Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  porsche motor og bremser på type

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hey alle i vw-freaks.

Jeg skal til at bygge mig en baneracer ud af en 1ér, men så kommer spøgsmålene så, jeg må ikke ændre på motorophæng og mht bremserne så må jeg ikke skifte styrespindel. Hvilken årg. type 1 er den bedste at bygge sådan en racer på?? Motoren skal ikke være alt for vild da jeg "kun" må have et vægt/effektforhold på max 6 kg/hk.

Jeg håber at der er nogen some kan hjælpe mig her


Mvh Martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Eller andre forslag til hvordan jeg kan lave en hurtig motor, evt. med turbo. Men det er stadig vigtigt med bremserne, findes der eventuelt nogle store kit til at bremse dyret?
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg vil mene at en 1302 eller 1303 har de bedste muligheder i undervognen.

Du kan få indvendigt ventilerede skiver til foran og alm. skiver bagtil uden at det koster en arm.
Der findes også ombygningsmuligheder til fx porsche 944 bremser

Hvis ikke du SKAL bruge en VWMotor, så ville jeg sa købe et adaptersæt til en lille effektiv vandkølet som fx en honda VTEC med 160hk, det er MEGET billigere end at tune VWMotorer (Men langt fra lige så cool)

I sverige kører de Beetlecup og i tyskland Käfercup i den slags biler, prøv at kigge dem over skulderen (der er vel nogen der har nogen links..?)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
tak for hjælpen Morten, mht motoren så må jeg ikke skifte boxeren ud anden form for cylinderstilling og knasterne må heller ikke flyttes fra deres placering over eller underliggende, men ellers en fed ide med v-tec, og jeg tror vist lige jeg skal lure lidt efter kaefer og beetlecup.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad kan man smide på af sportsgearkasse som kan tåle at få tæsk?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Der er flere producenter af forstærkede gearkasser rundt omkring. Søg lidt på Google og du skal finde. Bortset fra det, så kan en std gearkasse med lidt modifikationer godt holde til en del! Et såkaldt "superdiff" altså et forstærket spærredifferentiale, samt nogle forstærkede sidedæksler er en god start.
Med hensyn til motor, så tror jeg du skal have en 2,1 liters vandboxer fra en 80'er bus. Den yder std 112 heste i bedste version, og jeg har set flere med turbo på en helt std motor som yder over 200.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad er det for noget ræs du vil køre ? Ikke alle typer tillader turbo !
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det med busboxeren lyder kanon, men er den bygget på sammeprincip som originalen? og jeg må gerne montere turbo,intercooler og kompressor på dyret. Hvad koster sådan en 2.1 engine ca. og hvor kan jeg evt finde sådan en

mvh martin
(permalink) christianhs Member
Skrev for 21 years siden | | | |
et enkelt spørgsmål ang. motor!!!
passer en 2.1 fra en bus over på en T1 fra 67 så?? 8O
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Busboxeren er i princip bygget på samme måde, bare større, stærkere og vandkølet. Men stadig 8 ventilet med 1 underliggende knast. Og den passer i montering på gearkassen. Du skal dog have ændret lidt på svinghjul og kobling for at det passer. No biggy..

Men ring til Jesper Danborn ("danborn" på vwnettet). Han har garanteret en motor stående, ellers ved han hvor du kan finde en. Og han er haj til de der 2,1ere. Han kører selv med en i sin '55 type 1.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.