er ment som et affaldsprodukt når man er færdig.Pladerne er for dyre...
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:54b9c9dea7="niels-erik"]Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik[/quote:54b9c9dea7]

har du nogle billeder af hvordan du griber sagen an når du laver forme/støber emner?
men det helt store problem er vel enligt at få delt formen op, jeg kan jo ikke støbe karossen i én fast form, den skal vel kunne skildes ad flere steder (altså laves nogle flanger som man kan skruge formen sammen) for ellers kan man jo ikke få det færdige karosseri ud.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:71da689299="niels-erik"]Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik[/quote:71da689299]

har du nogle billeder af hvordan du griber sagen an når du laver forme/støber emner?
men det helt store problem er vel enligt at få delt formen op, jeg kan jo ikke støbe karossen i én fast form, den skal vel kunne skildes ad flere steder (altså laves nogle flanger som man kan skruge formen sammen) for ellers kan man jo ikke få det færdige karosseri ud.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nogen der ved hvad ham der byggede sin egen lamborghini countach (fra kitcar klubben) hvad han brugte? han må vel også have lidt erfaringer han kunne dele ud af :wink:

Reply

You must log in to post.