prøv at ligge mærke til de biler i baggrunden, de er da også meget fede
-------------------------------------------
66´ 1300 Seablau
og flamingo opløses af polyester.
så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [img:0ef8d06f00]http://www.thesamba.com/vw/forum/images/smiles/eusa_clap.gif[/img:0ef8d06f00]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:2abc36f31c="Bornholmer"]så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [/quote:2abc36f31c]
jeps det ved man... tungt som bare fa'en og skide besværligt at bearbejde, mår man skal formgive en hel karosse. :cry:
Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote:4dcd804155="microracerdk"][quote:4dcd804155="Bornholmer"]så lav det i karosseriplade - det ved man sgu da hvad er [/quote:4dcd804155]
jeps det ved man... tungt som bare fa'en og skide besværligt at bearbejde, mår man skal formgive en hel karosse. :cry:[/quote:4dcd804155]
Hvis det er til en hel karosse....så tror jeg du skal satse på en anden løsning,for de plader de brugte på billedet ser ud til at være tilsvarende til dem man bruger når man laver sandwitch konstruktioner både mv. dvs at det ikke er ment som et affaldsprodukt når man er færdig.Pladerne er for dyre...
[quote:54b9c9dea7="niels-erik"]Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik[/quote:54b9c9dea7]
har du nogle billeder af hvordan du griber sagen an når du laver forme/støber emner?
men det helt store problem er vel enligt at få delt formen op, jeg kan jo ikke støbe karossen i én fast form, den skal vel kunne skildes ad flere steder (altså laves nogle flanger som man kan skruge formen sammen) for ellers kan man jo ikke få det færdige karosseri ud.
[quote:71da689299="niels-erik"]Ja det lyder meget nemmere med støbning uden form.
Men prøv lige at tage en gammel dørplade eller lign
Den lægger du så ca 3-5 mm glasvæv på, og det er den tykkelse du skal lave,hvis du vil støbe et karosseri. Når det er tørt , så prøv på at få overfladen helt ret og blank?? Der skal bruges kilovis af spartelmasse og knofedt, bla. fordi at du næsten ikke kan slibe i poliester. Men prøv det.
Det har jeg gjort,Så derfor laver jeg altid en form.
Hilsen Niels Erik[/quote:71da689299]
har du nogle billeder af hvordan du griber sagen an når du laver forme/støber emner?
men det helt store problem er vel enligt at få delt formen op, jeg kan jo ikke støbe karossen i én fast form, den skal vel kunne skildes ad flere steder (altså laves nogle flanger som man kan skruge formen sammen) for ellers kan man jo ikke få det færdige karosseri ud.
nogen der ved hvad ham der byggede sin egen lamborghini countach (fra kitcar klubben) hvad han brugte? han må vel også have lidt erfaringer han kunne dele ud af :wink: