Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Laderelæ spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har på det sidste været ude for at bilen taber støm meget hurtigt, og har så tjekket i tidligere indlæg, og har målt outputtet på laderelæet og det svinger mellem 13,7 og 14,4 volt er det OK eller skal det være helt stabilt ?

Jeg har også tjekket om der er noget der tager strøm når bilen står, og det eneste der brugte strøm var radioens(moderne) "huske" ledning, og den kan vel ikke æde den strøm der er på bilen?(problemet har ikke været der tidligere, selvom radioen har været monteret)

Strømmen ryger så hurtigt at jeg ikke kunne starte efter at have glemt at slukke lyset i ca. 5 min. :oops:

Batteriet ser OK ud, men jeg har ikke tjekket syren, og kullet i dynamoen er nyt.

Er der nogen der har et forslag til videre test eller andre ideer ??????

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis dit batteri ikke er for gammelt, kan det være sulfatering på blypladerne.
Hvis du kigger ned i batteriet skal pladerne være brune. Hvis de er grålige er det sulfat. Prøv at lade på det i 2 døgn med en 8-10 amp. lader. Ikke mindre. Det kan godt være at den kun viser 4 amp. Men det skal være en god kraftig lader.
Det kan være et problem med sulfat hvis ikke bilen kører ret meget eller at der er stort forbrug så der ikke bliver noget "til overs" til batteriet, når den kører. Med fuldt forbrug skal du have 8-10 amp. tilbage.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8-10 Amper tilbage ved fuldt forbrug, hvordan tjekker jeg det? (tror ikke det er problemet da der ikke har været problemer tidligere med samme setup).

Jeg har lige været ude at tjekke legmerne i batteriet, og de er lysgrå, så det er vel fosfatering. Jeg har kun en 4 amp. lader, batteriet er ca. 3 år men har stået stille i de sidste 2. Så er det ikke bedst at skifte, og i så fald er der nogen der ved om de batterier de har på bud i Bilka er OK.(Bosch silver til 499,-).

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De er OK
Og det måler du med et tangamperemeter på plusledningen til batteriet.
På med amp. meteret. Tænd alle forbrugere. Den viser måske 20 amp. Start motoren og hold ca. 2000 omdr. Stadig med alle forbrugere på. Så skal amp.meteret vise 15amp. på den anden side af 0 (nul) og så falde til 8-10amp. ret hurtigt. Ladestrømmen vil være høj lige efter start.
Alle tal er ca.tal
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg køber et nyt batteri i morgen, og ser om det løser problemet(det gør det nok), hvis ikke må jeg få fat i et tangamperemeter og måle forbruget.

Tak for det, mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.